    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: normalnie żyjemy w obozie
    Date: Fri, 1 Sep 2017 15:13:22 +0200
    <oobdih$1hp$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <59a94338$0$5163$65785112@news.neostrada.pl>
    <oobgfb$2gm$2$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <59a9493f$0$661$65785112@news.neostrada.pl>
    <oobiq9$3kg$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <59a955a0$0$15206$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2017-09-01 o 14:42, Dariusz Dorochowicz pisze:

    > Nie no, spokojnie są do kupienia kulturalniejsze rozwiązania:
    > https://koruma.pl/

    Nie pomyślałem, że rynek na to jest już taki, że komuś opłaca się to
    produkować.

    > Po włożeniu karty w takie coś czytnik w ogóle nie reaguje.
    > A któraś mata (nie pamiętam niestety która, a widzę że są wyraźnie
    > różne) prawie niczego nie zmieniała.

    Mam próbki tych mat i niedawno robiłem z nimi eksperymenty ale nie
    13,56MHz tylko 125kHz i nie chodziło o zablokowanie odczytu tylko o
    minimalizację wpływu płaszczyzny GND na odczyt (w sumie cel podobny).

    Z 10 lat temu robiłem próby polegające na zmierzeniu pola od anteny
    13,56MHz zasłoniętej ferrytem. Miałem wtedy jakąś matę (na pewno inną -
    próbkę od "ABC elektronika" nie wiem jakiej produkcji).
    Wyszło mi, że sztywny ferryt (Laird: MP1496-000) dawał chyba o 10dB
    lepsze tłumienie niż tamta mata. Nie mam zanotowanych konkretnych
    wyników, bo próbę robiłem tylko aby wybrać co lepsze.
    P.G.