    Subject: Re: normalnie żyjemy w obozie
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <oobdih$1hp$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <59a94338$0$5163$65785112@news.neostrada.pl>
    <oobgfb$2gm$2$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <59a9493f$0$661$65785112@news.neostrada.pl>
    From: JaNus <bez@adresu>
    Date: Fri, 1 Sep 2017 14:48:03 +0200

    W dniu 2017-09-01 o 13:49, J.F. pisze:
    > Na to moglby pomoc prosty wylacznik na karcie - wyciagam, naciskam i
    > wlaczam - dziala. Puszczam - nie dziala.

    Pewnie takiego wyłącznika banki nie wdrożą, bo może spowodować, iż przy
    zakupach pomyślisz odrobinę dłużej (szukając tego wyłącznika) i
    zrezygnujesz z części wydatków (np. na coś, co do niczego nie jest Ci
    potrzebne). Wszak płatności zbliżeniowe wprowadzili specjalnie po to,
    aby człowiek szybciej pozbywał się kasy. Owa łatwość to po prostu
    pułapka na zakupoholików!

    > A moze kupic metalowy portfel ? :-)

    Na Allegro kupiłem, mam, i polecam - działa! A kosztował coś ~5,50 zeta.
    W zestawieniu z możliwością wygolenia kilku powtórzeń, transakcji na
    49,99 - zanim zdążę zablokować (ale skąd mam wiedzieć, że ktoś mnie
    skanuje?) to śmieszny wydatek. A zresztą liczy się nie tylko uniknięcie
    faktycznej kradzieży, ale na pewno: większy spokój ducha, że "z tej
    strony mnie nie podejdą".