    From: Mario <M...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: normalnie żyjemy w obozie
    Date: Fri, 1 Sep 2017 14:48:41 +0200
    <oobcuo$19i$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <oobfhf$n4j$1@dont-email.me>
    <oobg8t$2gm$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>

    On 01.09.2017 13:28, Piotr Gałka wrote:

    > Dla mnie zgoda klienta na używanie karty bez PINu bardzo mało różni się
    > od pozostawienia otwartych drzwi.
    > Chociaż tak by było jakby banki pozwalały korzystać zbliżeniowo z
    > wymaganiem PINu a nie pozwalają :(
    > P.G.

    Karta jest kluczem i to wystarcza zeby uznac, że dostęp do konta jest
    zastrzeżony tylko dla właścicieli karty. Karta z PINem to tak jakbyś
    nosił klucz w kasetce z zamkiem szyfrowym. Możesz sobie tak nosić jeśli
    to podnosi twoje poczucie bezpieczeństwa, ale prawo chroni twoją
    nieruchomość takżee jeśli drzwi do niej są zamknięte ma klucz, który nie
    jest dodatkowo zabezpieczany. Tylko osoba z legalnie posiadanym kluczem
    może wejść. Pozostali są włamywaczami. Tak samo, tylko osoba posiadająca
    legalnie kartę twoją kartę (czyli ty lub osoba upoważniona posiadająca
    swoją kartę) może wejśc do systemu i robić transakcje na twoim koncie.
    Inni którzy zdobyli kartę nielegalnie, albo znaleźli i bezprawnie chcą
    jej użyć, są włamywaczami.

    --
    pozdrawiam
    MD