    Subject: Re: normalnie żyjemy w obozie
    <oobdih$1hp$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <59a94338$0$5163$65785112@news.neostrada.pl>
    <oobgfb$2gm$2$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <59a9493f$0$661$65785112@news.neostrada.pl>
    <oobiq9$3kg$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    From: JaNus <bez@adresu>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Fri, 1 Sep 2017 14:39:38 +0200

    W dniu 2017-09-01 o 14:11, Piotr Gałka pisze:
> [...]
    No coś Ty, nie słyszałeś? Był spory szumek o tym, już są zarejestrowane
    przypadki. Co ciekawe, to (o ile dobrze pamiętam) nie potrzebna jest
    żadna przystawka, z wyrafinowaną elektroniką i anteną kierunkową o dużym
    wzmocnieniu, wystarcza zwykły (no, może powyżej pewnego progu) smartfon.
    Plus oczywiście odpowiednie oprogramowanie. Natomiast czujnie
    dostrzegłeś to, że nie można zhakować karty jednorazowo, bo każda
    transakcja jest realizowana interaktywnie, więc potrzebna jest łączność
    z wbudowanym w nią czipem, realizowana w czasie rzeczywistym.

    > Prawdopodobieństwo takiego ataku uważam, za znikome w porównaniu z
    > prawdopodobieństwem kradzieży kieszonkowej.

    Tym niemniej człowiek nie dostrzega tej "znikomości" gdy popadnie
    właśnie na niego. Zaś strata finansowa jest wzmożona uszczerbkiem
    moralnym, bo człek okradziony czyje się nie tylko zubożony, ale i w
    jakiś sposób upokorzony. I nic w tym nie pomaga fakt, że owo
    prawdopodobieństwo było znikome, a... wręcz przeciwnie! Bo:
    - czemuż znowu ja!!

    > Nie wiem, czy w protokół komunikacji czytnika z kartą można wstawić
    > jakieś opóźnienia po stronie karty. Jeśli nie można to taki atak w
    > ogóle byłby niemożliwy.

    Jeśli wpadniesz na pomysł, jak w 99,9999%-tach uniemożliwić taki, czy
    inny atak, to nie chwal się głośno! (ani nawet "cicho") Pędź w
    podskokach do Urzędu Patentowego, miliony są do wygrania.