-
1. Data: 2010-07-07 09:27:10
Temat: nissan primera 2002 rok 2.0SE pali olej i pytania o nawigację
Od: "Dawidus" <d...@o...pl>
Witam wszystkich.
Nissan Primera 2002 rok 2.0 SE benzyna oczywiście :-)
Czy ktoś ma doświadczenia z tymi autami?
Auto chodzi świetnie.
Silnik pracuje bardzo ładnie i równo.
Ma moc. Śmiga pięknie.
Ale pali olej :-(
Wycieków nie ma.
Stwierdzono , że pali olej.
Czy w tych silnikach i autach są jakieś znane słabe punkty?
Na coś szczególnie warto zwrócić uwagę?
W ogóle proszę o wszelkie uwagi eksploatacyjne, linki, namiary na pliki,
instrukje, manuale i service manuale itp :-))))))
Czy ktoś może oszacować jaki może być orientacyjny koszt wymiany pierścieni
tłokowych i uszczelniaczy trzonków zaworowych w tym silniku?
Tzn jaki koszt robocizny i jaki koszt materiałów?
Pewnie trzeba zakupić kpl pierścieni, uszczelek w tym uszczelka pod głowicę
i uszczelniaczy trzonków zaworów .
Czy trzeba wyciągać silnik do tej operacji?
Nie znam tego auta i nie wiem, czy jest belka pod silnikiem.
Czy ktoś może polecić jakiś warsztat w okolicach trójmiasta ew do 100km od?
Co jeszcze należałoby ew przy takiej operacji wymienić/ zrobić???
I jeszcze pytanie o nawigację?
Jest tam taki duży ekran z info z radia, klimy, termometrów, obraz z kamery
cofania itp.
Jest też guzik MAP.
Czy nawigacja jest tam opcją?
Można ją wgrać,?
Jak rozpoznać czy NAVIGACJA jest w tym aucie czy nie?
Z góry serdecznie dziękuję za wszelką pomoc.
Auto nie jest moje lecz bliskiej osoby - stąd może nie do końca ścisłe
informacje gdyż ja tego nie widziałem. BAzuję na rozmowach telefonicznych.
Pozdrawiam serdecznie, Dawid
---
avast! antywirus: Wychodzace wiadomosc czysta.
Baza sygnatur wirusow (VPS): 100706-1, 2010-07-06
Przetestowano na: 2010-07-07 09:27:11
avast! - copyright (c) 1988-2010 ALWIL Software.
http://www.avast.com
-
2. Data: 2010-07-07 15:46:47
Temat: Re: nissan primera 2002 rok 2.0SE pali olej i pytania o nawigację
Od: b <b...@g...com>
silniki 2.0 w primerach P10/11 SR20Di czy SR20DE
uchodza zaniezniszczalne.... mialem p10 z takim silnikiem i mimo
przebiegu ponad 300 tys nie bral ani grama oleju
natomiast P12 nie ma juz nic wspolnego z niezawodnoscia nissana... to
taka laguna w innej budzie.
silnik tez zdaje sie bazuje na starych jednostkach ale cos tam
zmodyfikowali
widac jakies "oszczenosci" poczynione zostały kosztem trwalości..
ad nawigacji - to taka pewnie była w opcji,
i nawet jezeli mozna ja "wgrac" to z tego co wiem nie ma map polski do
niej..
M
-
3. Data: 2010-07-08 07:21:59
Temat: Re: nissan primera 2002 rok 2.0SE pali olej i pytania o nawigację
Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>
> Czy ktoś ma doświadczenia z tymi autami?
> Auto chodzi świetnie.
> Silnik pracuje bardzo ładnie i równo.
> Ma moc. Śmiga pięknie.
>
> Ale pali olej :-(
> Wycieków nie ma.
> Stwierdzono , że pali olej.
> Czy w tych silnikach i autach są jakieś znane słabe punkty?
> Czy ktoś może oszacować jaki może być orientacyjny koszt wymiany
> pierścieni tłokowych i uszczelniaczy trzonków zaworowych w tym silniku?
miałem podobnie w almerze 1,8. Nie wiem czy Primiera ma tak samo ale moja
almera łapała się w wadę fabryczną w silniku (miękkie i zapiekające się
pierścienie + kiepskie uszczelniacze)
Ja autko sprzedałem bo akurat tak się złożyło ale chciałem zacząć od
zrobienia samych uszczelniaczy. W 1,8 da się to zrobić bez zdejmowania
głowicy (trzeba tylko znaleźć mechanika który się tego podejmie) więc koszt
niewielki a może zaradzić. Koszt roboty uszczelniaczy to 200-400zł
robocinzna + uszczelniacze (grosze)
>
> Tzn jaki koszt robocizny i jaki koszt materiałów?
> Pewnie trzeba zakupić kpl pierścieni, uszczelek w tym uszczelka pod
> głowicę i uszczelniaczy trzonków zaworów .
> Czy trzeba wyciągać silnik do tej operacji?
> Nie znam tego auta i nie wiem, czy jest belka pod silnikiem.
przy pierścionkach to już jest grubsza robota dlatego ja bym to zrobł w
drugiej kolejności. Jak się orientowałem u swojego mechanika to komplet z
robocizną uwzględniając wszystkie potrzebne częsci, uszczelki itd zamykał
się ok 1,5-2kzł.
Pozdr
Scyzoryk