  • 1. Data: 2010-11-12 12:13:14
    Temat: niski pobor mocy wsrod staroci
    Od: Marx <M...@n...com>

    Witam
    Planuje złożyć/kupić sobie jakiegoś peceta, który ma działać 24h/dobę. W
    związku z tym powinien być:
    -tani (a więc jakieś poleasingowce pewnie)
    -oszczędny (najlepiej aby sam zwalniał procesor jak nie jest obciążony)
    -cichy
    -nieduży

    Aktualnie mam HP Vectra VL400 z P3 800MHz, ale to staruszek - ma USB
    1.1, złącze tylko ATA. Jest jednak cichy no i nie pobiera za duzo pradu
    (TDP tego procesora to 20W). Ma tez 3 złącza PCI.

    Tak wygląda ta Vectra: http://forums.majorgeeks.com/showthread.php?t=87511
    Rozmiarem mi pasuje.

    W związku z tym nasuwa mi się pomysł aby zakupić kolejny "firmowy"
    komputer tego typu. Chciałbym aby miał DDR2, USB 2.0, SATA, niski pobór
    mocy, 3 gniazda PCI (na PCI Express raczej nie liczę) i był stosunkowo
    cichy. Super wydajności nie potrzebuję.
    Na allegro jest sporo komputerów z P4, ale to są pożeracze energii (no i
    stara podstawka S-478), a te z jądrem Core2Duo są już za drogie.

    Z tabeli
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_CPU_power_dissi
    pation
    wynika że mały pobór mocy ma np. celeron 420 lub podobny i kosztuje
    grosze. Podstawka 775 jest bardzo uniwersalna, można w razie czego
    włożyć coś nowocześniejszego.

    Myślę więc nad czymś takim, ale może macie lepszy pomysł:
    http://allegro.pl/pc-fujitsu-siemens-n600-p4-2-4-1gb
    -40gb-dvd-xpp-i1304846591.html

    Może np coś z AMD?

    Marx

  • 2. Data: 2010-11-12 19:33:39
    Temat: Re: niski pobor mocy wsrod staroci
    Od: "M1SLQ" <m...@W...o2.pl>

    > Może np coś z AMD?

    Sempron na podstawce AM2

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-11-12 20:46:53
    Od: Bartosz Tura <B...@K...pl>

    M1SLQ wrote:

    > Sempron na podstawce AM2

    Również Athlon XP-M model Geode ale uwaga na podróbki typu Geode NX 2001

  • 4. Data: 2010-11-12 21:50:06
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > -oszczędny (najlepiej aby sam zwalniał procesor jak nie jest obciążony)
    > -cichy
    > -nieduży

    najprostszy Atom D410
    http://allegro.pl/intel-blkd410pt-plyta-glowna-minii
    tx-atom-d410-i1315787237.html

  • 5. Data: 2010-11-13 09:18:59
    Od: Marx <m...@n...nospam.com>

    W dniu 2010-11-12 22:50, Doxent pisze:

    > najprostszy Atom D410
    > http://allegro.pl/intel-blkd410pt-plyta-glowna-minii
    tx-atom-d410-i1315787237.html

    niestety tylko 1 gniazdo PCI :(
    Marx

  • 6. Data: 2010-11-13 09:20:07
    Od: Marx <m...@n...nospam.com>

    W dniu 2010-11-12 21:46, Bartosz Tura pisze:

    > Również Athlon XP-M model Geode ale uwaga na podróbki typu Geode NX 2001

    Jakies konkretne propozycje zestawów?
    bo sama plyta + procesor to za malo, do tego trzeba zasilacz, obudowe
    itp - a wtedy cena robi sie duzo wyzsza niz to co pokazalem
    Marx

  • 7. Data: 2010-11-13 11:43:16
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 13.11.2010, Marx napisał(a):

    > Jakies konkretne propozycje zestawów?
    > bo sama plyta + procesor to za malo, do tego trzeba zasilacz, obudowe
    > itp - a wtedy cena robi sie duzo wyzsza niz to co pokazalem
    > Marx

    Jakiś rok temu team Tom's Hardware budował komputer zasilany panelami
    słonecznymi (AFAIR właśnie AMD). Przy okazji powstał cykl artykułów
    poświęconych oszczędności energii. Zajrzyj tam.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://polish.spampoison.com/

  • 8. Data: 2010-11-13 11:46:00
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > niestety tylko 1 gniazdo PCI :(
    > Marx

    no to celeron e3300 + jakaś płyta co ma np 2 pci np. Gigabyte G41MT-D3
    wyjdzie coś ponad 300zł a wydajność nieporównywalnie wyższa od atoma.

  • 9. Data: 2010-11-13 12:14:42
    Od: Bartosz Tura <B...@K...pl>

    Marx wrote:

    > Jakies konkretne propozycje zestawów?
    > bo sama plyta + procesor to za malo, do tego trzeba zasilacz, obudowe
    > itp - a wtedy cena robi sie duzo wyzsza niz to co pokazalem
    > Marx

    Nie wiem co odpowiedzieć, ponieważ bardzo często w składakach to
    zasilacz, obudowa i inne elementy to koszty, powiedzmy, stałe. Z tego co
    zrozumiałem to głównie pytałeś o platformę.

    Jeśli chodzi o athlony i ich możliwości to zerknij tutaj:
    http://www.tomshardware.com/reviews/athlonxp-undercl
    ocking-a-low,892.html

    A co do komponentów/zestawów to zacząłbym szukanie od allegro, np.
    http://allegro.pl/i1317002323.html
    http://allegro.pl/i1314724768.html
    http://allegro.pl/i1301341107.html

  • 10. Data: 2010-11-14 14:09:50
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Marx pisze:
> [...]
    > -tani (a więc jakieś poleasingowce pewnie)
    > -oszczędny (najlepiej aby sam zwalniał procesor jak nie jest obciążony)

    athlon 64, staroć na boxowym radiatorze nie kręcił sie wentylator wcale.
    chyba ze jakaś gra była uruchomiona. jeśli dostaniesz kompa z tej serii,
    to na dużym radiatorze (mądrze ustawinym) wystarczy ten przedmuch który
    wywołuja zasilacz.

    Podobnie będize z moze nowszymimi sempronami.

    Z drugiej strony, nie wiem jaki masz sprzęt, ale właśne czasy konca
    pentium 4 to był szczyt hałaśliwych kompów. już cold&quiet zwalniajace
    częstotliwość bardzo bardzo pomaga w osiągnieciu ciszy. od tamtych
    procesorów (czasów) jest już tylko lepiej. teraz 4 rdzeniowy phenom, o
    teoretycznej mocy ponad 100W ma tak ustawiony wentylator, zeby sie
    rozkręcał przy dopiero 40 stopniach. komp chodzi już 6 godzin, proc ma
    37stopni, wentyl sie kręcił tylko jak grałem.....
    ToMasz