  • 11. Data: 2014-05-04 11:21:02
    Temat: Re: nikon p330? a może coś innego?
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-05-03 21:27, Sylwester Zarębski pisze:
    > Dnia Sat, 03 May 2014 11:33:26 +0200, mt napisał(a):
    >
    > [...]
    >
    > Liczby nie kłamią, a Mariusz przygotował to na tyle rzetelnie, żeby temu
    > zaufać.

    Kpisz sobie? Chcesz powiedzieć, że P330 (matryca 1/1.7) da lepszy obraz
    niż jedna z lepszych obecnie matryc APS-C? Widziałeś w ogóle jakieś
    zdjęcia z tych aparatów?
    Liczby nie kłamią, ale można je dobierać bardzo subiektywnie.

    --
    marcin

  • 12. Data: 2014-05-04 11:35:46
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-05-04 05:08, Mariusz [mr.] pisze:

    > W wariancie "Dla oszczędnych" wagi przedstawiały się następująco:
    >
    > a). Jakość obrazu: 20%
    > b). Cena PL: 65%
    > c). Masa: 15%
    >
    > A więc, jeśli ktoś potrzebuje "tanio a dobrze", to nie może
    > jednocześnie upierać się przy topowej jakości obrazu, inaczej produkt
    > byłby absolutnym kilerem, skoro ten drugi byłby cięższy, droższy i
    > jeszcze miał gorszą jakość obrazu. Producenci jednak nie są samobójcami
    > i sami dobrze wiedzą, co sprzedają w porównaniu z konkurencją i jaką
    > cenę mniej więcej mogą za to żądać.

    No i to właśnie pokazuje bezsens tych rankingów. Obecnie A3000 w
    zestawie z 18-55 kosztuje jakieś 50 zł więcej niż P330 a sam korpus
    A3000 kosztuje 700 zł, więc ten ranking obecnie jest od czapy i to
    napisałem pytającemu na początku. Cena potrafi się zmieniać z tygodnia
    na tydzień, dlatego położenie głównej wagi na dynamiczną zmienną
    sprawia, że dwa tygodnie po opublikowaniu swojego rankingu jego wyniki
    mogą iść w pizdu.

    --
    marcin

  • 13. Data: 2014-05-04 15:34:56
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Sun, 04 May 2014 11:35:46 +0200, mt napisał(a):

    [...]
> [...]
    > na tydzień, dlatego położenie głównej wagi na dynamiczną zmienną
    > sprawia, że dwa tygodnie po opublikowaniu swojego rankingu jego wyniki

    Nie chce mi się odpisywać podwójnie, więc odpiszę tutaj.
    Nie masz się do czego przyczepić, to się czepiasz do metodyki testu i w
    zasadzie należy ci się odpowiedź na poziomie św.p. L.Kaczyńskiego - jaka
    to odpowiedź, domyśl się sam.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 14. Data: 2014-05-04 15:49:01
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-05-04 15:34, Sylwester Zarębski pisze:
> [...]
    > Nie masz się do czego przyczepić, to się czepiasz do metodyki testu i w
    > zasadzie należy ci się odpowiedź na poziomie św.p. L.Kaczyńskiego - jaka

    Jakiego testu? Przecież to nie są żadne testy tylko bardzo subiektywne i
    nieudolne ze statystycznego punktu widzenia zestawienie, które co
    najwyżej może mieszać ludziom w głowach.

    --
    marcin

  • 15. Data: 2014-05-04 21:05:29
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Sun, 04 May 2014 15:49:01 +0200, mt napisał(a):

    [...]
    > Jakiego testu? Przecież to nie są żadne testy tylko bardzo subiektywne i
    > nieudolne ze statystycznego punktu widzenia zestawienie, które co
    > najwyżej może mieszać ludziom w głowach.

    Po pierwsze, nie ma nic wspólnego ze statystyką.
    Po drugie, wzory są podane i wystarczające.
    Po trzecie, wystarczy umieć czytać i myśleć, by odczytać to co się chce
    (są wersje z uwzględnieniem ceny mniej lub bardziej).
    Po czwarte, o ile mogę zrozumieć, że nie pasuje ci sposób przedstawienia
    danych DxO, to nie rozumiem czemu ma służyć udowadnianie, że czyjeś
    założenia (np. wagi) są złe, szczególnie że bez podania "lepszych"?

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 16. Data: 2014-05-04 21:37:40
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-05-04 21:05, Sylwester Zarębski pisze:
> [...]
    > danych DxO, to nie rozumiem czemu ma służyć udowadnianie, że czyjeś
    > założenia (np. wagi) są złe, szczególnie że bez podania "lepszych"?

    Oczywiście, że ma to dużo wspólnego ze statystyką, przyznawanie wag
    zmiennym i następnie wyciąganie z tego jakiejś wirtualnej punktacji to
    jest statystyka a liczenie średniej z kompletnie odmiennych cech jest
    kardynalnym błędem.
    Jak ktoś potrafi czytać i myśleć, to szybciej i lepiej dobierze sobie
    aparat na podstawie dostępnych testów aparatów i ceneo czy innego
    skąpca, gdzie są aktualne dane a nie z przed pół roku.
    W tym całym zestawieniu o "jakości" aparatu (cenę na razie pomijam)
    decyduje tylko punktacja matrycy z DxO. Samą matrycą się zdjęć nie robi
    i w przypadku takich kompaktów pomijana jest jakość obiektywu.
    W przypadku aparatów systemowych przydatność takich zestawień też jest
    żadna, bo to zestawienie nie uwzględnia chociażby cen zestawów z
    podstawowym szkłem. A jak ktoś jest bardziej świadomy to przy wyborze
    aparatu systemowego najpierw patrzy na dostępną optykę i jej ceny a
    dopiero do tego dobiera sobie korpus.
    Więc po co to? Dla kogo?
    Wracając do podawanego przeze mnie przykładu z D3200, P330 i A3000
    naprawdę nie widzisz kompletnego braku logiki w takiej kolejności jaką
    zajmują te aparaty w tym rankingu? P330 jest jednocześnie gorszy od
    D3200 i lepszy od A3000. Przecież to jakaś kompletna bzdura. Pod
    względem jakości matrycy przegrywa z obydwoma z kretesem, pod względem
    gabarytów wygrywa z obydwoma w cuglach, jak przyjmiemy kryterium ceny
    nawet 100% (przypominam, że Mariusz patrzy tylko na ceny korpusów), to
    najtańszy jest A3000, potem P330 a najdroższy z tych trzech D3200. I tak
    wygląda logika tego rankingu. Kolejna kwestia, to fakt, że pomijane są
    aparaty nie przetestowane przez DxO, a przecież nie jest to żadna
    wyrocznia i jedyny testujący portal, więc nie ma szans znaleźć się w tym
    rankingu chociażby taki Olympus XZ-2, który kosztuje mniej więcej tyle
    samo co P330 jednak pod względem jakości obrazu deklasuje tego Nikona. I
    tyle warty jest ten ranking.

    --
    marcin

  • 17. Data: 2014-05-05 18:14:28
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Sun, 04 May 2014 21:37:40 +0200, mt napisał(a):

    [..ciach pierdoły..]

    Krótko: zrób swój ranking, a nie zawracasz gitarę. Mnie się ten podoba i
    pasuje i zamierzam go polecać, tobie wcale nie musi. EOT.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 18. Data: 2014-05-05 18:29:59
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-05-05 18:14, Sylwester Zarębski pisze:
> [...]
    >
    > Krótko: zrób swój ranking, a nie zawracasz gitarę. Mnie się ten podoba i
    > pasuje i zamierzam go polecać, tobie wcale nie musi. EOT.

    Ale po co robić na siłę jakieś rankingi, skoro wszystko co potrzeba do
    wyboru aparatu już jest w sieci. I nie zawracam gitary tylko
    przestrzegam przed nim, żeby ktoś się nie wpakował na minę.

    --
    marcin

  • 19. Data: 2014-05-06 13:30:50
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 5 May 2014 18:14:28 +0200, Sylwester Zarębski wrote:
    > [..ciach pierdoły..]

    A mogłeś się merytorycznie jednak odnieść.

    > Krótko: zrób swój ranking, a nie zawracasz gitarę. Mnie się ten podoba i
    > pasuje i zamierzam go polecać, tobie wcale nie musi. EOT.

    Wydrukowałeś go sobie może już? :-)

    Ubawiony poziomem odpowiedzi,
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 20. Data: 2014-05-06 22:39:57
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Tue, 6 May 2014 11:30:50 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisał(a):

    > A mogłeś się merytorycznie jednak odnieść.

    Ale do czego? Jeśli ktoś nie rozumie czym jest statystyka, znajduje
    jakieś nieistniejące zmienne tam gdzie jest zwykły wzór z danymi z
    tabelki DxO, to co tu dalej prostować? Ile można?
    Jeszcze bym zrozumiał uwagi merytoryczne, że mógłby Mariusz inne wagi
    dobrać, poprzeć przykładami, ale tak? "Całość do bani, bo nie podoba mi
    się"? Żenua.

    PS. No i jeszcze zarzut, że dane tylko z DxO. Po prostu kogoś boli d...

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski