-
Data: 2014-02-22 04:09:45
Temat: nie świeci sie kontrolka ładowania, a ładowanie jest OK
Od: zdzisiu <6...@9...eu> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Witam.
Dzisiaj pojawil sie taki problem.
Przekrecam kluczyk i widze ze nie pali sie kontrolka ladowania.
Prezkrecam dalej aby zapalic silnik i widze ze kontrolka sie zapalila i
zgasla zaraz jak tylko silnik zapalil.
Od razu zgasilem i wlaczam zaplon ponownie i kontrolka znowu sie nie
zapalila.
Zrobilem maly tescik i cyknalem na ulamek sekundy rozrusznikiem i
kontrolka sie zapalila. Po wylaczeniu zaplonu i ponownym wlaczeniu -
znowu sie nie zapala. Cykniecie - pali sie. Wylaczenie zaplonu i ponowne
wlaczenie - brak kontrolki.
o co chodzi?
Zasatanawiajace jest to ze po cyknieciu rozrusznikiem kontrolka sie pali
a jak tylko wylacze zeplon i po sekundzie wlacze go ponownie to
kontrolka sie juz nie zapala.
Jak silnik zapale to ładowanie mam normalne (ponad 14v)
z poczatku podejrzewalem kabelki idace do alternatora - ze podczas
rozruchu po prostu sie ruszaja i jest tam jakis slaby styk. ale to nie
to - posadzilem kumpla za kolkiem zeby patrzyl a sam ruszalem wszelkimi
kablami w okolicy alternatora i nie mialo to zadnego wplywu na kontrolke.
Moze szczotki sa juz na wykonczeniu lub sie zawieszaja? Tylko wtedy
mialbym chyba kiepskie ladowanie a i kontrolka gdy juz sie zaswieci to
nie gaslaby po ponownym wlaczeniu zaplonu. Rowniez z tego wzgledu
wykluczam zarowke na desce.
I teraz pytanie gdzie szukac usterki?
Moglbym wyjac alternator i go przejrzec ale ze jest z tym troche roboty
(m.in spuszczanie plynu chlod. i odkrecanie filtra oleju) to wolalbym
popatrzec w okolicy. W sumie ładowanie jest ok i moglbym olac ale z
doswiadczenia wiem ze nic nie dzieje sie przypadkiem i samo sie nie naprawi.
jakis tydzien temu wylalo mi sie na alternator troche plynu do
wspomagania, ale od razu wytarlem i do srodka wpadlo raczej niewiele i
to od strony kola pasowego a nie na elektronike alternatora.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-20 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-19 Kamerka sam. na tył
- 2024-12-20 Jak być bezpiecznym z Li-Ion?