-
Data: 2014-02-22 12:01:35
Temat: Re: nie świeci sie kontrolka ładowania, a ładowanie jest OK
Od: Trybun <Y...@y...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2014-02-22 04:09, zdzisiu pisze:
> Witam.
> Dzisiaj pojawil sie taki problem.
> Przekrecam kluczyk i widze ze nie pali sie kontrolka ladowania.
> Prezkrecam dalej aby zapalic silnik i widze ze kontrolka sie zapalila
> i zgasla zaraz jak tylko silnik zapalil.
> Od razu zgasilem i wlaczam zaplon ponownie i kontrolka znowu sie nie
> zapalila.
> Zrobilem maly tescik i cyknalem na ulamek sekundy rozrusznikiem i
> kontrolka sie zapalila. Po wylaczeniu zaplonu i ponownym wlaczeniu -
> znowu sie nie zapala. Cykniecie - pali sie. Wylaczenie zaplonu i
> ponowne wlaczenie - brak kontrolki.
> o co chodzi?
> Zasatanawiajace jest to ze po cyknieciu rozrusznikiem kontrolka sie
> pali a jak tylko wylacze zeplon i po sekundzie wlacze go ponownie to
> kontrolka sie juz nie zapala.
>
> Jak silnik zapale to ładowanie mam normalne (ponad 14v)
> z poczatku podejrzewalem kabelki idace do alternatora - ze podczas
> rozruchu po prostu sie ruszaja i jest tam jakis slaby styk. ale to nie
> to - posadzilem kumpla za kolkiem zeby patrzyl a sam ruszalem
> wszelkimi kablami w okolicy alternatora i nie mialo to zadnego wplywu
> na kontrolke.
>
> Moze szczotki sa juz na wykonczeniu lub sie zawieszaja? Tylko wtedy
> mialbym chyba kiepskie ladowanie a i kontrolka gdy juz sie zaswieci to
> nie gaslaby po ponownym wlaczeniu zaplonu. Rowniez z tego wzgledu
> wykluczam zarowke na desce.
>
> I teraz pytanie gdzie szukac usterki?
>
> Moglbym wyjac alternator i go przejrzec ale ze jest z tym troche
> roboty (m.in spuszczanie plynu chlod. i odkrecanie filtra oleju) to
> wolalbym popatrzec w okolicy. W sumie ładowanie jest ok i moglbym olac
> ale z doswiadczenia wiem ze nic nie dzieje sie przypadkiem i samo sie
> nie naprawi.
>
> jakis tydzien temu wylalo mi sie na alternator troche plynu do
> wspomagania, ale od razu wytarlem i do srodka wpadlo raczej niewiele i
> to od strony kola pasowego a nie na elektronike alternatora.
Zacząłbym od sprawdzenia samej kontrolki, a później od przeczyszczenie
styków. Nie wygląda to na awarię alternatora czy czegokolwiek innego,
poza słabym przewodnictwem instalacji elektrycznej.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.02.14 14:47 zdzisiu
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Cięcie wysokich tui
- 2025-03-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS