  • 11. Data: 2010-12-10 18:34:52
    Temat: Re: nettop Zotac
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-12-10 15:07, m4rkiz pisze:
    > zainstaluj najnowsze stery do iona, najnowszego flasha, sprawdz czy output
    > masz ustawiony na evr bo przycinac nie ma prawa nawet na najslabyszym
    > atomie
    > z ionem mialem wszystkie flashe 1080 i mkv plynnie
    wszystko najaktualniejsze, w mediaplayerclasic-hc output ustawiony na
    evr, kodeki wlaczone DXVA, wylaczone FFmpeg
    dalej tnie...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 12. Data: 2010-12-10 18:57:23
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    > Tylko ten quad to bierze tyle mocy ze oszczÄ&#8482;dno&#197;&#8250;ci energii nie
    bÄ&#8482;dzie.
    > Podobnie jak te wszystkie P4 ktore mozna za grosze kupic na allegro.
    > Natomiast Atom jest fajny, bo sÄ&#8230; pod niego p&#197;&#8218;yty z w
    miarÄ&#8482; wsp&#195;&#179;&#197;&#8218;czesnymi
    > z&#197;&#8218;Ä&#8230;czami, niekoniecznie itx. W zasadzie jak taki komputer sobie
    radzi z
    > odtwarzaniem HD, a gier na nim siÄ&#8482; nie przewiduje, to starczy na
    d&#197;&#8218;ugo
    > Marx

    Trochę uaktualnie mój pierwszy wpis. Zużycie energi jest właściwie cały czas na
    poziomie max 23W. (na mierniku cały czas 22,3W)
    Do gier nie jest to oczywiście komputer. Z ciekawości odpaliłem Morrowinda i
    chodzi bardzo dobrze w rozdzielczości 800x600 bez zacinania. Wtedy palił coś
    25W. Komputer jest bardzo cichy. Obudowa mało się grzeje. Choć z boku
    wydmuchiwane jest bardzo ciepłe powietrze. Najbardziej słychać dysk 2,5` jak ma
    coś do zrobienia.
    DOSBoX portable zainstalowałem. Stare gry dosowe bardzo dobrze działają. Ale
    tych topowych 3D nie używałem.
    Też się boję czy się nie rozwali bo taka platforma zachęca wręcz aby komputer
    chodził non-stop. Zobaczymy. Do przeglądania netu, poczty, ściągania wydaje się
    bardzo OK.

  • 13. Data: 2010-12-12 01:33:44
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-12-10 19:34, BartekK pisze:

    > wszystko najaktualniejsze, w mediaplayerclasic-hc output ustawiony na
    > evr, kodeki wlaczone DXVA, wylaczone FFmpeg
    > dalej tnie...

    Na moim Zotacu z ION i JEDNO RDZENIOWYM Atomie każdy materiał HD chodzi
    idealnie płynnie.

    To jest kwestia odpowiedniego softu. Mi zajęło to z tydzień ale efekty
    są perfekcyjne.

    Zastosuj kodeki Cyberlink-a h264 - doskonałe i wspierają DXVA (bez tego
    nie ma mowy o płynnym odtwarzaniu)

    Też bardzo dobre kodeki wspierające DXVA to kodeki CorePlayer - trza
    sobie kupić.

    Może też być tak że to cięcie nie ma nic wspólnego z kodekami tylko jest
    to tzw. judder effect.

    Czyli tak na szybko tłumacząc coś co wynika z tego że oglądasz film na
    monitorze/TV który jest odświeżany z częstotliwością dajmy na to 60Hz a
    twój film zapewne ma ok 23.976 klatek na sekundę.

    Czyli Twój TV/monitor w ciągu jednej sekundy wyświetla oczekuje 60
    obrazów na sekunę a Twój film ma tylko 24 klatki na sekundę w związku z
    tym pozostałe aż 36 klatek musi być nie jako "powielone / dorobione".
    Algorytmem tej konwersji nie będę tu nudził...
    I niestety to "dorabianie" widać. Widać tym bardziej im większy jest
    ekran. Np oglądając film na 17" monitorze tego praktycznie nie widzę ale
    już na 46 calowym LCD jest dramat dla mnie nie do zaakceptowania...
    aha... podobno są tacy, którzy tego szarpania nie dostrzegają albo nie chcą.

    Jak sobie z tym poradzić?
    Ano najlepiej to mieć TV obsługujący tryb 24p. Kiedy zastosowałem to u
    siebie czyli zwyczajnie - zmiana częstotliwości odświeżania TV na 24Hz
    (sic!) film odtwarzany jest perfekcyjnie płynnie. Ja pękłem prawie ze
    szczęścia ;)
    Niestety nie wszystkie TV mają coś takiego jak 24p.

    Jak nie masz... to jest taki program Reclock. On 24p w Tv nie włączy ale
    pozwala zmniejszyć judder effect poprzez operowanie na samym filmie. Np
    przez zmianę prędkości odtwarzania :)

    --
    RudeBoy Selecta
    ASUS P5W DH Deluxe + Core2Duo E6750 @2,88GHz + 4GB RAM OCZ

  • 14. Data: 2010-12-13 22:24:59
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-12-12 02:33, RudeBoy pisze:
    > Może też być tak że to cięcie nie ma nic wspólnego z kodekami tylko jest
    > to tzw. judder effect.
    Widzisz o tym nie pomyślałem, dzięki - to chyba będzie to, bo używam
    plazmy w trybie 60Hz, i niektóre filmy full-hd 30fps chodzą super. A
    niektóre właśnie miejscami krzaczyły, przestawiłem na 50Hz i idzie super :)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 15. Data: 2010-12-13 23:03:47
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-12-13 23:24, BartekK pisze:

    > Widzisz o tym nie pomyślałem, dzięki - to chyba będzie to, bo używam
    > plazmy w trybie 60Hz, i niektóre filmy full-hd 30fps chodzą super. A
    > niektóre właśnie miejscami krzaczyły, przestawiłem na 50Hz i idzie super :)

    Jak odtwarzasz filmy 23.976 klatek na sekundę czyli prawie wszystkie
    ripy z BluRay a Twój TV ma tryb 24p to wymuś 24p będzie jeszcze lepiej :)

  • 16. Data: 2010-12-13 23:04:15
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    Jeszcze uwaga sprzętowa, niezależnie od kodeków.
    Jeśli chodzi o wydajność video i całego komputera to w przypadku Visty oraz W7
    należy w biosie wyłączyć opcję "hyper threading"
    Tzn dać ją na disable.
    U mnie pod vistą po wyłączeniu hyper threading
    wydajność grafiki wzrosła wg. Vista index z 2,7 do 3.2
    Poprawa szybkości grafiki jest wyczuwalna. Szczególnie 3D choć także i 2D.