  • 1. Data: 2011-08-24 00:00:56
    Temat: netbook z RS232
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Widział ktoś jakiegoś netbooka z RS232 - popularcny Com?
    Szukam takiego, może być model, który ma wyprowadzenia na płycie, ale
    gniazdo trzeba sobie samemu dolutować

    Znalazłem taką stronkę:
    http://www.panoramait.pl/forum/mini-netbook-porady/r
    s232-wbudowany-w-netbooka/
    i tu RS jest, ale co to za model notebooka?

  • 2. Data: 2011-08-24 04:04:54
    Temat: Re: netbook z RS232
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-08-24 02:00, BQB wrote:
    > Widział ktoś jakiegoś netbooka z RS232 - popularcny Com?

    Zapomnij. Moze do celow przemyslowych jakis dedykowany sprzet, ale dla
    userow??

    > Szukam takiego, może być model, który ma wyprowadzenia na płycie, ale
    > gniazdo trzeba sobie samemu dolutować

    W specyfikacji tego nie znajdziesz.

    > Znalazłem taką stronkę:
    > http://www.panoramait.pl/forum/mini-netbook-porady/r
    s232-wbudowany-w-netbooka/

    > i tu RS jest, ale co to za model notebooka?

    Ale to nie jest kompletny RS, dlaczego nie moze byc przejsciowka USB<>RS?

  • 3. Data: 2011-08-24 06:15:15
    Od: "Marcin G." <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości
> [...]
    > http://www.panoramait.pl/forum/mini-netbook-porady/r
    s232-wbudowany-w-netbooka/
    > i tu RS jest, ale co to za model notebooka?

    Obawiam się, że będzie problem. RS-232 już dość dawno przestał gościć na
    płytach głównych komputerów przenośnych, a netbooki przecież nie tak dawno
    się rozpowszechniły. Możesz poszukać w ofercie Getac lub Durabook czy mają
    coś wystarczająco małego, ale ceny Cię zaskoczą (negatywnie). To nie jest
    sprzęt dla przeciętnego zjadacza chleba.

    Marcin

  • 4. Data: 2011-08-24 07:28:16
    Od: BQB <a...@a...com.invalid>

    W dniu 11-08-24 06:04, Rafał Łukawski pisze:

> [...]
    s232-wbudowany-w-netbooka/

    > Ale to nie jest kompletny RS, dlaczego nie moze byc przejsciowka USB<>RS?

    Bo wiele z nimi problemów, nie ze wszystkimi sprzętami działają poprawnie.

  • 5. Data: 2011-08-24 07:36:20
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 24 Aug 2011 06:04:54 +0200, Rafał Łukawski napisał(a):

    > Zapomnij. Moze do celow przemyslowych jakis dedykowany sprzet, ale dla
    > userow??

    Rafał - nie przesadzajmy. Wszystko zależy od tego, jak silnej konfiguracji
    się szuka. Nowe konstrukcje owszem, RSa są pozbawione. Ale za sensowne
    pieniądze (około 1100 PLN) można jeszcze dostać poleasingowego np. Della
    Latitude D630 - Core 2 Duo 2,2GHz, od 2 do 4GB ram, dysk 80GB, matowa
    matryca. :)

    (ciach...)

    [ Foreman: You are aware of the Hippocratic oath, right? House: The one ]
    [ that starts, "First, do no harm", (...) Yeah. I took a read once. Wasn't ]
    [ impressed. (Gregory House "House M.D. 1x05 Damned If You Do") ]

  • 6. Data: 2011-08-24 08:25:25
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Bo wiele z nimi problemów, nie ze wszystkimi sprzętami działają poprawnie.

    Jesli program DOSowy, to rzeczywiscie musi byc sprzetowy, natomiast
    jesli Win, to dzialaja przejsciowki na chipach FT232R lub PL2303. Ten
    drugi f-my Prolific dostarcza odrazu poziomy napiec zgodne ze
    specyfikacja rs232, ten pierwszy (FTDI) daje poziomy TTL. Instaluja sie
    jako wirtualny COM ze wszystkimi dodatkowymi sygnalami do dyspozycji
    (RTS/CTS itd), normalnie reaguje na ustawienia predkosci, parzystosci,
    stop-bitu itd., krotko mowiac ani program, ani urzadzenie nie wie, ze po
    drodze ma jakas przejsciowke.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 7. Data: 2011-08-24 09:54:35
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 24 Aug 2011 09:36:20 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

> [...]
    > pieniądze (około 1100 PLN) można jeszcze dostać poleasingowego np. Della
    > Latitude D630 - Core 2 Duo 2,2GHz, od 2 do 4GB ram, dysk 80GB, matowa

    I to jest netbook? ;P

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "The gift is the blessing of the giver."

  • 8. Data: 2011-08-24 10:06:20
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 24 Aug 2011 11:54:35 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):

    > I to jest netbook? ;P

    Ja się chyba faktycznie muszę porządnie wyspać. :(

    [ Kłamstwo to wina dwóch osób. Jedna mówi, druga słucha. ]
    [ (Homer Simpson) ]

  • 9. Data: 2011-08-24 10:11:37
    Od: BQB <a...@a...com.invalid>

    W dniu 11-08-24 11:54, Andrzej Libiszewski pisze:

    > I to jest netbook? ;P

    Potrzebny mały, lekki i z dużą baterią. Wydajność Atoma to aż nadto.

  • 10. Data: 2011-08-24 11:19:04
    Od: "Wiktor S." <w...@M...fm>

    > Zapomnij. Moze do celow przemyslowych jakis dedykowany sprzet, ale dla
    > userow??

    Do celów przemysłowych to będzie cena razy 5 albo razy 10 tylko za to że te
    złącza będą.

    --
    Azarien