  • 1. Data: 2011-08-22 20:36:15
    Temat: Monitor 27" z 2560xcos tam
    Od: "Muchozol" <m...@z...pl>

    Witam,

    Rok temu zmienilem monitor 22" z 1680x1050 na monitor Full HD 22". Problem w
    tym, ze 22 cale to dla mnie zdecydowanie za mało jeśli chodzi o Full HD.
    Ciezko cokolwiek czytac, literki malutkie, a w pzegladarce non stop
    powiekszanie stron.

    Teraz myślę o większym monitorze, ale nie wiem czy zdecydować się na FullHD
    czy 2560x cos tam. Ma ktos doswiadczenie z tymi wyzszymi rozdzielczosciami -
    obawiam sie, ze moze byc to o wiele za wysoka rozdzielczosc jak na tak maly
    monitor, ale moze sie myle i nie jest to dyskomfort w uzytkowaniu?

    Pozdrawiam,
    Muchozol

  • 2. Data: 2011-08-22 20:44:27
    Temat: Re: Monitor 27" z 2560xcos tam
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-08-22 22:36, Muchozol pisze:
> [...]
    > tym, ze 22 cale to dla mnie zdecydowanie za ma?o je?li chodzi o Full HD.
    > Ciezko cokolwiek czytac, literki malutkie, a w pzegladarce non stop

    Przecież czcionki, nawet ikony możesz sobie powiększyć (na stałe) nie
    zmieniając rozdzielczości monitora.
    W XP to było we właściwościach:EKRAN. W Win 7 to w personalizacji.

    --
    animka

  • 3. Data: 2011-08-22 20:50:16
    Od: "Muchozol" <m...@z...pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 2011-08-22 22:36, Muchozol pisze:
    > Przecież czcionki, nawet ikony możesz sobie powiększyć (na stałe) nie
    > zmieniając rozdzielczości monitora.
    > W XP to było we właściwościach:EKRAN. W Win 7 to w personalizacji.

    Wiem, niestety zmiana czcionki w systemie nie powoduje zmiany czcionki na
    stronach www. Poza tym interfejs wielu programów przygotowany jest do
    standardowej wielkości, więc czasem podpisy kontrolek się ucinają z braku
    miejsca. Raczej słabe to rozwiązanie, poza tym nie lubię powiększonych
    czcionek tylko odpowiedniej wielkości litery na ekranie bez powiększanie.
    22" z 1680x1050 było dobre. Niestety nie ma za bardzo gdzie zobaczyć na
    żywca monitora 27 z 2560.

    Pozdrawiam,
    Muchozol

  • 4. Data: 2011-08-22 21:10:41
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-08-22 22:50, Muchozol pisze:
> [...]
    > czcionek tylko odpowiedniej wielkości litery na ekranie bez powiększanie.
    > 22" z 1680x1050 było dobre. Niestety nie ma za bardzo gdzie zobaczyć na

    W mojej Operce i nawet w IE można na stałe powiększyć czcionki. W IE to
    na dole ekranu po prawej stronie.

    --
    animka

  • 5. Data: 2011-08-22 21:12:07
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 22/08/2011 21:50, Muchozol wrote:
> [...]
    > czcionek tylko odpowiedniej wielkości litery na ekranie bez powiększanie.
    > 22" z 1680x1050 było dobre. Niestety nie ma za bardzo gdzie zobaczyć na

    Nie masz sklepu Apple'a jakiegoś w okolicy?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 6. Data: 2011-08-22 21:44:47
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

> [...]
    > rozdzielczosciami - obawiam sie, ze moze byc to o wiele za wysoka
    > rozdzielczosc jak na tak maly monitor, ale moze sie myle i nie jest to

    Przy 2560x1440 (27 cali) piksel jest jeszcze mniejszy niż przy 1920x1080 (22
    cale). Czyli czcionki będą jeszcze mniejsze.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 7. Data: 2011-08-22 21:49:16
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    Muchozol wrote:
> [...]
    > obawiam sie, ze moze byc to o wiele za wysoka rozdzielczosc jak na tak maly
    > monitor, ale moze sie myle i nie jest to dyskomfort w uzytkowaniu?

    u2711 - 27 cali 2560x1440, pixel bardzo maly, rozdzielczosc duza, przyzwyczaic
    sie trzeba i skonfigurowac system i przegladarke, bo na normalnych ustawieniach
    nawet z idealnym wzrokiem ciezko (koledze, ja lekkie minusy nosze i
    jednak to tez swoje robi...)

    generalnie jest to porownywalne z tym co teraz masz, jezeli chcesz miec
    wiekszy pixel to celuj raczej w 25 (1920x1080) czy 25,5 (1920x1200),
    tyle ze powyzej 24 cali to wybor jest raczej symboliczny a cena niemal
    zyskuje dodatkowe zero

    dodatkowo - matowy ekran przy tak malym pixelu wyglada raczej kiepsko,
    zawsze bylem zwolennikiem matu i o ile z lp2475w nie bylo tu zadnego
    problemu to w u2711 mat zauwazalnie wplywa na obraz

  • 8. Data: 2011-08-22 21:50:59
    Od: "Muchozol" <m...@z...pl>

    Użytkownik "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> napisał w
    wiadomości news:j2uiis$sq$1@inews.gazeta.pl...
    > Przy 2560x1440 (27 cali) piksel jest jeszcze mniejszy niż przy 1920x1080
    (22
    > cale). Czyli czcionki będą jeszcze mniejsze.

    Dzięki za rzeczową odpowiedź. Tak też mi się wydawało, że to jednak za duża
    rozdzielczość jak na taki mały monitor. W takim razie kupie normalny Full
    HD.

    Pozdrawiam,
    Muchozol.

  • 9. Data: 2011-08-22 23:10:18
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 22 Aug 2011 22:50:16 +0200, Muchozol napisał(a):

> [...]
    > czcionek tylko odpowiedniej wielkości litery na ekranie bez powiększanie.
    > 22" z 1680x1050 było dobre. Niestety nie ma za bardzo gdzie zobaczyć na

    EIZO FlexScan SX2762W (27", 2560×1440, 16:9) ma wielkość piksela równą:
    0,2331×0,2331mm
    EIZO FlexScan S2243W (22", 1920×1200, 16:10) wartość ta wynosi 0,247×0,247mm

    Moim zdaniem na 27" przy rozdzielczościach rzędu 2560×1440 (16:9) czy
    2560×1600 (16:10) będziesz miał jeszcze większe problemy.

    Animką się nie przejmuj: tak po prostu ma, że musi pieprznąć głupotę.

    [ Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when ]
    [ there is nothing left to take away. (Antoine de Saint-Exupery) ]

  • 10. Data: 2011-08-23 08:46:32
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Przemysław Ryk" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    > Animką się nie przejmuj: tak po prostu ma, że musi pieprznąć głupotę.

    Od Animki to Ty się odpierwiastkuj, jest najinteligentniejszą kobietą na
    forum. :-)