  • 11. Data: 2011-08-24 13:27:08
    Temat: Re: netbook z RS232
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    BQB nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    > Widział ktoś jakiegoś netbooka z RS232 - popularcny Com?

    HP 6730b ma, ale nie wiem czy jeszcze dostaniesz.
    Przem

  • 12. Data: 2011-08-24 14:44:26
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 24 Aug 2011 15:27:08 +0200, "Przemek" <r...@o...pl> wrote:

    >BQB nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    >
    >HP 6730b ma, ale nie wiem czy jeszcze dostaniesz.
    6730b to netbook? :)

    WAM

  • 13. Data: 2011-08-24 15:37:39
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    WAM nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    > 6730b to netbook? :)

    No sorki, następny jestem. Netbook, notebook...
    To przez tych wszystkich co notebooki laptopami nazywają :/
    Przem

  • 14. Data: 2011-08-25 23:18:22
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-08-24 10:25, Pawel "O'Pajak" wrote:
    > krotko mowiac ani program, ani urzadzenie nie wie, ze po
    > drodze ma jakas przejsciowke.

    Diabeł tkwi w szeczegółach:

    a) poziomy napięć są przeróżne, od prawidłowych, przez zbyt niskie (np.
    nadawanie +/- 5V) po asymetryczne odwrócone ( czyli 0 i 5V jako 0 i 1
    ..). Wola amerykanka osiągająca poziom absurdu kiedy na opakowaniu jest
    RS232C a w rzeczywistości mamy TTLowy UART (bo działa z telefonami i
    dres nie widzi różnicy).

    b) Timeouty jakie można ustawić w windowsie na przelotkach prolific z
    nieznanej przyczyny mogą być minimalnie 20ms (podobnie z resztą na FT).
    Poniżej tego tępacki driver olewa timeouty (!) i ustawia jakieś default
    w okolicy 100ms. Tak działa na WinXP i Win7 z kilkoma sterownikami. Być
    może to wina samego windowsa. Linux radzi sobie o rząd wielości lepiej.

    c) Prolific przy dużych obciązeniach (duże ilości danych na max
    prędkościach) zaczyna się gubić, potrafią wylatywać pojedyncze bajty z
    bufora nadajnika. Być może to wina niedorobionych sterowników.
    Kosztowało mnie to kilkanascie dni debugowania.

    d) Niektore steorwniki Prolific generują śliczny BSOD w trakcie pracy.
    Ostatnio żadko, ale trafia się.

    e) Pooling danych w odbiorniku czasem się zatrzymuje na dziesiątki
    milisekund diabli wiedza po co. Może taka specyfika USB.

    Używam tych przelotek w zadaniach sterowania w przemyśle. Przeszlo mi
    ich kilkanascie typów przez palce. Wieksza część miala kierunek kosz ze
    względu na oczywiste wady które przekreślają nazwę RS232C z opakowania.
    Najwięcej problemów jest z przelotkami ktore z premedytacują generują
    zbyt niskie napięcia, albo co gorsza niesymetryczne względem masy.
    Zazwyczaj nie dzialają i już. Ale mam też kilka które działają
    zadowalająco. Loteria.

  • 15. Data: 2011-08-26 18:03:39
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Ale mam też kilka które działają
    > zadowalająco. Loteria.

    To napisz dla potomnych, ktore dzialaja w 100% dobrze. Czy z jednej
    serii producenta niektore egzemplaze banglaja, a inne nie, czy rozni
    producenci?
    Z FT nie mialem nigdy problemow z dziwacznymi urzadeniami, poziomy sa
    TTL, wiec od usera zalezy, co z nimi poczyni, mozna dac kosc dajaca
    pelne poziomy 232, zanegowac, albo modulowac fontanne;-)
    Z Prolificem zreszta tez nie mialem problemow, ale jakos wsparcie
    Tajwanu nie wyglada tak dobrze jak FTDI.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 16. Data: 2011-08-27 18:28:56
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-08-26 20:03, Pawel "O'Pajak" wrote:
    > To napisz dla potomnych, ktore dzialaja w 100% dobrze.

    Kiedyś o maly włos myślałem że "te w zielonej przezroczystej obudowie"
    są dobre, aż trafiłem na tak samo wyglądające innego pośrednika i
    oczywiście ... 0/5V...

    Loteria.

    > Czy z jednej
    > serii producenta niektore egzemplaze banglaja, a inne nie, czy rozni
    > producenci?

    Problem w tym że samych przelotek to może widzialem ze 4 rodzaje, ale
    chyba w zalezności od zapotrzebowania w obudowę ładuje się albo różną
    elektronikę, albo nie montuje częsci elementów (np. konwertera napięć
    RS232).

    > Z FT nie mialem nigdy problemow z dziwacznymi urzadeniami, poziomy sa
    > TTL, wiec od usera zalezy, co z nimi poczyni, mozna dac kosc dajaca
    > pelne poziomy 232, zanegowac, albo modulowac fontanne;-)

    No, ale jeśli wystaje DB9 to spodziewasz się okolic +-12V a tu dupa ...

    > Z Prolificem zreszta tez nie mialem problemow

    Oba scalaki FD i Prolific się ok, problemem są dodatki do tych scalaków.
    No i może też gówniane sterowniki Profilica ktore kiedyś zmusiły mnie do
    reinstalacji windowsa, ale to na szczęscie historia.

    Ostatnio jak kupuje to wpinam w USB i sprawdzam czy na TX jest coś
    solidnie ujemnego względem masy ...

  • 17. Data: 2011-08-29 14:10:59
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@N...gazeta.pl>

    RS wcale nie musi być na DB.

    Co do laptopów (ale nie netbooków) to coś z RS da się znaleźć.
    Panasonic, IBM-Lenovo, HP Compaq, Dell.

    -----