  • 1. Data: 2011-08-23 11:41:08
    Temat: karta graficzna nowsza z 515MB czy starsza z 1GB pamięci
    Od: nolina <n...@g...pl>

    Witam
    Taki dylemat-która karta graficzna lepiej się prawdzi? Producent programu
    (montaż filmów) w specyfikacji zlaeca kartę graficzną z 1GB pamięci. Czy
    lepiej wybrać taką najamocniejszą z 1GB na jaką finansowo sobie mogę
    pozwolić czy lepiej wybrać z 512MB pamięci ale nowszą,
    mocniejszą,wydajniejszą w różnych rankingach od tej z 1GB pamięci.

  • 2. Data: 2011-08-23 12:15:47
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "nolina" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > pozwolić czy lepiej wybrać z 512MB pamięci ale nowszą,
    > mocniejszą,wydajniejszą w różnych rankingach od tej z 1GB pamięci.

    A co to za różnica? Karta graficzna będzie kodować? Jak tak to bież z
    wydajniejszym GPU (choć jak ja testowałem to wyniki były kiepskie). Jak tylko
    wyświetla obraz to nie ma znaczenia.

  • 3. Data: 2011-08-23 12:45:51
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 23 Aug 2011 13:41:08 +0200, nolina napisał(a):

> [...]
    > pozwolić czy lepiej wybrać z 512MB pamięci ale nowszą,
    > mocniejszą,wydajniejszą w różnych rankingach od tej z 1GB pamięci.

    Czy stosowany przez Ciebie program do obróbki wideo jest w stanie
    wykorzystać możliwości układu graficznego do przetwarzania materiału? Co to
    za program tak przy okazji?

    [ Ambicja to ostatnie schronienie bankruta. (Oskar Wilde) ]

  • 4. Data: 2011-08-23 12:52:14
    Od: nolina <n...@g...pl>

    Przemysław Ryk wrote:

    > Czy stosowany przez Ciebie program do obróbki wideo jest w stanie
    > wykorzystać możliwości układu graficznego do przetwarzania materiału?
    Co
    > to za program tak przy okazji?

    Edius 6

  • 5. Data: 2011-08-23 12:55:50
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 23 Aug 2011 14:15:47 +0200, qwerty napisał(a):

    > A co to za różnica? Karta graficzna będzie kodować? Jak tak to bież z
    ^^^^

    W ucho byś chciał? :D

    > wydajniejszym GPU (choć jak ja testowałem to wyniki były kiepskie). Jak tylko
    > wyświetla obraz to nie ma znaczenia.

    Wyniki miałeś kiepskie w porównaniu z czym?

    [ Kłamstwo to wina dwóch osób. Jedna mówi, druga słucha. ]
    [ (Homer Simpson) ]

  • 6. Data: 2011-08-23 12:59:24
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 23/08/2011 13:52, nolina wrote:
    > Edius 6

    http://www.grassvalley.com/products/edius_6

    Graphics Card
    A graphics card supporting higher resolution than 1024x768 (32-bit),
    Direct3D 9.0c or later, and PixelShader Model 3.0 or later is required

    For SD editing: 256 MB or larger required, 512 MB or larger recommended
    For HD editing: 512 MB or larger required, 1 GB or larger recommended

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 7. Data: 2011-08-23 13:45:51
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 23 Aug 2011 14:52:14 +0200, nolina napisał(a):

    > Edius 6

    Z opisu wynika, że wsparcie GPU wykorzystywane jest do tworzenia przejść 3D.
    Nie ma jednoznacznego określenia, jak realizowane jest to wsparcie. Jeżeli
    składać będziesz materiały w rozdzielczości HD, to wstawiłbym w komputer
    jakiegoś sensownie chłodzonego Radeona 5670 z 1GB pamięci (choć cały czas
    się zastanawiam, do czego z niej korzysta) - np. HiSa z chłodzeniem IceQ -
    koszt około 300PLN czy nawet tańszego GeForce'a GT440.

    Wydaje mi się, że powinno to spokojnie wystarczyć na potrzeby programu, ale
    proponuję popytać jeszcze na forach użytkowników tego narzędzia. :D

    [ Gdy mężczyźnie jest źle - szuka żony. Gdy mężczyźnie jest dobrze - żona ]
    [ szuka jego. (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

  • 8. Data: 2011-08-23 13:45:52
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 23 Aug 2011 13:59:24 +0100, kamil napisał(a):

> [...]
    >
    > For SD editing: 256 MB or larger required, 512 MB or larger recommended
    > For HD editing: 512 MB or larger required, 1 GB or larger recommended

    Brawo. Znalazłeś specyfikację producenta. I co dalej?

    [ To jest komiczne, że mężczyzna, który się nie musi troszczyć o nic na ]
    [ świecie, żeni się. (Eminem) ]

  • 9. Data: 2011-08-23 14:04:58
    Od: Jacek <a...@o...pl>

> [...]

    > pozwolić czy lepiej wybrać z 512MB pamięci ale nowszą,
    > mocniejszą,wydajniejszą w różnych rankingach od tej z 1GB pamięci.

    Mysle, ze zamiast 515 uzyc karte z 518MB;)

  • 10. Data: 2011-08-23 14:45:50
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 23 Aug 2011 16:04:58 +0200, Jacek napisał(a):

    > Mysle, ze zamiast 515 uzyc karte z 518MB;)

    Błysnąłeś niemal jak Animka. Rodzeństwo?

    [ Kobiety oczekują, że mężczyźni będą odgadywać ich życzenia. ]
    [ To dlatego, że nie umieją ich same sformułować. (JoeMonster.org) ]