  • 11. Data: 2011-11-03 08:50:13
    Temat: Re: naprawiona płyta na allegro
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:4EB2542F.4D82DB1A@wp.pl...

    > a skąd wiesz, że nie bedzie przepychanki?
    > odesłałeś sprzęt z adnotacją, że nie działa, a sprzedawca odpowie ci,
    > że sprzęt odesłał dobry tylko, że to ty go zepsułeś i co mu zrobisz?

    A jak kupisz nowe, zepsujesz, i odsyłasz, to co im zrobisz,
    jak powiedzą, że wysłali dobre???

    Artur(m)

  • 12. Data: 2011-11-03 08:55:10
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-11-03, o godz. 09:43:27
    Andrzej <a...@w...pl> napisał(a):

    > Hasło "gwarancja rozruchowa" to ściema mająca podwyższyć
    > atrakcyjność licytowanego towaru, nie mająca nic wspólnego
    > z rzeczywistością. Ja takie aukcje omijam z daleka.
    > Przeglądam tylko te rzetelnie opisane i konfrontuje je z innymi
    > aukcjami danego sprzedawcy.

    Dokładnie - taka deklaracja nie znaczy nic. Zdarzyło mi się kupować
    używane urządzenie sieciowe gdzie sprzedawca dawał 30 dni "gwarancji
    rozruchowej" które zaczynało pracować po kilkunastu godzinach pracy pod
    obciążeniem. Sprzedawca stwierdził że według niego jest w porządku i
    nie przyjmie zwrotu ani nie wymieni urządzenia na inne. Skończyło się
    na piśmie od naszego prawnika z informacją że jeśli nie spełnią naszych
    żądań to sprawa wyląduje w sądzie. Nie chcieli chyba dalszych kłopotów
    i oddali kasę. Jednak my nie mieliśmy właściwie żadnej formy nacisku
    poza ogólnymi warunkami sprzedaży bo samo stwierdzenie "gwarancji
    rozruchowej" nie było nigdzie ujęte a tylko wyrażone w wymianie maili
    przed zakupem. Od tego czasu uważam by takie rzeczy były sformalizowane
    i mimo wszytko preferuję sprzęt nowy choć czasami okazyjnie można
    trafić fajne rzeczy.

    Zdrówko

  • 13. Data: 2011-11-03 08:57:57
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-11-03, o godz. 09:55:10
    Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> napisał(a):

    > Dokładnie - taka deklaracja nie znaczy nic. Zdarzyło mi się kupować
    > używane urządzenie sieciowe gdzie sprzedawca dawał 30 dni "gwarancji
    > rozruchowej" które zaczynało pracować po kilkunastu godzinach pracy

    Oczywiście ma być "sprzedawca dawał 30 dni "gwarancji rozruchowej"
    na urządzenie które zaczynało szwankować po kilkunastu
    godzinach pracy" ;-)

    Zdrówko

  • 14. Data: 2011-11-03 09:00:07
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    "Artur(m)" wrote:

    > Użytkownik "Andrzej" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A jak kupisz nowe, zepsujesz, i odsyłasz, to co im zrobisz,
    > jak powiedzą, że wysłali dobre???

    Nowe, to znaczy ze sklepu, a więc sprzedawca nie sprawdza sprzętu
    przed wysyłką.
    Do jego obowiązków należy sprzęt przyjąć w ramach reklamacji
    i odesłać do producenta. Producent decyduje co dalej. Tu procedura
    jest szybka - jeśli nie widać, że producent traktował płytę młotkiem,
    to idą na łatwiznę - bez testowania dają nowy sprzęt. Może też
    i naprawiają. W każdym razie tu klient ma większe szanse na otrzymanie
    sprawnego sprzętu, niż od jakiegoś Gienka w berecie, który napisał
    se udzielam gwarancji rozruchowej, która tak naprawdę nie znaczy
    NIC!

    Moim zdaniem uczciwie jest nie pisać takich bzdur. Ten kto decyduje
    się na handel na allegro dobrze wie z jakimi konsekwencjami
    jest to związane.

  • 15. Data: 2011-11-03 10:30:38
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 03 Nov 2011 09:43:27 +0100, Andrzej napisał(a):

    > a skąd wiesz, że nie bedzie przepychanki?
    Nie wiem :)

    > odesłałeś sprzęt z adnotacją, że nie działa, a sprzedawca odpowie ci,
    > że sprzęt odesłał dobry tylko, że to ty go zepsułeś i co mu zrobisz?
    Odwołam się do jego słowa że przyjmie bez dyskusji bo zostawił decyzję
    mnie.

    > Hasło "gwarancja rozruchowa" to ściema mająca podwyższyć
    > atrakcyjność licytowanego towaru, nie mająca nic wspólnego
    > z rzeczywistością.
    Jak sobie chcesz, wolny wybór :)

    --
    Jacek

  • 16. Data: 2011-11-03 13:44:51
    Od: "T.F." <t...@u...wp.pl>

    Użytkownik "Gupik" ...
    > ta płyta była naprawiana

    zapomnij o tej plycie.

    --
    T.F.

  • 17. Data: 2011-11-03 17:23:48
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Andrzej" <a...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > z rzeczywistością. Ja takie aukcje omijam z daleka.
    > Przeglądam tylko te rzetelnie opisane i konfrontuje je z innymi

    Dlatego można napisać "prawo zwrotu do 7 dni" i już jest jasne.