  • 1. Data: 2011-11-03 00:06:35
    Temat: Komputer nie startuje od razu
    Od: Doomin <n...@a...pl>

    Od jakiegos czasu komputer mi sie co ktorys raz
    nie wlaczal po wcisnieciu przycisku na obudowie.
    Wczesniej wystarczylo otworzyc obudowe, zewrzec
    power sw i tyle. Przycisk pozniej juz dzialal,
    wszystko chodzilo stabilnie - luz, dzialo sie to
    tak rzadko, ze w sumie nie przeszkadzalo.

    Ale ostatnio jak to sie wydarzylo nie ruszyl nawet
    po zwarciu... Balem sie ze padl zasilacz, ale patrze
    myszka swieci (dostalem a nie wybralem, swiecidelka sa mi obojetne ;P)
    wiec... no i w tym momencie nagle ruszyl. Jakas minute po zwarciu.

    Dzis to samo - proba wlaczenia kompa i nic. Zajmuje
    sie wiec roznymi innymi porannymi czynnosciami, a tu
    doslownie 5 min. po wcisnieciu power mi komputer startuje.
    Przycisk sie nie zablokowal, ot "po prostu" taki opozniony
    zapolon.
    O co tu chodzi?

  • 2. Data: 2011-11-03 00:36:31
    Temat: Re: Komputer nie startuje od razu
    Od: "Krzysztof Rynkowski" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Doomin" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Od jakiegos czasu komputer mi sie co ktorys raz
    > nie wlaczal po wcisnieciu przycisku na obudowie.
    (...)
> [...]
    > doslownie 5 min. po wcisnieciu power mi komputer startuje.
    > Przycisk sie nie zablokowal, ot "po prostu" taki opozniony

    Jak "stary" komputer?
    Sprawdź wygląd kondesatorów elektrolitycznych w pobliżu procesora.
    Takimi objawami cechują się zużyte kondensatory - wybrzuszone denka, często
    z widocznym wyciekiem elektrolitu.
    Wtedy płyta główna do wymiany. Kiedyś bawiłem się wymianą, teraz wg mnie już
    się nie opłaca.
    Od tego bym zaczął.
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-11-03 00:50:25
    Od: Doomin <n...@a...pl>

    W dniu 2011-11-03 01:36, Krzysztof Rynkowski pisze:
    > U?ytkownik "Doomin"<n...@a...pl> napisa? w wiadomo?ci
    > (...)
    >
    > Jak "stary" komputer?

    2008

    > Sprawd? wygl?d kondesator?w elektrolitycznych w pobli?u procesora.
    > Takimi objawami cechuj? si? zu?yte kondensatory - wybrzuszone denka, cz?sto
    > z widocznym wyciekiem elektrolitu.
    > Wtedy p?yta g??wna do wymiany. Kiedy? bawi?em si? wymian?, teraz wg mnie ju?
    > si? nie op?aca.
    > Od tego bym zacz??.

    No ok, jutro zobacze, chociaz jak wczesniej patrzylem to wszystko
    wygladalo normalnie.
    Tak btw. jak szukalem na google to inni zazwyczaj
    mieli taki przypadek, ze komputer im ruszal tylko nie
    "w pelni" - czyli musieli iles razy restartowac zanim system
    sie wgral.
    A u mnie nic, nawet wentylatory nie startuja.
    Natomiast gdy juz ruszy jest wszystko od razu normalnie,
    zadnych zwiech etc.

  • 4. Data: 2011-11-03 05:59:23
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Thu, 03 Nov 2011 01:50:25 +0100,
    Doomin <n...@a...pl> screamed:
> [...]
    > sie wgral.
    > A u mnie nic, nawet wentylatory nie startuja.
    > Natomiast gdy juz ruszy jest wszystko od razu normalnie,

    To inny z możliwych, charakterystycznych objawów.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:214B ]
    [ 06:58:52 user up 12975 days, 18:53, 1 user, load average: 0.86, 0.81, 0.95 ]

    I just found the last bug.

  • 5. Data: 2011-11-03 10:54:34
    Od: "Paweł B." <b...@w...pl>

    W dniu 2011-11-03 01:06, Doomin pisze:
    > Od jakiegos czasu komputer mi sie co ktorys raz
    > nie wlaczal po wcisnieciu przycisku na obudowie.
    > O co tu chodzi?

    Miałem identyczny przypadek. Komputer w miarę świeży - konfiguracja
    zmieniana jakiś rok temu. Z poprzedniej konfiguracji został zasilacz,
    twardy dysk. Po drodze dorzucałem HDD oraz wymieniłem kartę graficzną.

    U mnie pomogła wymiana zasilacza na nowy, mocniejszy. Objawy minęły jak
    ręką odjął - komputer rusza od razu. Elektrolity na szczęście ok, bałem
    się, że za słaby zasilacz mógł je dobić.

    Pzdr.

    --
    Paweł B.
    botul.pl

  • 6. Data: 2011-11-03 20:30:35
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-11-03 01:50, Doomin pisze:

> [...]
    > sie wgral.
    > A u mnie nic, nawet wentylatory nie startuja.
    > Natomiast gdy juz ruszy jest wszystko od razu normalnie,

    Zasilacz pada.

    animka
    --
    Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak
    ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w

  • 7. Data: 2011-11-03 21:04:15
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-11-03 01:06, Doomin wrote:
    >[ciach]

    Poza elektrolitami sprawdź jeszcze złacze zasilacza. U mnie utleniło dwa
    styki i objawy jak przy padaniu elektrolitów. Usterkę widać tylko po
    wyjęciu wtyczki i mocnym przyglądaniu się. Pomogło wyczyszczenie.

  • 8. Data: 2011-11-06 14:18:14
    Od: Doomin <n...@a...pl>

    > Poza elektrolitami sprawdź jeszcze złacze zasilacza. U mnie utleniło dwa
    > styki i objawy jak przy padaniu elektrolitów. Usterkę widać tylko po
    > wyjęciu wtyczki i mocnym przyglądaniu się. Pomogło wyczyszczenie.

    Tak na oko to wszystko ok jesli chodzi o kondensatory, a
    te styki to ew. czym czyscic?

  • 9. Data: 2011-11-06 14:19:51
    Od: Doomin <n...@a...pl>

    > Zasilacz pada.

    Pewnie tak, tylko ze gdy juz ruszy to nie ma
    najmniejszego problemu, wiec sie nie spiesze z wymiana :)

  • 10. Data: 2011-11-07 08:57:55
    Od: "Paweł B." <b...@w...pl>

    W dniu 2011-11-06 15:19, Doomin pisze:

    > Pewnie tak, tylko ze gdy juz ruszy to nie ma
    > najmniejszego problemu, wiec sie nie spiesze z wymiana :)

    Miałem identyczny objaw, mimo wszystko szkoda elektroniki.
    Może ktoś bardziej biegły z grupowiczów się wypowie, ale moim zdaniem
    zasilacz jest na krawędzi obciążenia i ma problemy z wystartowaniem. To,
    że później komputer pracuje nie oznacza, że jest ok - taka praca może
    wpłynąć negatywnie na żywotność podzespołów.

    --
    Paweł B.
    botul.pl