    From: Sylwester Łazar <i...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: nagrywarka philips cdr 770 - laser
    Date: Tue, 9 Nov 2010 13:24:12 +0100

    > Poszukuje informacji gdzie mozna nabyc laser do ww nagrywarki. Wedlug
    > wyszukanych informacji jest tam zamontowany laser opu 24.25. Generalnie
    nie
    > udalo mi sie znalezc miejsca, gdzie moznaby to nabyc. Moze ktos zna inne
    > oznaczenie zamiennika...
    Skad wiadomo, ze to laser?
    Nie mam doswiadczenia w temacie (poza ogólna wiedza i czyszczeniem) , wiec
    w zasadzie nie powinienem sie wypowiadac.
    Ale tak sobie mysle, ze wszyscy wymieniaja lasery w CD.
    Rozumiem, ze moga one stracic moc z czasem.
    Ale:
    1) Czy nie wystarczy w takim przypadku regulacja?
    przeciez zapotrzebowanie na moc nie jest duze.
    2) Czy aby na pewno laser ulegl uszkodzeniu?
    3) Moze skupianie wiazki swiatla?
    4) Moze pozycjonowanie?

    Mialem kilkakrotnie taki przypadek, ze po posmarowaniu wózka smarem,
    CD wrócil z powrotem do czytania plyt.
    Sylwester
    PS
    Moze koledzy z wiekszym doswiadczeniem w sterowaniu laserem CD sie
    wypowiedza.