  • 21. Data: 2012-06-07 15:16:35
    Temat: Re: montaż automatyczny
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    Bardzo wszystkim dziękuję, zawsze jestem pod wrażeniem, że na tej grupie
    można liczyć na pomoc.

    Myślę o tym montażu automatycznym głównie z 2 powodów;

    - oszczędność czasu - bo jak mam poświęcić tydzień na zmontowanie 20
    urządzeń, to jest to problem, blokuje mi to inne prace.
    Oczywiście montaż zewnętrzny to dodatkowy koszt, ale może się zdarzyć
    prawdopodobnie, że i tak to ma większy sens niż męczenie się samemu.

    - jakoś montażu. Ręcznie to ciężko uzyskać taki wygląd PCB jak z
    "maszyny". Ponadto mogę zlecić zapewne montaż bezołowiowy, i mam
    dodatkowo bezproblemowo załatwiony ROHS>

    Jakkolwiek idea półautomatycznego montażu też mi się podoba, chociaż
    to oczywiście inwestycja w sprzęt jest dość poważna.

    Koncept z "pieczątkami" jednego z kolegów - też wart przemyślenia...

    Tak, że jeszcze raz dziękuję za uwagi.

  • 22. Data: 2012-06-08 14:14:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zbych" <a...@o...pl> wrote in message

    > Przede wszystkim dzwonić i rozmawiać z ludźmi z firm montażowych. Ilości
    > prototypowe montują zazwyczaj małe firmy i nie mają czasu, żeby siedzieć
    > przed komputerem i odpowiadać na maile. Jak możesz to pojedź i spotkaj
    > się twarzą w twarz. W ciągu 15 minut dowiesz się dużo więcej niż
    > czekając dzień czy dwa na maila z dwoma krótkimi zdaniami.

    Ciekawe bo dla mnie jest krócej i taniej odpisać na maila niż być gotów
    cały dzień na telefon czy wizytę osobistą w wyrywkowych porach dnia...

  • 23. Data: 2012-06-08 15:06:16
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-06-08 14:14, Pszemol pisze:
    > "Zbych" <a...@o...pl> wrote in message

    > Ciekawe bo dla mnie jest krócej i taniej odpisać na maila niż być gotów
    > cały dzień na telefon czy wizytę osobistą w wyrywkowych porach dnia...

    No ale niestety widzę, że wiele firm nie ma świadomości, że mail to jest
    szybki sposób komunikacji. Traktują go jak zwykły list, czyli tak jakby
    miał iść z tydzień pocztą, więc można na niego odpisać za dwa trzy dni
    bo to wiele nie zmieni.
    Często odpowiedzi na zapytanie przychodzą po 3 dniach. Czasami
    kompletnie ignorowane są prośby aby potwierdzić mailem przyjęcie
    zlecenia do produkcji. Dotyczy to niektórych płytkarni, ale częściej
    firm z branży "mechanicznej" gdy zamawiam detale metalowe czy z tworzyw
    sztucznych.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 24. Data: 2012-06-08 16:36:41
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > produkcji. Dotyczy to niektórych płytkarni, ale częściej firm z branży
    > "mechanicznej" gdy zamawiam detale metalowe czy z tworzyw sztucznych.

    Też się na to (ze zdziwieniem natknąłem).
    Jestem przyzwyczajony, że jak o coś zapytam, to najdalej na drugi dzień
    jakąś odpowiedź dostanę (jak trudne pytanie, bo jak proste to po 1..2h).
    Jak mogę to rezygnuję z kontaktu z takimi firmami co nie odpowiadają na
    maile, bo w trakcie każdego projektu wiele rzeczy ustalam mailami i jak już
    wszystko zostało ustalone to szukam w mailach jakie były końcowe wnioski dla
    każdego tematu.
    Jak telefon i notatka na jakiejś kartce to zawsze mi gdzieś w biurkowym
    bałaganie zginie ;-).
    P.G.

  • 25. Data: 2012-06-08 19:20:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotr Gałka" <p...@C...pl> wrote in message
> [...]
    > wnioski dla każdego tematu.
    > Jak telefon i notatka na jakiejś kartce to zawsze mi gdzieś w biurkowym

    No ale niektórzy wciaż mają wstręt do maili i komputera...
    Kontakty pewnie trzymają na papierowych wizytówkach na biurkowym rollodexie
    :-)

  • 26. Data: 2012-06-09 00:39:46
    Od: AnonimGall <g...@b...com>

    W dniu 2012-06-07 15:16, sundayman pisze:
> [...]
    >
    > - oszczędność czasu - bo jak mam poświęcić tydzień na zmontowanie 20
    > urządzeń, to jest to problem, blokuje mi to inne prace.

    To co to sa za urzadzenia, Helikoptery wojskowe ?

> [...]
    > prawdopodobnie, że i tak to ma większy sens niż męczenie się samemu.
    >
    > - jakoś montażu. Ręcznie to ciężko uzyskać taki wygląd PCB jak z

    :):):)
    Za wiele to ty nie widziales

    Ponadto mogę zlecić zapewne montaż bezołowiowy, i mam
    > dodatkowo bezproblemowo załatwiony ROHS>

    ROHS :):):):):) to robia producenci bubli

  • 27. Data: 2012-06-09 10:17:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 8 Jun 2012 12:20:22 -0500, Pszemol napisał(a):
> [...]

    A wy to tak we wlasnej dzialalnosci nic nie macie do roboty i na wszystko
    odpowiadacie gora w 30 minut.

    > No ale niektórzy wciaż mają wstręt do maili i komputera...
    > Kontakty pewnie trzymają na papierowych wizytówkach na biurkowym rollodexie
    > :-)

    A zebys wiedzial - jedzies na jakies targi, spotkanie ... wymieniacie sie
    wizytowkami papierowymi ? Czy juz elektronicznymi ? Czy wcale ?

    A potem zaraz wprowadzasz wizytowke w komputer/telefon ?

    J.

  • 28. Data: 2012-06-09 14:57:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > A wy to tak we wlasnej dzialalnosci nic nie macie do roboty i na wszystko
    > odpowiadacie gora w 30 minut.

    Nie, właśnie nie o to chodzi. Ktoś, kto tak rozumuje nie widzi
    gdzie leży przewaga e-maila. Telefon czy wizyta osobista
    wymaga od Ciebie gotowości TU I TERAZ. W przypadkowym
    momencie dnia, być może właśnie wtedy gdy się skupiasz
    nad zoptymalizowaniem algorytmu w którym CPU spędza
    za dużo czasu... Ja widzisz mam wtedy wyłaczony dzwonek.
    Ale często robię sobie w czasie dnia przerwy aby od pracy
    przy wytężonym umyśle odpocząć, i wtedy robię rzeczy które
    zgromadziły się "offline": wiadomość na sekretarce telefonu,
    e-mail od współpracownika czy klienta itp, itd.
    Przewaga e-maila polega właśnie na tym, że możesz na niego
    odpisać wtedy gdy TY MASZ CZAS a nie wtedy gdy telefon
    zadzwoni. Kapujesz?
    Dlatego firmy które są zapracowane powinny PREFEROWAĆ
    dostęp e-mailem i odciągać klientów od zawracania głowy
    telefonicznie czy tym bardziej odwiedzać ich osobiście...

    > A zebys wiedzial - jedzies na jakies targi, spotkanie ... wymieniacie sie
    > wizytowkami papierowymi ? Czy juz elektronicznymi ? Czy wcale ?
    >
    > A potem zaraz wprowadzasz wizytowke w komputer/telefon ?

    Wymieniamy się wizytówkami elektronicznymi przez e-mail.

  • 29. Data: 2012-06-10 14:25:04
    Od: " nenik" <n...@g...pl>

    >:):):)
    >Za wiele to ty nie widziales

    Jak to cyfrowka gdzie idzie 100n, nawet nie wychwycisz spie..o lutowania
    recznego, nie pisze o montazu recznym.
    Na 100 kondensatorow ceramicznych zawsze ktorys peknie. Wszystkie bledy
    lutowania recznego ladnie wychodza przy ukladach w.cz , jak pierdyknie 10p to
    sie zorientujesz. Montaz reczny i do pieca - tak, lutowanie reczne lutownica
    duzej ilosci kondensatorow ceramicznych nie.

  • 30. Data: 2012-06-10 15:08:49
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2012-06-09 00:39, AnonimGall pisze:

    > :):):)
    > Za wiele to ty nie widziales

    Niby tak, ale o ile dobrze pamiętam, to w normach dotyczących oceny
    poziomu bezpieczeństwa funkcjonalnego, to jednak montaż automatyczny
    wypada zdecydowanie lepiej. Nie pamiętam wartości współczynników, ale
    różnica była spora...
    Inną sprawą jest to, z czego to wynika. Maszyna (dobrze ustawiona) nie
    pomyli się i nie wlutuje rezystora innej wartości, a układu scalonego
    nie przegrzeje... :)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.