  • 21. Data: 2009-05-08 07:43:14
    Temat: Re: monitor do obróbki zdjęć
    Od: "Steel" <d...@K...pl>

    > Proszę mi doradzic jakis sensowny monitor do obróbki zdjęć.
    > Może cos 19 cali panorama.
    > Cena jest dla mnie istotna, im mniej tym lepiej :-)
    >

    > A jak jest z kalibracją? Czy jednorazowa kalibracja załatwia sprawe,
    > czy jest to zabieg ktory należy wykonac juz w miejscu zainstalowania
    > monitora i okresowo powtarzać? Zmierzam do tego czy kalibrator tez
    > powinienem nabyć, jesli tak to jaki/który?

    Moze cos takiego?
    http://www.agito.pl/powyzej-19/nec-22-lcd-multisync-
    p221w-bk.352.339945.html?external=ceneo

    Mozliwosci calkiem przyjemne i do tego programowalny LUT....
    Jest mozliwosc dokupienia kalibratora... ale to dokladnie ten sam co EyeONE
    Display 2

    Jakosc kolorow swietna...

    Jedyny problem to czeste braki u dystrybutora i spore wahania ceny :)

    Steel

  • 22. Data: 2009-05-08 11:09:50
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    a402 pisze:
    > Czy skalibrowanie to trudny zabieg? Jakas wiedza informatyczna jest
    > potrzebna czy to raczej czynność automatyczna?

    Jakieś pojęcie co się robi trzeba mieć. Kalibrację można wykonać na
    dziesiątki sposobów i wcale nie koniecznie wszystkie będą prawidłowe,
    nawet jeśli tak będzie twierdził program profilujący.

    W przypadku prostszych Eizo, bardzo sensowne jest połączenie z
    kalibratorem Lafot. Kalibracja przebiega niemal całkowicie bezobsługowo,
    oprogramowanie samodzielnie ingeruje w regulację monitora, uwalniając od
    błędów użytkownika.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 23. Data: 2009-05-08 11:20:49
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Steel pisze:
    > Jedyny problem to czeste braki u dystrybutora i spore wahania ceny :)

    Jedyne problemy to: Duży rozrzut jakościowy, miejscowe zafarby, wady
    pikseli, brak liniowości wyświetlacza, wyjątkowa kapryśność na błędy w
    nastawach. Monitor jest tańszy niż najbliższy konkurent Eizo S2232W, ale
    trzeba trochę zachodu i kosztów żeby zaczął porównywalnie świecić.
    Trzeba przeprowadzić wstępną selekcję na najbardziej oczywiste wady,
    sprawdzić charakterystykę odpowiedzi bez i po linearyzacji, no i na
    koniec skalibrować. Po tych zabiegach faktycznie jest to jeden z
    najlepszych monitorów 22" nadających się do fotografii, w segmencie do
    2,5 tys zł.

  • 24. Data: 2009-05-08 11:44:51
    Od: "Steel" <d...@K...pl>

> [...]
    > nastawach. Monitor jest tańszy niż najbliższy konkurent Eizo S2232W,
    > ale trzeba trochę zachodu i kosztów żeby zaczął porównywalnie świecić.

    hmmmm pierwsze slysze o takich problemach ale moze masz wiecej doswiadczen z
    tym niz ja...

    > Trzeba przeprowadzić wstępną selekcję na najbardziej oczywiste wady,

    przez moje rece przeszly dwa z zadnym nie bylo problemow najmniejszych...

    > sprawdzić charakterystykę odpowiedzi bez i po linearyzacji, no i na
    > koniec skalibrować.

    to bylo oczywiste...

    Steel

  • 25. Data: 2009-05-08 12:40:56
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Steel pisze:
    > hmmmm pierwsze slysze o takich problemach ale moze masz wiecej doswiadczen z
    > tym niz ja...

    Potwierdzi to każdy kto miał do czynienia z ilością pozwalającą na
    jakiekolwiek uogólnienia statystyczne. Nie przerzucam tych monitorów
    dużo, a pewne opisane reguły dają się zauważyć. Nie należy zatem
    podchodzić zbyt euforycznie do tych monitorów. Warte są uwagi wszem, ale
    rzeczywistość mocno odbiega od wazeliniarskich "testów".

    > to bylo oczywiste...

    Nie tak bardzo, szczególnie jeśli monitor kupuje laik i ma do pomocy
    drugiego takiego samego, w postaci sprzedawcy w sklepie. ;)

  • 26. Data: 2009-05-08 12:51:42
    Od: "Steel" <d...@K...pl>

> [...]
    > podchodzić zbyt euforycznie do tych monitorów. Warte są uwagi wszem,
    > ale rzeczywistość mocno odbiega od wazeliniarskich "testów".

    Spoko poczytalem ze faktycznie czesc tych monitorow ma troche problemow...
    Jednak zaden z tych ktore mialem w rekach nie mial tego... a mialem dwa z
    poczatkow produkcji ze tak powiem... kupione w styczniu...
    Monitor za ok 1800 zl wtedy o tych mozliwosciach mozna bylo pomarzyc... :) a
    jednak pojawil sie NEC
    Byc moze mialem farta... a byc moze zadzialalo to ze ludzie kupowali dosc
    czasto ten monitor i dostawcy nie wyrabiali... i NEC pogorszyl jakosc idac
    na ilosc...

    > Nie tak bardzo, szczególnie jeśli monitor kupuje laik i ma do pomocy
    > drugiego takiego samego, w postaci sprzedawcy w sklepie. ;)

    Wiesz jak juz ktos kupuje dobry monitor do fotek z programowalnym LUTem to
    dla mnie oczywistym bylo ze uzyje kalibratora :)
    No ale i fabryczne kalibrowanie tez bylo calkiem spoko...

    Steel