  • 11. Data: 2015-12-16 11:26:39
    Temat: Re: monitor 4K...
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    sundayman pisze tak:

    > No więc, pomyślałem sobie - może by tak sobie kupić monitor 40" 4K
    > do komputera ? No niby nic odkrywczego, philips ma nawet przyjemny
    > taki ;
    >
    > Ale tak się zastanawiam - gdyby użyć TV zamiast monitora ?

    Można używać tv siedząc w fotelu przed, nogi w szafce rtv. Mysz na
    zeszycie albo czym tam. Przy 1080p 40" jest za mały żeby operować z
    tapczanu z 3m. Trzeba brać 60". Na biurku nie wyobrażam sobie 40".
    Widziałbym tylko noge tv.

    Będziesz się i tak rozglądał po 40" czyli kręcił szyją. Fajne jest że
    na małe ruchy myszką na ekranie kursor robi dużo cm. Fajnie się buszuje
    po Google Earth. Jak się nie używa można dać eko na 75% albo całkiem
    wyłączyć obraz kiedy tylko Winamp gra.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 12. Data: 2015-12-16 15:18:58
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

> [...]
    k-usb-3-0-vesa-i5833628379.html

    > Kolega wziął na próbę tv 32" do kompa i oddał na drugi dzień. Mówił że się
    > nie ogrania wzrokiem takiego dużego ekranu i mocno niekomfortowe to jest.

    Mimo wszystko zależy to chyba od preferencji i takich tam.
    Wzrok nie ma co, starzeje mi się, diabetes też pewnie swoje czyni, przez co
    soczewki już nie akomodują prawie i często obraz mam rozmyty. Na szczęście
    siedząc przy lapie widzę ostro. Preferuję jednakże stan, gdy możliwie
    najwięcej, albo nawet wszystko, widać naraz na ekranie, to był zasadniczy
    powód, że zmieniłem matrycę z 1280x800 na 1920x1200 (15'4 TFT), choć wiązało
    się to właściwie z wymianą całej klapy et consortes (drobna, ok 3-4 mm, acz
    istotna różnica w rozmiarach matrycy). Szczególiki nieraz malutkie, ale ja
    po prostu nie cierpię przewijać zawartości ekranu, mimo małych rozmiarów,
    dla mnie jest to bardzo wygodne. Gdybym mógł, to bym sobie wziął jakieś 30
    (or more) cali i jeszcze większą rozdziałkę (4K bym nie pogardził, 16K?
    Czemu nie?), było by w sam raz do obróbki dużych fotek. W razie potrzeby
    zawsze można jednak powiększyć i trudno, poprzewijam, jak trzeba, ale jeśli
    mi się fotka zmieści na ekranie bez resamplowania, to chyba dobrze?
    No, wyobraźcie sobie, pornosa w 4K (or better) obejrzeć? :))
    Ok, już przecierpię pokręcić głową między cyckami, a pipą... :))
    Przyznam, musiałbym sam sprawdzić, jak by mi się z dużym monitorem
    pracowało, ale siedziałem przy takim 20-kilka i było dobrze, mogło być
    więcej. Mnie bardziej trochę przeszkadza (ale daję radę) zbytnia, ten tego,
    panoramiczność...

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048

  • 13. Data: 2015-12-16 15:22:35
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "JDX" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > On 2015-12-16 10:03, Marek wrote:
    > [...]
    > Gdy 4+ lata temu przesiadłem się z 2x21" CRT 4:3 na 2x24" LCD 16:10 to
    > na początku również miałem problemy z "ogarnięciem" tej powierzchni. :-)

    W rzeczy samej - przesiadka na większą rozdziałkę, coby więcej na ekran
    weszło, jako, że CRT, to literki stają się malutkie i rozmazane, plamy. tak
    ze 3 dni zajęło mi przywyknięcie, jaka plama jest jaką literą, a potem już
    normalnie czytałem, a znajomi się dziwili, jak to ogarniam? :) Teraz na
    lapie mam oczywiście LCD i literki mam ostre, jak brzytwa.

  • 14. Data: 2015-12-16 16:12:46
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-12-16 15:22, ACMM-033 wrote:
    [...]
    > W rzeczy samej - przesiadka na większą rozdziałkę
    W sam raz rozdzielczość u mnie była "prawie" taka sama bo przesiadłem
    się z 1600x1200 na 1920x1200. Trochę szerokości przybyło.

    > Teraz na lapie mam oczywiście LCD i literki mam ostre, jak brzytwa.
    Tylko że wielkość wyświetlacza jest do dupy. :-) Mam też laptoka 15,4" i
    nie nie mogę zrozumieć jak ludzie mogą tak się katować i pracować na
    laptokowym wyświetlaczu 15" czy tam 17".

    P.S. A to były laptoki bez LCD? :-) Bo gdy w połowie lat 90-tych tyrałem
    w serwisie komputerowym to wszystkie które wpadały mi w ręce miały LCD.

  • 15. Data: 2015-12-16 16:36:02
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "JDX" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >P.S. A to były laptoki bez LCD? :-)

    Plazmy

  • 16. Data: 2015-12-16 18:42:38
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

> [...]
    > się z 1600x1200 na 1920x1200. Trochę szerokości przybyło.

    > Tylko że wielkość wyświetlacza jest do dupy. :-) Mam też laptoka 15,4" i

    No, przydało by się więcej. Ale nie narzekam.

    > nie nie mogę zrozumieć jak ludzie mogą tak się katować i pracować na
    > laptokowym wyświetlaczu 15" czy tam 17".

    Jakoś mi się udało, kwestia pewnych przyzwyczajeń, z tym mój wzrok jeszcze
    sobie radzi. Natomiast z przewijaniem ekranu już nienajlepiej. W każdym
    razie wolę lapa, niż swego Flatrona F900P z rozdziałką 2048x1536 (jak
    porzeźbiłem trochę z potencjonetrami ostrości i astygmatyzmu, to nieznacznie
    się poprawiło, ale lekkiej niezborności nie dałem rady, to ona głównie
    rozmazuje obraz) i przyzwyczajenie do plamek udających literki :))
    zaprocentowało - radzę sobie z tym.

    > P.S. A to były laptoki bez LCD? :-) Bo gdy w połowie lat 90-tych tyrałem

    O, masz mnie :)) Mysli mi się skróciły i po prostu lapa przeciwstawiłem
    monitorowi z CRT, ciężki skurwiel i jak się zimne luty odezwały w nim, to
    myślałem, że sie zesram (unieść uniosłem, ale niewygodne to, bo siła jest)
    zanim to jakos ułożę, a jeszcze trzeba było na wpół rozebranego postawić
    jakoś, włączyć i macać, gdzie go boli. Powiem tak - w zasadzie, to całego go
    trzeba by przelutować, na co już nie było by mnie stać w sensie
    cierpliwości. Znalazłem felerne miejsce, wyłączyłem, przemacałem z drugiej
    strony co może się niebawem rozchwiać i też przelutowałem. Wywnioskowałem,
    że chujowa spoina (w ilości kilku) po prostu spracowała się termicznie,
    uległa zmęczeniu i połamała, bo jakiś wuj w fabryce dał za mało cyny na fali
    :P

    > w serwisie komputerowym to wszystkie które wpadały mi w ręce miały LCD.

    Masz rację :)), ale skoro my przy tym... Jak się to przedstawiało w sensie
    podziału matryc na CSTN (pasywna?) i TFT (aktywna), czego było więcej?
    Pasywne były fajne, bo tylko wystarczyło się z boku spojrzeć, a już się
    miało piękny negatyw :)) Mam kilka złomów z CSTNami, może się pobawię w ich
    ożywienie? I jeden nie-złom, choć złomem go zrobiłem wgrywając zły BIOS :)
    Ale to jest chyba na kostce, którą się wyjmie i przeprogramuje. CF25. Nie
    wiem, czy mi się będzie chciało to zrobić... :P

  • 17. Data: 2015-12-16 19:34:08
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-12-16 18:42, ACMM-033 wrote:
    [...]
    > Masz rację :)), ale skoro my przy tym... Jak się to przedstawiało w
    > sensie podziału matryc na CSTN (pasywna?) i TFT (aktywna), czego było
    > więcej?
    To było 20+ lat temu a Ty o takie rzeczy pytasz? :-) W każdym razie
    pamiętam, że wyświetlacze mono jeszcze się trafiały.

  • 18. Data: 2015-12-16 19:51:45
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Tylko wiesz, generalnie TV jest optymalizowany pod inne ustawienia
    > obrazu - większa jaskrawość itd... Może się okazać, że będzie mało
    > użyteczny z tego względu.

    no właśnie - dlatego pytam...

  • 19. Data: 2015-12-16 19:53:20
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    \
    > Ale tu jest 3D aktywne, więc okulary które trzeba ładować, plus
    > migotanie (niektórym nie przeszkadza). Przy 4K dużo sensu ma pasywne 3D,
    > bo linie węższe.

    Nie, to nie problem - to 3D to raczej sporadycznie przecież.
    Więc ani ładowanie ani migotanie jakoś bardzo nie przeszkadza...
    Nie będę godzinami tego oglądał.

    Raczej jakąś prezentację pokazać, itp.

  • 20. Data: 2015-12-16 19:53:43
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Jeszcze jedno - gry potrafią tworzyć 3d ale wymagają właściwego sprzętu,
    > nie wiem czy polecą na zwykłym tv 3d.

    nie gram.