  • 11. Data: 2014-03-19 10:15:19
    Temat: Re: minimalny terminal
    Od: g...@g...com

    W dniu wtorek, 18 marca 2014 08:47:50 UTC+1 użytkownik Atlantis napisał:
    > Masz w domu jakąś sieć LAN?
    > [ciach ENC28J60, W5100 ...]

    Lan jest, kabelek nawet dedykowany do tego sterownika pod tynkiem czeka.
    To tez planuje kiedystam, ale raczej do komunikacji sterownika ze serwerkiem. Dopiero
    tam moze jakis interfejs webowy.

    > Inne rozwiązania? RS485, CAN, można próbować modułów do transmisji radiowej.

    Doczytam.

    > BTW w książce Mirosława Kardasie "Język C, pasja programowania
    > mikrokontrolerów 8-bitowych" w fajny sposób omówione zostało zagadnienie
    > parsowania danych, na przykładzie komend AT. Na dołączonej płytce gotowa
    > biblioteka.

    Parsery jadam na sniadanie, powinienem sobie poradzic :)

    /bajcik

  • 12. Data: 2014-03-19 18:02:29
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-03-19 10:15, g...@g...com pisze:

    > Lan jest, kabelek nawet dedykowany do tego sterownika pod tynkiem
    > czeka. To tez planuje kiedystam, ale raczej do komunikacji sterownika
    > ze serwerkiem. Dopiero tam moze jakis interfejs webowy.

    To powinno rozwiązywać problem. Nie widzę potrzeby, żeby mnożyć kable.
    Jak już będziesz miał w sterowniku interfejs Ethernet, to możesz
    skomunikować go z tą konsolką za pomocą sieci lokalnej. Pakiety UDP
    powinny wystarczyć. Na lepszym stosie niż tuxgraphics (albo na W5100)
    można też odpalić telnet.

    Nie wiem dlaczego ludzie upierają się na stawianie interfejsów webowych
    na ośmiobitowych AVR-ach, jakby to było jedyne rozwiązanie.

  • 13. Data: 2014-03-20 09:01:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 19 Mar 2014 18:02:29 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Nie wiem dlaczego ludzie upierają się na stawianie interfejsów
    webowych
    > na ośmiobitowych AVR-ach, jakby to było jedyne rozwiązanie.

    Web - uniwetsalne gui, avr - prosta implementacja...?

    --
    Marek

  • 14. Data: 2014-03-20 12:08:37
    Od: g...@g...com

    W dniu środa, 19 marca 2014 18:02:29 UTC+1 użytkownik Atlantis napisał:
> [...]
    > skomunikować go z tą konsolką za pomocą sieci lokalnej. Pakiety UDP
    > powinny wystarczyć. Na lepszym stosie niż tuxgraphics (albo na W5100)

    Nie mam na razie ani interfejsu ETH ani know-how to jego obslugi ani nawet routera :)
    Podstawowa funkcja mini-terminala to ma byc mierzenie temperatury wewnatrz salonu, a
    interfejs uzytkownika to dodatkowy bajer. Wole zeby to dzialalo bez zaleznosci od
    LANu. Jak juz postawie sieci dobuduje interfejs ETH, to wtedy mini-terminala nie bede
    potrzebowal bo obsluze wszystko ze smartfona/tableta.

    Swoja droga, systemy alarmowe jak lacza maniupulatory z centrala? Czegos takiego bym
    potrzebowal. Ciekawe czy to rs485 czy jakies autorskie rozwiazania.

    bajcik

  • 15. Data: 2014-03-21 11:40:01
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-03-20 12:08, g...@g...com pisze:

    > Nie mam na razie ani interfejsu ETH ani know-how to jego obslugi ani
    > nawet routera :)

    Obsługa tak naprawdę nie jest skomplikowana, chociaż trzeba się wczytać
    w kody przykładów dołączonych do biblioteki. W przypadku tuxgraphics
    wygląda to następująco (w skrócie):
    1) Dodajemy pliki nagłówkowe, w niektórych z nich konfigurujemy
    bibliotekę do naszego konkretnego zastosowania (obsługiwane funkcje) i
    procesora.
    2) Na początku programu definiujemy kilka tablic (numer MAC, własny
    numer IP, numery IP zdalnych hostów jeśli korzystamy z funkcjonalności
    klienta) oraz stałych (numery portów z których będziemy korzystać).
    Potem wywołujemy funkcje inicjujące, podając im powyższe argumenty.
    3) W głównej pętli programu cyklicznie sprawdzamy czy przyszła nowa
    ramka Ethernet. Jeśli się pojawiła, odczytujemy ją do przygotowanego
    wcześniej bufora.
    4) W przypadku odebrania pakietu, w następnej kolejności przekazujemy go
    funkcji, która sprawdzi co w nim siedzi (obsługa ICMP, ARP, TCP). Jeśli
    przyjdzie pakiet TCP, dostaniemy wskaźnik do początku danych, które
    można parsować. W zależności od zawartości pakietu można przygotować
    odpowiedź.
    5) Jeśli funkcja powie nam, że nie było pakietu TCP, trzeba jeszcze
    sprawdzić czy nie było pakietu UDP (ta kwestia została potraktowana
    przez autora trochę po macoszemu) - dosłownie kilka dodatkowych linijek
    kodu, wszystko przystępnie wyjaśnione w niebieskiej książce pana
    Kardasia. ;)

    W cięższych stosach (albo w sp0rzętowym stosie układów Wiznetu) pewnie
    jest jeszcze łatwiej, ale tego akurat jeszcze nie przerabiałem, może za
    wyjątkiem paru przykładów Arduino z Ethernet Shieldem. ;)

> [...]
    > dobuduje interfejs ETH, to wtedy mini-terminala nie bede potrzebowal
    > bo obsluze wszystko ze smartfona/tableta.

    Jeśli tak, to tak naprawdę wystarczy pociągnąć RS485. Tylko dwa
    urządzenia, brak konieczności implementacji rozwiązania multimaster itp.
    Tylko czy faktycznie chcesz ciągnąć dodatkowy kabel, skoro i tak ma to
    być rozwiązanie tymczasowe, docelowo zastąpione przez LAN?
    Bo jak sądzę nie można raczej liczyć na tak dogodny zbieg okoliczności,
    żeby już teraz centralne urządzenie i mini-terminal były umieszczone w
    pobliżu końcówek jednego, już istniejącego kabla ethernetowego. Wtedy
    parę skrętki mógłbyś tymczasowo wykorzystać na RS-a.

    > Swoja droga, systemy alarmowe jak lacza maniupulatory z centrala?
    > Czegos takiego bym potrzebowal. Ciekawe czy to rs485 czy jakies
    > autorskie rozwiazania.

    Nie wiem jak instalacje alarmowe, jak jak na razie widziałem tylko kilka
    fabrycznych urządzeń do zdalnego włączania odbiorników energii
    elektrycznej albo odczytywania takich danych jak temperatura, wilgotność
    czy ciśnienie. Było to zrealizowane w ten sposób, że jedno urządzenie
    master udostępniało interfejs webowy po Ethernecie a ze slave'ami
    łączyło się przez RS4855 lub radiowo.

    W przypadku AVR-ów odpuściłbym sobie nterfejs webowy, przerzucając go na
    inne urządzenie, ale to tylko moje zdanie. ;)