  • 1. Data: 2014-03-16 22:37:29
    Temat: Instalacja
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    Może to nie do końca właściwa grupa, ale chyba znajdę tu więcej
    fachowców niż na np. budowaniu

    Nie ukrywam, że nieco mnie pogięła instalacja elektryczna w moim własnym
    kibelku :)

    Ale do rzeczy:
    jest punkt A, klasyczna puszka w ścianie do włącznika
    jest punkt B, też puszka
    jest punkt C, to taka większa pucha (12x12cm)

    w punkcie A są dwa przewody, których połączenie powoduje włączenie lampy L1
    w gnieździe B mam do dyspozycji 230V, dociera tam również przewód do
    Lampy L2 i do wentylatora W1
    w punkcie C będzie zasilacz do ledów, jest też 230V
    zasilanie w B i C jest z tej samej fazy, przez ten sam bezpiecznik
    Dodatkowo z punktu A do B, A do C i B do C jest poprowadzony przewód 3x1,5

    Jak to teraz połączyć zgodnie z wymaganiami:
    Łącznik ( podwójny) w puszce A:
    załączenie P1 włącza L1, W1 i ledy
    Załączenie P2 włącza L2, W1 i ledy
    Wolne dwa kabelki w A od L1 nie mogą byc w jakikolwiek sposób połączone
    z 230V z B i C
    Przekaźniki (bo chyba bez nich się nie obejdzie) nie mogą być w B (brak
    ewentualnego dostępu serwisowego)

    Jak to połączyć ? Ja się na razie poddaję :(

  • 2. Data: 2014-03-16 22:49:02
    Temat: Re: Instalacja
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 16 marca 2014 22:37:29 UTC+1 użytkownik pilocik napisał:
> [...]
    >
    > ewentualnego dostępu serwisowego)
    >

    > Jak to połączyć ? Ja się na razie poddaję :(

    Zatrudnij elektryka.

  • 3. Data: 2014-03-16 23:15:43
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    pilocik wrote:
> [...]
    > (brak ewentualnego dostępu serwisowego)
    >
    > Jak to połączyć ? Ja się na razie poddaję :(

    odpowiedź jest prosta - nie znasz się to daj komuś zarobić, jak w
    polsce ma być dobrze skoro te ciągłe dziadostwo, 50zł ci szkoda? to
    koszt jednego zbędnie wsadzonego przekaźnika/stycznika

    jeffrey

  • 4. Data: 2014-03-16 23:45:53
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Wykorzystujesz tylko te nowo położone przewody (3x1,5)
    W puszce B: tylko N.
    W puszce C: L i N.
    W puszce A: tylko te nowo położony, który idzie do C.
    https://www.dropbox.com/s/exl9ag1tggic7y4/instalacja
    .jpg

    Robert

  • 5. Data: 2014-03-17 22:25:12
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 2014-03-16 22:49, k...@g...com pisze:

    > Zatrudnij elektryka.

    "Jeśli masz coś do napisania w sprawie jaka mnie przez moment
    zainteresowała to będę wdzięczny? Jak nie to spadaj na bambus. "

    Poznajesz ?
    To Twoje słowa.
    Podejście żywcem jak Kali ?

    Tak na marginesie, to posiadam odpowiednie wykształcenie, posiadam
    odpowiednie uprawnienia SEP, ale że od dłuższego czasu nie działam w
    branży to liczyłem na to, że znajdę tu Fachowców.
    Czy teraz w gimnazjach uczą Was tylko hejtowania wszystkiego i wszystkich ?
    Powiem więcej, pomimo wiedzy i możliwości, do budowy instalacji
    zatrudniłem elektryka, dałem mu zarobić, a że po zbudowaniu instalacji
    chcę wprowadzić drobne zmiany ? To chyba nie grzech ?

  • 6. Data: 2014-03-17 22:26:57
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 2014-03-16 23:45, Robert Wańkowski pisze:
> [...]
    > W puszce B: tylko N.
    > W puszce C: L i N.
    > W puszce A: tylko te nowo położony, który idzie do C.

    Dzięki za pomoc, niestety przypomnę Ci, że styki od L1 są w A i nie mogą
    być galwanicznie połączone z L i N

    Pozdrawiam
    pilocik

  • 7. Data: 2014-03-17 22:45:50
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "pilocik"
    > Dzięki za pomoc, niestety przypomnę Ci, że styki od L1 są w A i nie mogą
    > być galwanicznie połączone z L i N

    To z czym trzeba połączyć styk L1 aby popłynął prąd? Skoro nie L i nie N.
    :-)

    Gdybyś to narysował to pewnie chętnych do pomocy byłoby sporo.
    Pisałeś, że masz dodatkowe przewody pomiędzy każdą puszką.

    Robert

  • 8. Data: 2014-03-18 22:54:31
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    > To z czym trzeba połączyć styk L1 aby popłynął prąd? Skoro nie L i nie
    > N. :-)

    Wszystko napisałem w pierwszej wiadomości, w puszce A są dwa przewody od
    L1, które trzeba połączyć by zaświeciła ale że jest to instalacja
    niskonapięciowa to rzecz jasna nie można tych dwóch kabli z niczym połączyć.
    Niskonapięciowa jest tylko L1

    Jeszcze raz:
    puszka A: dwa przewody od L1
    Puszka B: przewody od L2 i W1 oraz zasilanie 230v
    Puszka C: zasilanie 230V

    dodatkowo przewód 3x1,5 od A do B, od A do C i od B do C

  • 9. Data: 2014-03-19 00:18:36
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Przekaźniki P1 i P2 Z cewką na 110 V.
    https://www.dropbox.com/s/loa5du4a7pjuer7/schemat.jp

    Robert

  • 10. Data: 2014-03-19 00:57:23
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-03-17 22:25, pilocik pisze:

> [...]
    >
    > Poznajesz ?
    > To Twoje s?owa.
    > Podej?cie ?ywcem jak Kali ?
    >
    > Tak na marginesie, to posiadam odpowiednie wykszta?cenie, posiadam
    > odpowiednie uprawnienia SEP, ale ?e od d?u?szego czasu nie dzia?am w
    > bran?y to liczy?em na to, ?e znajd? tu Fachowc?w.
    > Czy teraz w gimnazjach ucz? Was tylko hejtowania wszystkiego i
    > wszystkich ?
    > Powiem wi?cej, pomimo wiedzy i mo?liwo?ci, do budowy instalacji
    > zatrudni?em elektryka, da?em mu zarobi?, a ?e po zbudowaniu instalacji
    > chc? wprowadzi? drobne zmiany ? To chyba nie grzech ?

    Skoro masz odpowiednie wykształcenie i coś co błędnie nazywasz
    "uprawnieniami" SEP to dlaczego chcesz pomocy od gimnazjalistów?
    Albo masz stosowną wiedzę i świadectwa kwalifikacyjne i wiesz co zrobić
    z tymi kabelkami, albo nie masz tej wiedzy żeby rozwiązać najprostszy
    układ połączeń, a Twoje świadectwa kwalifikacyjne oraz dyplom szkolny
    możesz sobie zawiesić na gwoździu, bo tylko do tego się nadają.
    Opisy, że w tej puszce masz jeden, a w tej dwa kabelki nie wystarczą do
    rozwiązania problemu, bo nikt nie zatrudnia wróżek na tej grupie.
    Albo jesteś w stanie pomierzyć co gdzie który przewód przebiega i to
    narysować, a następnie umieścić gdzieś w necie, albo zatrudnij
    elektryka, który rozwiąże problem w 15 minut.