  • 11. Data: 2010-11-26 10:28:59
    Temat: Re: minimalne wymagania wobec skretki dla 1000BASE-T
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    "Robson" <r...@...pl> wrote in message news:ico1kv$5ge$1@news.onet.pl...

    > Tak.

    Ale jestem ofiara - wlasnie sobie uzmyslowilem, ze pod drodze jest jeszcze
    ruter. Jest to Linksys WRT 350N, ma w nazwie "Wireless-N Gigabit Router with
    Storage Link" - ale jak się upewnic, że nie dławi ?

  • 12. Data: 2010-11-26 10:57:05
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>

    W dniu 2010-11-26 11:28, Piotr Wozniacki pisze:

    > Ale jestem ofiara - wlasnie sobie uzmyslowilem, ze pod drodze jest
    > jeszcze ruter. Jest to Linksys WRT 350N, ma w nazwie "Wireless-N Gigabit
    > Router with Storage Link" - ale jak się upewnic, że nie dławi ?

    Ale co ma dławić? To nie elektryka ;-) Jeśli komputery wpięte są do
    portów gigabitowych tegoż routera, to powinny działać w takiej własnie
    prędkości. Oczywiście, między sobą. Wyjścia "na świat" tez nie masz
    zapewne gigabitowego.

    Jeśli transfery pomiędzy kablem a wireless - to wiadomo, nie ma
    gigabitowego wirelessu.

    Pozdr,
    Tomek

  • 13. Data: 2010-11-26 13:03:33
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Thu, 25 Nov 2010 23:47:40 +0100, Piotr Wozniacki napisał(a):

    > Lata temu, podczas wykonczanai domu, polozylem pod tynkiem zwykla skretke do
    > Ethernetu

    Polozyles skretke, i jak ja zakonczyles? gniazdka, jak sie nalezy czy po
    prostu wtyczkami?
    Jesli gniazdka - to jakie? Na taniej chinszczyznie na tych samych gniazdach
    mozesz miec napisy od kategori 3 do 6:)
    jesli wtyczka - jak zarobiona? widzialem juz i taie gdzie rozplot zaczynal
    sie *przed* wtyczka..

    --
    Mark

  • 14. Data: 2010-11-26 15:05:24
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Lata temu, podczas wykonczanai domu, polozylem pod tynkiem zwykla skretke
    > do Ethernetu. Teraz chcialbym ja wykorzystac, ale dziala tylko na 100
    > Mbps. Wiem, ze 1000 Mbps wymaga specjalnej skretki jako minimum (standard
    > Gigabit Ethernet je definiuje), ale czy jest w ogole mozliwe poprawienie
    > czegos bez wymiany kabla?

    Znajdź odcinek sieci gdzie jest najkrótsza odległość między końcówkami i tam
    sprawdź czy łapie 1 Gbit. Bo może to tylko kwestia długości kabla.

  • 15. Data: 2010-11-26 15:06:06
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    > Ale co ma dławić? To nie elektryka ;-) Jeśli komputery wpięte są do portów
    > gigabitowych tegoż routera, to powinny działać w takiej własnie prędkości.

    We właściwościach karty sieciowej lub routera może być wymuszone połączenie
    100 Mbit. Wtedy nawet jak po drugiej stronie nie wymuszono 100 Mbit, to i
    tak będzie 100 Mbit.

  • 16. Data: 2010-11-26 16:10:12
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Ale jestem ofiara - wlasnie sobie uzmyslowilem, ze pod drodze jest jeszcze
    > ruter. Jest to Linksys WRT 350N, ma w nazwie "Wireless-N Gigabit Router
    > with Storage Link" - ale jak się upewnic, że nie dławi ?

    sprawdz w dolaczonych do routera broszurach / manualu
    albo na googlach, ale...
    kiedys czytalem test calkiem wypasionych routeow n
    i byly tam dwa - jakis linksys i ok 2x tanszy tp-link
    i niestety - jedna z przewag tp-linka nad l-s byl wlasnie 1Gb/s switch :(

  • 17. Data: 2010-11-27 15:39:45
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    "Robson" <r...@...pl> wrote in message news:ico1pg$5ge$2@news.onet.pl...

    > Nie mam szklanej kuli.
    > 1.Sprawdzic czy sa POPRAWNIE zarobione gniazdka - nie tylko kolejnosci
    > przewodow, ale rozniez maksymalne rozploty par.
    > 2. sprawdzic patchcordy.
    > 3. Zmierzyc DOBRYM miernikiem przewod i patchordy.

    No właśnie był u mnie "fachowiec", i "zarobił" od nowa kable twierdząc, że
    teraz będzie dobrze. Miernika u niego nie widziałem :)

    I dupa. Nadal łączy na 100 Mbps.

    Karty Enthernet w obu kompach z najnowszymi drajwerami, mają w menu opcję
    1000 full duplex.

    Router też sprawdzony pod tym kątem.

    Fachowiec twierdzi, że kabel (oznaczony "Cat5 Enhanced") ma linki zamiast
    drutów, i pewnie dlatego nie uzyska pełnej prędkości... Wierzyć mu, czy
    wezwać innego?

  • 18. Data: 2010-11-28 10:04:41
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > Gigabit Ethernet je definiuje), ale czy jest w ogole mozliwe poprawienie

    Proszę, upewnijcie mnie:

    - aby osiągnąć 1GBps przy BEZPOŚREDNIM połączeniu 2 kompów (bez routera ani
    switcha po drodze), należy rowniez pary 4-5 oraz 7-8 skrosowac?

    ... bo już nie wiem :)

  • 19. Data: 2010-11-28 10:10:04
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

> [...]
    >
    > - aby osiągnąć 1GBps przy BEZPOŚREDNIM połączeniu 2 kompów (bez routera
    > ani switcha po drodze), należy rowniez pary 4-5 oraz 7-8 skrosowac?

    tak jak tu:
    http://www.emiter.net.pl/upload/files/download/instr
    ukcje/Instr_kabel.pdf
    ???

  • 20. Data: 2010-11-29 10:15:47
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Sun, 28 Nov 2010 11:10:04 +0100, Piotr Wozniacki napisał(a):

> [...]

    A chcesz osiagnac 1Gbit na cross-ie? Nawet nie wiem czy tak sie da, troche
    to bez sensu - z wlasnych doswiadczen wiem ze polaczenie bezposrednie
    skrosowane zawsze dziala gorzej niz "normalne"
    pary niebieska i brazowa OIDP sa wykorzystywane od kat. 6, ale nigdy nie
    natknalem sie na krosowanie ich.

    > tak jak tu:
    > http://www.emiter.net.pl/upload/files/download/instr
    ukcje/Instr_kabel.pdf
    > ???

    Cos dziwny ten opis. Albo ja moze niewyraznie czytam;) Ale jest tam napisane
    ze to instrukcja kabla krosowego, ale przeczytalem trzy razy i nie ma slowa
    o krosie.
    Jest tylko instrukcja jak rozszyc kabel, w oparciu o standard A lub B, i tu
    pokazano rozszycie B, i ze tak samo postapic z drugiej strony. Gdzie tu
    kross?:)

    --
    Mark