  • 21. Data: 2012-01-16 21:22:14
    Temat: Re: miksowanie sygnałów audio
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Wmak wrote:

    > Chyba Ci się pozajączkowało.... bipolarne!
    > Takim jest wszystko jedno, gdzie "+" a gdzie "-", mogą pracować bez
    > polaryzacji - np. w zwrotnicach głośnikowych.

    Dokładnie, pozajączkowało. Miałem na myśli bipolarne. Ale nie wiem po co
    bipolarne w mikserze.

    Waldek

  • 22. Data: 2012-01-16 21:25:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 16 Jan 2012 17:28:24 +0100, identifikator: 20040501 napisał(a):
    > tak mi się też wydaje, tylko czy to zdudnienie to coś prawidłowego przy
    > sumowaniu, jakoś mnie to nie przekonuje...

    Jak najbardziej, czysta matematyka - suma dwoch sinusoid jest jednoczesnie
    iloczynem dwoch sinusoid. I nie wiesz co bylo na poczatku, bo to jest to
    samo.

    I jesli tylko czestotliwosci obu sumowanych czestotliwosci sa podobne, to
    jeden ze skladnikow iloczynu ma mala czestotliwosc, a wtedy slychac drugi,
    tylko o pulsujacej amplitudzie.

    J.

  • 23. Data: 2012-01-17 08:14:55
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:jf1dtk$n8t$1@node2.news.atman.pl...
    > to mogę to zrobić na wzmacniaczku operacyjnym w układzie sumującym?

    Sumowanie mozesz zrobić nawet na samych rezystorach. Ba, nawet wykorzystując
    rezystancje wewnętrzne żródeł. Często stosowane dla uzyskania sygnału mono
    ze stereo :)
    Mówiąc obrazowo: jeżeli zewrzesz dwa wyjścia to otrzymasz na nich sumę
    sygnałów. Jeżeli sygnały i/lub wyjścia zbyt się różnią dla uzyskania
    prawidłowego działania dodasz rezystory. Jeżeli będzie słychać przenikanie
    sygnałów z poszczególnych torów, dasz rezystor obciążający, jak dasz
    rezystor obciążający, to sygnał Ci zmaleje tym bardziej im bardziej
    wytłumisz przenikanie. Można go oczywiście wzmocnić. Na wzm. operacyjnym
    wychodzi to najlepiej.
    Nie wiem jakiej klasy to urządzenie, ja kiedyś budowałem mikser który miał
    mieć wejście na operacyjnym, ale skończyło się na rezystorach, bo nie było
    słychać różnicy.

    --
    Desoft