  • 1. Data: 2012-01-16 16:42:44
    Temat: metalizacja polimerowa
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    czy Ktoś orientuje się co to jest metalizacja polimerowa obwodów
    drukowanych?

  • 2. Data: 2012-01-16 19:30:19
    Temat: Re: metalizacja polimerowa
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl>

    > czy Ktoś orientuje się co to jest metalizacja polimerowa obwodów
    > drukowanych?

    To kolejny pomysł księgowego. Coś w stylu kleju przewodzącego
    wpuszczanego do otworów zamiast metalizacji.

    Pozdrawiam,
    PP

  • 3. Data: 2012-01-16 20:22:14
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl> napisał(a):

    > To kolejny pomysł księgowego. Coś w stylu kleju przewodzącego
    > wpuszczanego do otworów zamiast metalizacji.
    >
    > Pozdrawiam,
    > PP
    Mylisz się. Zrobili polimer przewodzący prąd. Przewodzi słabiutko ale
    wystarczająco dobrze żeby dało się galwanicznie osadzić na nim metal. Zamiast
    srebrzenia robią przewodnictwo farbą opartą na polimerze przewodzącym prąd.
    Dużo mniejsze wymagania ma ta metoda w stosunku do metody opartej na srebrzeniu.

  • 4. Data: 2012-01-16 20:27:45
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Dużo mniejsze wymagania ma ta metoda w stosunku do metody opartej na
    > srebrzeniu.

    ale coś ta metoda jest warta?

  • 5. Data: 2012-01-17 00:22:40
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    identifikator: 20040501 <N...@g...pl> napisał(a):

    > ale coś ta metoda jest warta?

    Na pewno jest dużo warta. Kilogram polimeru BASFa kosztuje chyba 25 Euro.
    Setki metrów kwadratowych można kilogramem pokryć. Jak szklane i plastikowe
    butelki na tanie kosmetyki w ten sposób metalizują i się opłaca, to i
    metalizacja płytek się opłaci. W przykładach zastosowań polimeru były ekrany
    do telewizorów z ciekłymi kryształami. Sitodrukiem zalecali nakładać. Same
    zalety to ma. W cienkich warstwach przezroczysty, przewodzi prąd, doskonała
    adhezja do prawie wszystkiego, nie toksyczny, rozpuszczalnikiem jest woda.

  • 6. Data: 2012-01-17 08:25:53
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 17.01.2012 01:22, kogutek pisze:
> [...]
    > adhezja do prawie wszystkiego, nie toksyczny, rozpuszczalnikiem jest woda.

    A gdzie to można dostać? Bo brzmi jak ekran dotykowy tanim kosztem
    wykonany na obudowie ;)

    Michoo

  • 7. Data: 2012-01-17 14:42:24
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    a tak przy okazji
    istnieją na rynku jakieś proste wycinarki cnc dla amatorów?
    do cięcia obudów plastikowych...

  • 8. Data: 2012-01-17 14:43:11
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    metalizacja chodziło mi o otworów w płytkach dwustronnych...

  • 9. Data: 2012-01-17 21:18:57
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Michoo <m...@v...pl> napisał(a):

    > A gdzie to można dostać? Bo brzmi jak ekran dotykowy tanim kosztem
    > wykonany na obudowie ;)

    Szukaj u Bayera.