  • 181. Data: 2020-04-28 13:59:56
    Temat: Re: maseczki 2
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Wiążesz to konkretnie brakiem masek Panoramasque 1710395 bez filtra
    > czy trochę szerzej spojrzysz?

    Mozesz spojrzec tak szeroko jak chcesz.
    Przy okazji wyłtmuacz dlaczego lekarze pisali ze probujac sobie radzic
    jak mogli niektorzy kupowali te maski po 100-200zł na wolnym rynku.

    > Żadna argumentacja. Raczej na pewno dokładnie tak by było.
    > Już widzę te tytuły.
    > "Rząd porzekazal szpitalom przeterminowane maski bez filtra"

    A one były przeterminowane?

    > Może wartro jednak szczegóły omówić.

    No przeciez omawiamy.

    > Jak byś doczytał to niekoniecznie za sprzedaż tych przeterminowanych
    > masek. Raczej z tym że przetargi na nowe maski ogłosili z dostawami
    > na listopad 2020 roku. I to że zamawiali za mało. A jak pod koniec
    > lutego zamówili dużą ilość i już praktycznie miała być dostawa to ta
    > partie towaru sprzed nosa płacąc gotówką sprzątnął im przedstawiciel
    > austriackiego rządu. I wtedy zmienili prawo tak żeby mogli zamawiać
    > z godziny na godzinę bez zbędnej papirologi. No i przy okazji
    > "Cygana powiesili" dymisjonując szefa ARM.

    Czyli tenze szef swiadomy braków probował kupic sprzet.
    Jednoczesnie stary sprzedawał bo bał sie opinii GW która zarzuciłaby mu
    ze daje do szpitali przeterminowany sprzet który de facto przeterminowany
    jeszcze nie był.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

  • 182. Data: 2020-04-28 14:32:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 kwietnia 2020 13:59:58 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    trochę szerzej spojrzysz?

    > Mozesz spojrzec tak szeroko jak chcesz.
    > Przy okazji wyłtmuacz dlaczego lekarze pisali ze probujac sobie radzic
    > jak mogli niektorzy kupowali te maski po 100-200zł na wolnym rynku.

    Jakby szaliki kupowali to tez bym miał to tłumaczyć?
    Ale spróbuje
    Lekarz jest lekarzem i zna się na leczeniu. Na maskach niekoniecznie
    Sprzedawca jest od tego żeby sprzedać.
    sprzedawca napisał "maska na coronacośtam" lekarz kupił.
    Zamieszanie/panika ogólna była to kupowali
    czy miało to sens to nie wiem
    Tu czy na sąsiedniej grupie ktoś pisał ze nalewkę chroniąca przed covidem na allegro
    sprzedawać chciał ale mu aukcje zablokowali.
    Myślisz że by nie znalazł chętnych? Nawet wśród lekarzy?
    Ta maska bez filtra nie filtruje
    Z filtrem po godzinie oddychania orła możesz wywinąć
    Wcześniej pisałeś że dorabiali filtry
    Może z ręczników papierowych czy innej ligniny
    Chroniło to pewnie podobnie jak teraz nas kagańce na pyskach maja chronić.
    I Szumowski zapowiada że tak szybko tych kagańców(bo pozwalają zakładać byle co) tak
    szybko z gęb nam nie zdejmą

    > A one były przeterminowane?

    Kupione w 2006 roku aby mogły być użytkowane musiały mieć raz na 6 lat serwis
    gwarancyjny. W 2012 pewnie zrobili w 2018 producent za serwis zażądał 3mln
    Ktoś tam uznał że bardziej zasadne będzie kupno całkowicie nowych egzemplarzy niż
    przedłużanie okresu użytkowania już posiadanych.
    Czy były sprawne nawet z filtrami.
    Pewnie tak
    Ale wg paierów nie.
    Z tydzień temu gazety rozpisywały się że maseczki z anbtonova jakis certyfikatów nie
    miały
    Dokładnie tak samo by z tymi maskami z ARW było.
    To tak jak byś dzieciakom w domu dziecka przeterminowane żarcie dawał.
    Raczej ogromna szansa ze się nic nie stanie jak jogurt dwa tygodnie po terminie
    ważności zjesz ale nikt nie zaryzykuje legalnie to dzieciakom dawać
    Sam wielokrotnie różne rzeczy po terminie przydatności jadłem i żyję
    Ale ja sam na własną odpowiedzialność to robiłem

    > No przeciez omawiamy.

    Ale nerwowo się zrobiło w pewnym momencie.

    > Czyli tenze szef swiadomy braków probował kupic sprzet.

    Na nowy przetarg ogłosił jeszcze przed sprzedażą starego
    Zresztą w końcówce 2019 roku nikt tych "starych" masek na przetargu kupić nie chciał

    > Jednoczesnie stary sprzedawał bo bał sie opinii GW która zarzuciłaby mu
    > ze daje do szpitali przeterminowany

    Nie manipuluj
    Będąc jakimś tam dyrektorem czy innym ministrem zaryzykowałbyś oficjalne przekazanie
    do domów opieki czy przedszkoli przeterminowanego żarcia?

    >sprzet który de facto przeterminowany jeszcze nie był.

    Był
    W roku 2018 powinien przejść przegląd przez producenta co by przedłużyło jego ważność
    użytkowania na kolejne 6 lat. Gdyby podczas używania takiej maski stało się coś złego
    producent by się wypiął a i ARM nie bardzo miała by się jak bronić.
    Bo nie zrobiono w 2018 przeglądu za 3mln.
    Czy to dobrze czy źle to pewnie temat na osobną dyskusję.

  • 183. Data: 2020-04-28 14:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > W Europie całe dwa zdiagnozowane przypadki wtedy były
    > Wtedy(połowa lutego) nikt w Polsce ani nikt w Europie(a i za bardzo
    > na świecie) nie przewidywał że wirus się tak rozprzestrzeni. WHO
    > pandemie ogłosiła dopiero miesiąc później. Ty tez penie nie
    > przewidziałes bo bys w przetargu wystartował i za greosze te
    > maseczki kupił Teraz to możemy sobie gdybać

    Ja to jestem za słaby grajek, ale bedac przedstawielem rzadu i widzac co
    sie dzieje w Chinach i nawet oceniajac prawdopodobienstwo tego ze
    przywlecze sie to do nas na 1% nie sprzedawałbym masek które mogłyby
    chociaz troche pomóc, zwłaszcza wiedzac ze odpowiednio wczesniej nie
    zadbało się o zabezpieczenie zapasów i wymiane sprzetu.
    A to wszystko za astronomiczna kwote ponizej 1mln złotych...

    Ale mi to w ogole sie wydaje ze skoro jest cos takiego jak ARM to ona
    powinna sie zajmowac zabezpieczaniem sprzetu na własnie takie okazje i
    tam sprzetu powinno jednak byc duzo a nie ze maseczki trzeba sprowadzac
    na gwałt kupujac gdzie popadnie w ostatniej chwili...
    Sprzetem nalezy rotowac, kupować nowy, ten odrobine starszy
    systematycznie zuzywac tak zeby magazyn ARM był pełny i miał w miare
    swiezy towar. Tak ja bym widział sens czegoś takiego.
    Ale przeciez wiemy czym sie ARM zajmował...

    BTW skoro te maski sie do niczego nie nadawały to po co wysyłano je do
    Chin w ramach pomocy?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 184. Data: 2020-04-28 15:06:09
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-04-2020 o 14:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Ja to jestem za słaby grajek, ale bedac przedstawielem rzadu i widzac co
    > sie dzieje w Chinach

    Przede wszystkim JUŻ WTEDY mieli ostrzeżenia ze służb (alarmy wręcz), co
    się niedługo stanie, jak się okazuje prawidłowe.
    Ale olali je po całości, więc obudzili się po miesiącu z ręką w nocniku,
    całkowicie nieprzygotowani na cokolwiek.

  • 185. Data: 2020-04-28 15:19:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 kwietnia 2020 14:59:59 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

> [...]
    > zadbało się o zabezpieczenie zapasów i wymiane sprzetu.
    > A to wszystko za astronomiczna kwote ponizej 1mln złotych...

    Trudno się z Tobą nie zgodzić
    Tyle tylko ze wygląda na to że tacy słabi grajkowie jak Ty w całej Europie a i poza
    nią we władzach siedzą. Bo raczej nikt skali nie przewidział
    Gdzies tam (Szwecja bodajże) chwile przed wybuchem epidemi swoje zapasy środka
    odkażającego sprzedała

    > Ale przeciez wiemy czym sie ARM zajmował...

    Miał i inny węgiel skupowali
    Znaczy sroga zima będzie

    > BTW skoro te maski sie do niczego nie nadawały to po co wysyłano je do
    > Chin w ramach pomocy?

    Nikt nie chciał w Polsce tego kupić na dwóch przetargach to wysłali do Chin
    Ładnie medialnie pewnie miało wyglądać.
    Chińczycy nam w zamian 1000m3 sprzętu gdzie część ponoć ze sfałszowanym/bez atestu
    niedawno przysłali.

  • 186. Data: 2020-04-28 15:22:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .0.0.1...
> [...]
    >sprowadzac
    >na gwałt kupujac gdzie popadnie w ostatniej chwili...

    No to widzisz - kupili 15 lat temu cos 50 tys masek p-gaz.

    >Sprzetem nalezy rotowac, kupować nowy, ten odrobine starszy
    >systematycznie zuzywac tak zeby magazyn ARM był pełny i miał w miare
    >swiezy towar. Tak ja bym widział sens czegoś takiego.

    O to to to.

    Tylko ... przy tych maseczkach tkaninowych moze byc problem, ze
    normalnie to my tego nie uzywamy.
    A nagle potrzeba pare mln dziennie.
    I nie ma jak rotowac.

    Ale te Panoramy to dawno powinni gdzies wypchnac ... i oczywiscie
    kupic nowe.

    Chociaz ... cena w duzym przetargu moze byc taka, ze nie oplaca sie
    rotowac :-)

    >BTW skoro te maski sie do niczego nie nadawały to po co wysyłano je
    >do
    >Chin w ramach pomocy?

    Bo Chinczycy sobie szybko filtry zrobili ? :)

    Ale to te wyslano ?

    J.

  • 187. Data: 2020-04-28 17:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Tylko ... przy tych maseczkach tkaninowych moze byc problem, ze
    > normalnie to my tego nie uzywamy.

    Jak to nie uzywamy? Pewnie nie takie ilosci ale jakies na pewno.
    Pomijajac jakies bloki operacyjne, to chcesz powiedziec ze w szpitalach
    maja wyjebane na inne wirusy?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

  • 188. Data: 2020-04-28 17:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Jakby szaliki kupowali to tez bym miał to tłumaczyć?

    Nie sadze aby wpadali na takie pomysły ale jeżeli znajdziesz takich to
    sprobujemy.

    > Ale spróbuje
    > Lekarz jest lekarzem i zna się na leczeniu. Na maskach niekoniecznie

    Serio? Lekarz nie zna sie na zachowaniu higieny, zarazaniu kropelkowym
    etc?

    > Sprzedawca jest od tego żeby sprzedać.
    > sprzedawca napisał "maska na coronacośtam" lekarz kupił.

    Naprawde tak sprzedawca napisał?

    > Zamieszanie/panika ogólna była to kupowali

    Kupowali bo nie dostawali srodków w szpitalach.

    > czy miało to sens to nie wiem

    No to skoro nie wiesz to moze zaufaj profesjonalistom?

    > Tu czy na sąsiedniej grupie ktoś pisał ze nalewkę chroniąca przed
    > covidem na allegro sprzedawać chciał ale mu aukcje zablokowali.

    I to sie ma jakos do profesjonalistów?
    To troche tak jakbys chxciał tłumaczyc, ze mechanicy z F1 to ciamajdy bo
    ktos w pl sprzedaje ceramizery...

> [...]
    > chronić. I Szumowski zapowiada że tak szybko tych kagańców(bo
    > pozwalają zakładać byle co) tak szybko z gęb nam nie zdejmą

    Nie pamietam z czego dorabiali, natomiast pewne jest to ze pracowali w
    tym tyle i dali rade.

    To naprawden ie ich wina ze nie dostali sprzetu.
    No moze troche ich bo w sumie procedury na taka sytuacje powinny byc
    przecwiczone, sprzet zapewniony.
    no ale z drugiej strony co nalezało zrobic? Nie przyjsc do pracy?

> [...]
    > legalnie to dzieciakom dawać Sam wielokrotnie różne rzeczy po
    > terminie przydatności jadłem i żyję Ale ja sam na własną

    Masz niesamowita zdolnosc tłumaczenie jednego błedu drugim.
    A tu bardziej mamy nakładanie sie błedów.
    Skoro w 2018 roku było wiadomo, ze te maski sa do niczego to dlaczego nie
    zabezpieczono nowych zapasów?

    > Ale nerwowo się zrobiło w pewnym momencie.

    E tam! znaczy mam nadzieje ze nie przeze mnie.
    Staram sie patrzec na te sytuacje przez pryzmat ogolnego "jakostobedzie"
    i to oceniac.
    I nie bede pisał, ze rozumiem sytuacje skoro jej nie rozumiem.

    > Na nowy przetarg ogłosił jeszcze przed sprzedażą starego
    > Zresztą w końcówce 2019 roku nikt tych "starych" masek na przetargu
    > kupić nie chciał

    Ale z tego co piszesz swiadomosc tego ze maski sa do dupy była juz kilka
    lat temu. Skoro w 2018 roku musiały przejsc przeglad to mysle ze tematem
    mozna sie było zajac w 2016, tak zeby potem nie było zaskoczen.
    Ja bym tak do tego podszedł.
    Ty nie?

    > Nie manipuluj
    > Będąc jakimś tam dyrektorem czy innym ministrem zaryzykowałbyś
    > oficjalne przekazanie do domów opieki czy przedszkoli
    > przeterminowanego żarcia?

    Gdybym miał do wyboru: dac przeterminowane albo zagłodzic?
    Oczywiscie ze bym dał.

> [...]
    > i ARM nie bardzo miała by się jak bronić. Bo nie zrobiono w 2018
    > przeglądu za 3mln. Czy to dobrze czy źle to pewnie temat na osobną

    Ale dlaczego na inna? Wydaje mi sie ze to jest jedna i ta sama dyskusja.

    Jak patrze na rozne sytuacje zwiazane z ta epidemia to nasuwa mi sie taka
    analogia;
    - spozniona, roztargniona osoba wsiada do taksówki i mowi: za 10 minut
    musze byc na lotnisku.
    Na to taksówkarz: nie da sie, przez miasto to minimum 30 minut.
    Odległosc, korki, przepisy - nie zdazymy.

    Na to ta osoba: no kurwa pieknie, znowu wszystko przeciwko mnie. Za
    daleko, za duze korki, złe przepisy z ograniczeniami predkosci. JAK ZYC!?

    A powinna sobie zadac pytanie: DLACZEGO CIAPO NIE WYSZŁAS WCZESNIEJ Z
    DOMU!?!

    Brak umiejetnosci przewidywania jest porazajacy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

  • 189. Data: 2020-04-28 17:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    > przewidział Gdzies tam (Szwecja bodajże) chwile przed wybuchem
    > epidemi swoje zapasy środka odkażającego sprzedała

    Nie umiem tego ocenic czy inni sa tak samo słabi czy moze słabi ale nie
    az tak.
    Wiem, ze u nas epidemia jest pare dni po innych, co dało pare dodatkowych
    dni na przygotowanie. Czuje tez instynktownie, ze jakby u nas było tyle
    chorych co w niektorych krajach to... ech, nawet nie chce o tym myslec.

    > Miał i inny węgiel skupowali
    > Znaczy sroga zima będzie

    Albo wojna. Bo przed wojna tez rzucili wegiel ;-)

    > Nikt nie chciał w Polsce tego kupić na dwóch przetargach to wysłali
    > do Chin Ładnie medialnie pewnie miało wyglądać.
    > Chińczycy nam w zamian 1000m3 sprzętu gdzie część ponoć ze
    > sfałszowanym/bez atestu niedawno przysłali.

    Ładnie z naszej strony. I z ich ;-DDDDDDD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,

  • 190. Data: 2020-04-28 21:45:41
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    >musze byc na lotnisku.
    >Na to taksówkarz: nie da sie, >przez miasto to minimum 30 >minut.
    > Odległosc, korki, przepisy - >nie zdazymy.

    Czasami tak mam że poważnie dyskutować chciałbym.
    Nie rob gwałtu na rozumie ja czasami TVP.
    Opisałeś normalną sytuację w normalnych warunkach.
    A my tutajtrochę inną sytuację momawiamy.
    Po raz kolejny proszę czytaj ze zrozumieniem. Nie równej do Zenka Cofnij się do tyłu
    i sprawdź co kto ma na przykład 15 lutego wiedział.
    Teraz mądrego to możesz udawać jak i ja zresztą też.
    Ale wtedy trochę inna sytuacja była.