  • 31. Data: 2014-09-12 12:57:04
    Temat: Re: małe, szybkie, poniżej 20k
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-09-11 17:25, AL pisze:
    > proponuje: mazda mx5 (bedzie fun)
    >
    > Nie podales jaki rocznik ma byc - stad przebieraj wsrod uzywek :)
    > Reszta sie zgadza z wymogami
    Jakby wymogi trochę przystrzyc - to RX-8 się załapuje.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 32. Data: 2014-09-12 14:02:57
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-09-12 09:52, piękny Marian postrach dziewic pisze:
> [...]
    > kilkuletniego auta które ma być drugim autem w rodzinie, na dojazdy do
    > pracy dla jednej osoby, jeszcze na tyle niewyeksploatowanego, żebym nie
    > musiał brać wolnego 2 razy w miesiącu bo nie dojechałem. Stąd pytanie o
    > segment B i okolice, ale jak już kupuję cos takiego to nie chcę sobie
    > całkiem jaj obcinać tylko żeby to jakoś jechało, dlatego pytam o mocniejsze
    > wersje. Jak bym szukał prawdziwego sportowca do zabawy na weekendy, czy
    > auta którym mam wozić rodzinę, to bym nawet na takie piździki nie spojrzał.
    > E39 jest fajne, ale nie o takie auta pytałem.

    toż przecież napisałem że nie wspomnę o nim, poruszyłem je tylko w
    kontekście spalania punto - a nazwę modelu podałem na życzenie Przemka.
    i uwierz mi, to e39 za 10.000+5.000 w naprawę jest dużo lepsze i równie
    pewne jak 3-letnie niższej klasy

    Łukasz

  • 33. Data: 2014-09-12 14:31:48
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-09-12 12:57, BartekK wrote:

    > Jakby wymogi trochę przystrzyc - to RX-8 się załapuje.

    1. niegazowalne (silnik wankla)
    2. koszty by go zjadly

  • 34. Data: 2014-09-12 20:00:10
    Od: Salata <s...@i...nospam.pl>

    On 2014-09-12 14:02, dddddddd wrote:

> [...]
    > kontekście spalania punto - a nazwę modelu podałem na życzenie Przemka.
    > i uwierz mi, to e39 za 10.000+5.000 w naprawę jest dużo lepsze i równie

    No wlasnie ja mam podobny dylemat i zastanawiam sie czy znowu nie kupic
    E39. Potrzebuje cos bardziej ekonomicznego niz moja Madzia CX-9, ktora
    uzywam sporadycznie na wyjazdy rodzinne.

    Wczesniej (ponad 2 lata temu) mialem wlasnie E39 530i z LPG, palila mi
    srednio 12l LPG i zrobilem nia okolo 150K km na gazie. Wiekszych
    problemow nie mialem, eksplotacja nie bolala mocno, jedynie jak poduszki
    od pneumatycznego zawieszenia trzenba bylo wymienic. Nahwiekszy problem
    jaki mialem to modul swiatel co mi kierunkowskaz i swiatlo drogowe
    przestalo dzialac oraz aku w jednym kluczyku padl na amen. Auto to
    czesto bylo trzymane pod chmurko i przysypane tygodniami sniegiem.
    Akumulator byl od nowosci - 10 letni.

    Saab 93 strasznie mi sie podoba i mysle czy tym razem czegos z
    wysokopreznym motorem nie wybrac, bo przebigi znowu moga duze sie zaczac
    od poczatku przyszlego roku. Jeszcze jednym kandydatem jest Alfa 159SW.

    --
    regards
    Salata

  • 35. Data: 2014-09-12 21:48:43
    Od: piękny Marian postrach dziewic <p...@d...pl>

    Dnia Thu, 11 Sep 2014 20:14:04 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Fiesta ST, Punto HGT lub Punto Abarth - myślałeś o tego typu opcjach?
    > Radocha nie z tej ziemi, a da się normalnie jeździć gdy nie ciśniesz.

    No właśnie głównie o tego typu autach myślę. Fiestę ST sam podawałem, ktoś
    wyżej napisał że średnio te silniki chodzą na gazie, jeszcze nie miałem
    czasu żeby się wgryźć w ten temat, przez weekend będzie trzeba poszukać
    info.
    Padła propozycja Punto 1.4T i wydaje się dość ciekawa. Abartha trochę się
    obawiam ze względu na koszty no i zagazowanie tego to jedna wielka zagadka.
    Poza tym 20k na Abartha w jednym kawałku to chyba trochę mało.
    Myślę też o C2 VTS, tylko ciężko o jakieś konkretne informacje, Clio Sport
    (ze względu na budżet raczej chyba Clio II) podobnie. Yarisa TS skreśliłem
    - problematyczny przy zagazowaniu, regulacja luzów zaworowych szklankami
    itp.

    Jakieś inne pomysły? Propozycji w rodzaju Mazdy RX-8 nie traktuję poważnie
    ;)

    Pozdrawiam
    Marian

  • 36. Data: 2014-09-13 06:44:47
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "pięknyMarian postrach dziewic"
    net...

> [...]
    > Padła propozycja Punto 1.4T i wydaje się dość ciekawa. Abartha trochę się
    > obawiam ze względu na koszty no i zagazowanie tego to jedna wielka

    Znaczy czego się obawiasz?
    Przecież to zwykłe Punto z ładnymi spojlerkami, silnik też ten sam (1.4T),
    tylko nieco mocniejszy.

    > Poza tym 20k na Abartha w jednym kawałku to chyba trochę mało.

    Pewnie tak, to chyba za młode auta, żeby spaść od wyjściowych 80 do 20.

  • 37. Data: 2014-09-13 09:12:38
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-09-12 20:00, Salata pisze:
    > On 2014-09-12 14:02, dddddddd wrote:

    > Wczesniej (ponad 2 lata temu) mialem wlasnie E39 530i z LPG, palila mi
    > srednio 12l LPG

    ja tam ciężką nogę mam, takie benzyniaki to powyżej 15l mi palą...

    > Saab 93 strasznie mi sie podoba i mysle czy tym razem czegos z
    > wysokopreznym motorem nie wybrac, bo przebigi znowu moga duze sie zaczac
    > od poczatku przyszlego roku.

    dla mnie największym minusem gazu była konieczność częstego tankowania.
    Diesla tankuję co 600km, LPG... miałem butlę w kole, auto na zbiorniku
    robiło 250-300km, więc po 200km musiałem szukać stacji (a jadąc
    autostradą zjeżdżać po 150km, bo nie wiadomo czy dalej będzie stacja) -
    4 tankowania dziennie to była dla mnie zbyt duża strata czasu i się
    zraziłem do LPG. Wiem że teraz i stacji więcej, i zbiorniki w kole chyba
    większe, ale niesmak pozostał i LPG już nie chcę.

    Łukasz

  • 38. Data: 2014-09-13 09:26:36
    Od: Salata <s...@n...interia.pl>

    dddddddd <f...@e...com> Wrote in message:

    > ja tam ciężką nogę mam, takie benzyniaki to powyżej 15l mi palą...

    Mi też palił ponad kiedy musiakem po mieście jeździć. Po trasie
    był zaskakująco ekonomiczny.

> [...]
    > zraziłem do LPG. Wiem że teraz i stacji więcej, i zbiorniki w kole chyba
    > większe, ale niesmak pozostał i LPG już nie chcę.

    U mnie średnio wychodziło co 350-380 km. Tankowalem jak mi 350 na
    liczniku wybiło, wiec i jakiś nawyk patrzenia na licznik
    pozostał. Autostrady Pl <>DE głównie.

    Przy robieniu 50k km rocznie noga mi zależała i nawet na
    autobahnach leciałem ok 160km/h.

    --
    Regards
    Salata

  • 39. Data: 2014-09-13 09:36:55
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-09-13 09:26, Salata pisze:

    > U mnie średnio wychodziło co 350-380 km. Tankowalem jak mi 350 na
    > liczniku wybiło, wiec i jakiś nawyk patrzenia na licznik
    > pozostał. Autostrady Pl <>DE głównie.

    ja wtedy dopiero zaczynałem jeździć, ale kilometry robiłem w PL, głównie
    A4 i okolice. Z Wrocławia do Zgorzelca niewiele stacji LPG było - wiem
    że w drodze do Wrocławia musiałem zjeżdżać kilka km od autostrady co
    dodatkowo mnie zniechęcało

    > Przy robieniu 50k km rocznie noga mi zależała i nawet na
    > autobahnach leciałem ok 160km/h.

    a mnie jakoś te przebiegi pokory nie nauczyły ;) choć fakt - przy tych
    prędkościach mniejsze silniki nie mają sensu, bo palą tyle samo albo
    więcej, a komfort żaden.

    Łukasz

  • 40. Data: 2014-09-13 10:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik dddddddd f...@e...com ...

> [...]
    > zraziłem do LPG. Wiem że teraz i stacji więcej, i zbiorniki w kole chyba
    > większe, ale niesmak pozostał i LPG już nie chcę.

    Miałem tak samo z internetem z TPSA. To wdzwanianie sie, logowanie,
    predkosc 56kbbps. Co prawda obecnie technologia inna, ale niesmak pozostał
    i nie chce TPSA... :)