eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › [lpg][tech][poz] Mulcia :)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 42

  • 31. Data: 2013-12-06 01:54:11
    Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 06 Dec 2013 01:14:19 +0100, Pawel O'Pajak napisał(a):

    >> Przy czym kaloryczność mieszanki LPG jest o około 1% wyższa
    >> niż benzyny.
    >
    > A to juz nie do konca:
    > http://www.bmw-tech.pl/artykul/lpg-czy-warto-zaklada
    c-gaz/

    No mniej więcej właśnie tak - pamiętaj że w mieszance stechiometrycznej
    objętość LPG jest o te 20% wyższa niż analogicznie objętość benzyny. Co
    kompensuje tą około 20% niższą kaloryczność litra paliwa.
    W efekcie wychodzi na jedno - moc nie powinna się zmienić jeśli silnik
    pracuje na tak samo bogatej mieszance.

    Jak to kiedyś dokładnie policzyłem w oparciu o jakieś tam dane (plus minus
    pewne rozbieżności podawane przez różne źródła), to wychodziła mi mieszanka
    LPG o 1% bardziej kaloryczna.
    Natomiast na wzrost mocy bym nie liczył - w rzeczywistości instalacja LPG
    będzie miała zawsze trochę ułomności i przypadkowości, której nie ma
    zapewne nieźle policzony i zaprojektowany oryginalny układ paliwowy.


  • 32. Data: 2013-12-06 05:29:28
    Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>


    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    wiadomości news:05122013.3766228F@budzik61.poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail d...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim
    > odcinku co następuje:
    >
    >> Nie wim jaka religie wyznaja gazownicy z okolic Poznania - ja moge
    >> tylko powiedziec, ze mam centralke Zenit Pro, reduktor Gurtner i
    >> wtryskiwacze Hana. Ten zestaw karmi ponad 200 koni bez najmniejszego
    >> problemu (odpukac).
    >
    > Ja mam połowe z tego, do tego raczej lekką noge a tak w ogole to samochód
    > dla żony która jezdzi bardzo ostrożnie.
    > O wtryskiwaczach Hana czytam wiele dobrego.

    Kumpel tez sie naczytal i z 4 zielonych han po 40tys tylko jedna jeszcze
    jako tako chodzila. Jedna wytarla sie zupelnie i zaciela, przez co lała,
    dwie jeszce dzialaly ale nie chodzilo to poprawnie.
    Wiec albo opinie sa tych co zakaldaja i dalej niech sie martwi wlascicel
    albo zaczeli je robic w chinach.

    Tmek




  • 33. Data: 2013-12-06 06:48:52
    Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail T...@d...ek napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Wiec albo opinie sa tych co zakaldaja i dalej niech sie martwi wlascicel
    > albo zaczeli je robic w chinach.

    W korei :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach
    niż bogaci - to biedni." Oscar Wilde


  • 34. Data: 2013-12-06 17:17:31
    Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:l7qspk$dkv$...@n...news.atman.pl...
    > W dniu 2013-12-05 22:19, Cavallino pisze:
    >
    >>> Jednak spróbuje.
    >>> Za duzo znajomych ma i sobie chwali.
    >>
    >> Pewnie z tych, co łatwo zapominają o problemach.....
    >> A ilu klnie?
    >>
    >>
    >
    > Wkładają szmelc to klną :)

    A nie mówiłem że wina jest zawsze klienta?
    Ja dokładnie tak samo do tego podchodzę i aby nie być winnym trzymam się od
    tematu gazowego druciarstwa z daleka.



  • 35. Data: 2013-12-06 21:53:59
    Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-12-05 15:00, Budzik pisze:
    > Jestem przed założeniem instalacji LPG do multipli.
    >
    > Podzwoniłem, poczytałem i zgłupiałem...
    >
    > Jaką instalację polecacie?
    > Widze, że generalnie chwalony jest STAG, ale dobre opinie pojawiaja sie tez
    > o LOVATO i BRC.
    >
    > Kazdy gazownik opowiada coś innego... Ceny od 2000 do 2500.
    > (regulacja w czasie jazdy, rury pcv zamiast miedzianych, przyrost spalania
    > w stosunku do pb 5-15%)
    >
    > Miejsce to Poznań i okolice.
    >
    > Wszelkie porady mile widziane!
    >

    Najtańszą, i już na pewno nie sugerować się firmą, i radziłbym poszukać
    warsztatu poza Poznaniem. Na pewno wyjdzie taniej. Szkoda że wcześniej
    sie nie odezwałeś. Miałem do sprzedania swoją, używaną, z nowa butlą.
    Wyciągnięta z Vectry. Sprzedałem tydzień temu za 300 zł.


  • 36. Data: 2013-12-06 22:40:20
    Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail Y...@y...com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Najtańszą, i już na pewno nie sugerować się firmą, i radziłbym poszukać
    > warsztatu poza Poznaniem. Na pewno wyjdzie taniej. Szkoda że wcześniej
    > sie nie odezwałeś. Miałem do sprzedania swoją, używaną, z nowa butlą.
    > Wyciągnięta z Vectry. Sprzedałem tydzień temu za 300 zł.

    Najtanszą w sensie producenta instalaccji czy zakładającego ją zakładu?
    Jestes pierwszą osoba która wygłosiła taki pogląd.
    Wszyscy piszą dokładnie odwrotnie - robić u ludzi z renomoą, nie patrzyć na
    500zł róznicy bo potem można szybko te pieniądze i tak wydać.

    Zwracano mi uwage na to, zeby np. unikać wtryskiwaczy VALTEKA, zeby robić
    tam gdzie instalacja zostanie skalibrowana podczas jazdy. Tylko w dwoch
    miejscach powiedzieli ze tak robia, jeden jak zapytałem to wrecz sie
    obruszył i stwierdził coś w s tylu:
    "jak nie bedzie działało, to sie bedzie myslało..."
    Inny mówi mi ze spalanie wzrosnie o 5% a znowu wszyscy pokazuja, ze jak
    wzrosnie o 5% to znaczy ze instalacja źle ustawiona.
    I bądz tu mądy...

    W Poznaniu najtansze instalacje to jest koszt od 2000 w kilku zakładach
    przez 2400 w jednym miejscu gdzie zakładają LOVATO
    przez 2500 - 2600 PITEK
    do 2650 u Domańskiego.

    Butla na zewnatrz w miejscu na koło zapasowe, wlew wyciągnięty pod klapkę.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki
    nie przekonam się, co mówię?" E.M. Forster


  • 37. Data: 2013-12-06 23:30:39
    Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 05 Dec 2013 22:55:43 +0100, Lewis napisał(a):

    > W dniu 2013-12-05 22:19, Cavallino pisze:
    >
    >>> Jednak spróbuje.
    >>> Za duzo znajomych ma i sobie chwali.
    >>
    >> Pewnie z tych, co łatwo zapominają o problemach.....
    >> A ilu klnie?
    >>
    >>
    >
    > Wkładają szmelc to klną :)

    Ale taka trochę specyfika branży LPG.

    Bo technicznie jest to podobne zagadnienie co poważne modyfikacje silnika.
    Założenie LPG jest poodobnie dużą ingerencją jak założenie instalacji
    podtlenku azotu, turbosprężarki do silnika wolnossącego, grzebanie przy
    wałkach rozrządu itp. itd.

    Oczywiście specyficzni są też klienci - zainteresowanie tuningiem to wynik
    posiadania nadmiaru pieniędzy, a zainteresowanie LPG wręcz przeciwnie.

    Ale wystarczy popatrzeć co jak się robi (i co ile kosztuje).
    Ile pracy poświęca się programowaniu ECU silnika po tuningu, a ile robi to
    gazownik po założeniu LPG?

    Nie żeby
    LPG często montuje się byle taniej, a więc byle szybciej i na byle tańszych
    komponentach.
    Nie żeby z kolei tuning miał być wart swojej ceny, ale pewnie prawda leży
    gdzieś po środku.


  • 38. Data: 2013-12-07 11:05:45
    Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-12-06 22:40, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail Y...@y...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:
    >
    >> Najtańszą, i już na pewno nie sugerować się firmą, i radziłbym poszukać
    >> warsztatu poza Poznaniem. Na pewno wyjdzie taniej. Szkoda że wcześniej
    >> sie nie odezwałeś. Miałem do sprzedania swoją, używaną, z nowa butlą.
    >> Wyciągnięta z Vectry. Sprzedałem tydzień temu za 300 zł.
    > Najtanszą w sensie producenta instalaccji czy zakładającego ją zakładu?
    > Jestes pierwszą osoba która wygłosiła taki pogląd.
    > Wszyscy piszą dokładnie odwrotnie - robić u ludzi z renomoą, nie patrzyć na
    > 500zł róznicy bo potem można szybko te pieniądze i tak wydać.
    >
    > Zwracano mi uwage na to, zeby np. unikać wtryskiwaczy VALTEKA, zeby robić
    > tam gdzie instalacja zostanie skalibrowana podczas jazdy. Tylko w dwoch
    > miejscach powiedzieli ze tak robia, jeden jak zapytałem to wrecz sie
    > obruszył i stwierdził coś w s tylu:
    > "jak nie bedzie działało, to sie bedzie myslało..."
    > Inny mówi mi ze spalanie wzrosnie o 5% a znowu wszyscy pokazuja, ze jak
    > wzrosnie o 5% to znaczy ze instalacja źle ustawiona.
    > I bądz tu mądy...
    >
    > W Poznaniu najtansze instalacje to jest koszt od 2000 w kilku zakładach
    > przez 2400 w jednym miejscu gdzie zakładają LOVATO
    > przez 2500 - 2600 PITEK
    > do 2650 u Domańskiego.
    >
    > Butla na zewnatrz w miejscu na koło zapasowe, wlew wyciągnięty pod klapkę.
    >

    Tak żeby wyszło najtaniej. Mój niedawny przykład - w Vectrze konieczna
    była wymiana butli, no to podjażdżam do renomowanej na okolicę firmy z
    wielkim szyldem i pytam o cenę takiej wymiany - facet sprawdza w
    komputerze ceny takiej butli - no mówi 550 zł +100 za wymianę..
    oczywiście trzeba się zapisać na termin bo jest kolejka. Trochę mi sie
    wydawało drogo, kupilem miejscową gazetę i patrzę po ogłoszeniach, w
    niedalekim Zagórowie ogłasza sie jeden warsztat, chwyt za telefon i
    pytam o termin i cenę - "może pan od razu podjeżdżać, a cena - butla +
    wymiana = 500 zł". Wyregulawał mi ją przy okazji i przeczyścił filtr,
    oczywiście gratis.

    Wszyscy podają Ci wersję która dla mnie osobiście byłaby nie do
    przyjęcia - gaz zakładam ze względów oszczędnościowych, a nie po to aby
    tracić kupę kasy.

    Że nie jest to urządzenie jakoś specjalnie awaryjne to wiem z
    doświadczeń brata - na gazie jeździ od zawsze, już w polonezie miał
    instalację gazową, później Sierra, Audi, a teraz Passat, montował zawsze
    najtańsze instalacje, ale nigdy nie miał jakichś problemów z nimi. Ja w
    Vectrze też miałem taką bez markową ale kilka lat eksploatacji i zero
    problemów.
    Co do spalania to nie wiem czy na zasilaniu gazowym auto spala więcej.
    Moja Vectra 1.8 spalała średnio 8,5 litra gazu. Czy na benzynie
    spalałaby mniej to nie mam pojęcia, nigdy nie sprawdziłem. Jednak
    odnosiłem wrażenie że na gazie jest trochę słabsza, ale w takim stopniu
    że może było to istotnie tylko wrażenie.

    Tak, w Multipli to chyba najlepsze rozwiązanie - butla w koło zapasowe i
    cała powierzchnio bagażowa do dyspozycji. A na zapas jeżeli masz
    standardowo szerokie koła dokupić małą dojazdówkę.


  • 39. Data: 2013-12-08 22:07:59
    Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-12-06 01:54, Tomasz Pyra pisze:

    > Natomiast na wzrost mocy bym nie liczył - w rzeczywistości instalacja LPG
    > będzie miała zawsze trochę ułomności i przypadkowości, której nie ma
    > zapewne nieźle policzony i zaprojektowany oryginalny układ paliwowy.
    >

    A ja bym liczył bo nieraz doświadczyłem zestrojenia silnika z turbo i
    porządną instalacją LPG, przez to że LPG jest odporniejsze na spalanie
    stukowe śmiało można było dorzucić zapłonu i wychodziło jakieś 10KM
    więcej na LPG :) (przy mocy 250+)

    --
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 40. Data: 2014-01-09 02:08:01
    Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
    Od: b...@g...com

    Wzrost mocy na lpg jest jednak możliwy:

    http://youtu.be/fFlnegZ6BVU

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: