-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!cyclone03.ams2.highwinds-media.com!voer-me.
highwinds-media.com!peer03.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!fee
d-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.ne
ostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neo
strada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <0...@b...poznan.pl>
<52a0ba1a$0$2370$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@b...poznan.pl>
<1...@4...net>
<1t0u2l24p6yxv$.wh320gvc3xy1$.dlg@40tude.net>
<63v7szmnm075$.1i26pfogdlds9.dlg@40tude.net>
<l7r4sn$4go$1@news.task.gda.pl>
Date: Fri, 6 Dec 2013 01:54:11 +0100
Message-ID: <10ps6x644s0ow$.hhlrexwxw7yx.dlg@40tude.net>
Lines: 20
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.20.10.241
X-Trace: 1386291251 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2185 83.20.10.241:51846
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Body-CRC: 2298836430
X-Received-Bytes: 2131
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2513617
[ ukryj nagłówki ]Dnia Fri, 06 Dec 2013 01:14:19 +0100, Pawel O'Pajak napisał(a):
>> Przy czym kaloryczność mieszanki LPG jest o około 1% wyższa
>> niż benzyny.
>
> A to juz nie do konca:
> http://www.bmw-tech.pl/artykul/lpg-czy-warto-zaklada
c-gaz/
No mniej więcej właśnie tak - pamiętaj że w mieszance stechiometrycznej
objętość LPG jest o te 20% wyższa niż analogicznie objętość benzyny. Co
kompensuje tą około 20% niższą kaloryczność litra paliwa.
W efekcie wychodzi na jedno - moc nie powinna się zmienić jeśli silnik
pracuje na tak samo bogatej mieszance.
Jak to kiedyś dokładnie policzyłem w oparciu o jakieś tam dane (plus minus
pewne rozbieżności podawane przez różne źródła), to wychodziła mi mieszanka
LPG o 1% bardziej kaloryczna.
Natomiast na wzrost mocy bym nie liczył - w rzeczywistości instalacja LPG
będzie miała zawsze trochę ułomności i przypadkowości, której nie ma
zapewne nieźle policzony i zaprojektowany oryginalny układ paliwowy.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.12.13 05:29 Tmek
- 06.12.13 06:48 Budzik
- 06.12.13 17:17 Cavallino
- 06.12.13 21:53 Trybun
- 06.12.13 22:40 Budzik
- 06.12.13 23:30 Tomasz Pyra
- 07.12.13 11:05 Trybun
- 08.12.13 22:07 Lewis
- 09.01.14 02:08 b...@g...com
- 06.04.14 15:38 c...@g...com
- 06.04.14 16:55 Grejon
Najnowsze wątki z tej grupy
- Podnieś rękę!
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
- skodeczka up
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
Najnowsze wątki
- 2024-10-10 Podnieś rękę!
- 2024-10-10 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-10-10 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-10-10 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (predictive modelling) <=
- 2024-10-09 Próby RCB SMS alarmowy
- 2024-10-09 Bye Bye Aero2
- 2024-10-09 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-09 Białystok => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-10-09 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-09 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-09 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (modele predykcyjne) <=
- 2024-10-09 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-09 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-10-09 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-09 Warszawa => Sales Development Representative (z j. niemieckim) <=