-
11. Data: 2011-01-16 16:53:03
Temat: Re: lpg i silniki start stop
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 16 Jan 2011 16:37:18 +0100, Czarek Daniluk wrote:
>W dniu 2011-01-16 16:31, Adam Szewczak pisze:
>>> Wez zapodaj linka z tym fabrycznym gazowaniem 1.4 TFSI
>> Odpal strone vw.de i tam masz passat EcoFuel i to juz tego najnowszego
>> http://autofoto.pl/blogs/prezes/archive/2009/04/27/v
w-passat-1-4-tsi-ecofuel-mistrz-ekologii.aspx
>>
>Zauważ jedno ale, Polak mając na myśli gazowanie - nie ma na myśli
>instalacji CNG jak w tym EcoFuel, a instalację LPG !!
>Widać jest jakaś różnica, pewnie kolosalna, skoro nie ładują fabrycznie
>instalacji LPG.
Tym niemniej jednak jakos udalo im sie rozwiazac problemy zwiazane z
wtryskiem bezposrednim, pewnie na inny gaz tez by potrafili zrobic.
Tylko ... moze nie maja motywacji ? Celem tego pojazdu jest
pochwalenie sie emisja CO2, bo zuzycie 4.9kg paliwa/100km .. to jakies
6.3l benzyny.
Zyskuja tylko na mniejszej zawartosci wegla w metanie.
J.
-
12. Data: 2011-01-16 17:05:53
Temat: Re: lpg i silniki start stop
Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:dr46j6hm20urqcd6vnjguk24qa0fjs4b4f@4ax.com...
> On Sun, 16 Jan 2011 16:37:18 +0100, Czarek Daniluk wrote:
>>W dniu 2011-01-16 16:31, Adam Szewczak pisze:
>>>> Wez zapodaj linka z tym fabrycznym gazowaniem 1.4 TFSI
>>> Odpal strone vw.de i tam masz passat EcoFuel i to juz tego najnowszego
>>> http://autofoto.pl/blogs/prezes/archive/2009/04/27/v
w-passat-1-4-tsi-ecofuel-mistrz-ekologii.aspx
>>>
>>Zauważ jedno ale, Polak mając na myśli gazowanie - nie ma na myśli
>>instalacji CNG jak w tym EcoFuel, a instalację LPG !!
>>Widać jest jakaś różnica, pewnie kolosalna, skoro nie ładują fabrycznie
>>instalacji LPG.
>
> Tym niemniej jednak jakos udalo im sie rozwiazac problemy zwiazane z
> wtryskiem bezposrednim, pewnie na inny gaz tez by potrafili zrobic.
>
> Tylko ... moze nie maja motywacji ? Celem tego pojazdu jest
> pochwalenie sie emisja CO2, bo zuzycie 4.9kg paliwa/100km .. to jakies
> 6.3l benzyny.
> Zyskuja tylko na mniejszej zawartosci wegla w metanie.
>
> J.
Ale i koszty sa znacznie nizsze, obecnie u nas gaz kosztuje 2.25 za
metr.
Zużycie paliwa na 100 km (CNG|benzyna):
- cykl miejski - 9,3 m3 | 9,6 l
- cykl pozamiejski - 5,4 m3 | 5,7 l
- cykl mieszany - 6,9 m3 | 7,2 l
Tak ze nawet biorac pod uwage koszty u nas to 100km na CNG (w miescie) 21 zl
vs 48 zl
PZDr
Adam
-
13. Data: 2011-01-16 18:14:35
Temat: Re: lpg i silniki start stop
Od: "Agent" <w...@o...ue>
Uzytkownik "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci
news:igv31f$5rj$1@news.onet.pl...
>
> Uzytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisal w wiadomosci
> news:igv2fs$41t$1@news.onet.pl...
>>
>> Uzytkownik "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> napisal w
>> wiadomosci news:igv0pv$tqe$1@news.onet.pl...
>>>
>>> Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
>>> news:efv5j6lbbs8qrs4kk8hvokfco8sknmpebr@4ax.com...
>>>> On Sun, 16 Jan 2011 14:46:46 +0100, killeen wrote:
>>>>>W dniu 2011-01-16 14:27, J.F. pisze:
>>>>>> Za to bym sie przyjrzal czy te silniki nie sa FSI/GDI ..
>>>>>
>>>>>a dlaczego FSI/GDI nie lubia sie z instalacjami gazowymi ?
>>>>
>>>> Bo maja wtrysk benzyny bezposrednio do cylindra.
>>>> A tego gazownicy nie opanowali.
>>>>
>>>> Ale moze kiedys opanuja.
>>>>
>>>> J.
>>>
>>> No jak, 1.4TFSI jest gazowany fabrycznie przez VW czyli jak sie chce
>>> to sie da.
>>>
>> Wez zapodaj linka z tym fabrycznym gazowaniem 1.4 TFSI
>
> Odpal strone vw.de i tam masz passat EcoFuel i to juz tego najnowszego
>
> http://autofoto.pl/blogs/prezes/archive/2009/04/27/v
w-passat-1-4-tsi-ecofuel-mistrz-ekologii.aspx
>
Szkoda ze nie LPG. Ale to napewno tez sie z czasem da jak zrobia podawanie
LPG w fazie cieklej wtryskiwaczami od benzyny. I to ostatnie pewnie jest
teraz najwiekszym problemem.
-
14. Data: 2011-01-16 19:15:16
Temat: Re: lpg i silniki start stop
Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>
> Szkoda ze nie LPG. Ale to napewno tez sie z czasem da jak zrobia
> podawanie LPG w fazie cieklej wtryskiwaczami od benzyny. I to ostatnie
> pewnie jest teraz najwiekszym problemem.
Oj, a Skoda Octavia II z tym małym TFSI (105KM?) - od 1 czy 2 miesiecy
oferowana z LPG.
Czyli da się.
A że drogo i na razie tylko producent? Ha...
--
Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"
-
15. Data: 2011-01-16 19:25:15
Temat: Re: lpg i silniki start stop
Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>
>>>>>>a dlaczego FSI/GDI nie lubia sie z instalacjami gazowymi ?
>>>>>
>>>>> Bo maja wtrysk benzyny bezposrednio do cylindra.
>>>>> A tego gazownicy nie opanowali.
>>>>>
>>>>> Ale moze kiedys opanuja.
Wiekszosc silnikow FSI/GDI da sie zagazowac LPG. W zasadzie problem jest z
tymi z uwarstwieniem mieszanki. W pozostalych wtryskiwacze gazu montuje sie
po prostu standardowo w poblizu zaworow dolotowych.
Jedyny minus to taki, ze wtryskiwacze benzynowe pracujace w takich warunkach
ulegly by zapieczeniu/zatarciu z powodu wysokiej temperatury. Z tego powodu
nalezy co jakis czas wtrysnac benzyne. Wiec taki silnik na LPG i tak bedzie
spalal 1-3 listry benzyny na 100 km.
Pozdrawiam
Darek
-
16. Data: 2011-01-16 20:00:19
Temat: Re: lpg i silniki start stop
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 16 Jan 2011 19:25:15 +0100, DJ wrote:
>Wiekszosc silnikow FSI/GDI da sie zagazowac LPG. W zasadzie problem jest z
>tymi z uwarstwieniem mieszanki. W pozostalych wtryskiwacze gazu montuje sie
>po prostu standardowo w poblizu zaworow dolotowych.
>Jedyny minus to taki, ze wtryskiwacze benzynowe pracujace w takich warunkach
>ulegly by zapieczeniu/zatarciu z powodu wysokiej temperatury. Z tego powodu
>nalezy co jakis czas wtrysnac benzyne. Wiec taki silnik na LPG i tak bedzie
>spalal 1-3 listry benzyny na 100 km.
Czyli jak to dziala - co iles tam obrotow wryskujemy benzyne a nie gaz
?
J.
-
17. Data: 2011-01-16 20:06:45
Temat: Re: lpg i silniki start stop
Od: Mumin <m...@T...onet.pl>
W dniu 2011-01-16 16:22, Agent pisze:
GDI też bywały z fabrycznym gazem. Tylko to było LPI, czyli gaz w stanie
ciekłym o ile się orientuję, bo o gazie wiem niewiele.
--
Pozdrawiam,
Mumin
-
18. Data: 2011-01-16 20:21:26
Temat: Re: lpg i silniki start stop
Od: "Papkin" <s...@s...net>
>
> Wiekszosc silnikow FSI/GDI da sie zagazowac LPG. W zasadzie problem
> jest z tymi z uwarstwieniem mieszanki. W pozostalych wtryskiwacze
> gazu montuje sie po prostu standardowo w poblizu zaworow dolotowych.
> Jedyny minus to taki, ze wtryskiwacze benzynowe pracujace w takich
> warunkach ulegly by zapieczeniu/zatarciu z powodu wysokiej
> temperatury. Z tego powodu nalezy co jakis czas wtrysnac benzyne.
> Wiec taki silnik na LPG i tak bedzie spalal 1-3 listry benzyny na 100
> km.
Tez o tym czytalem. W sumie czyni to troche malo oplacalna modyfikacja... a juz
na pewno stawia pytanie czy jest sens takiego gazowania? Zapewne instalacja
DROZSZA, o ile?
Przydalby sie uczciwy artykul z informacjami o tych zuzyciach. Kazde auto na
LPG 4 generacji bedzie spalac iles tam benzyny na rozruch i rozgrzenie silnika,
pozniej co start (nawet cieplego) tez kilka sekund dziala na benzynie (mozna to
wylaczyc). Ale rozgrzenie tylko na benzynie i jest to oczywiste.
Widzialem instalacje z opcja w programie ECU gazu "pojazd typu kurier" czyli
jak jedziemy 100m i silnik wylaczamy, znow wlaczamy i 200m itd. I wtedy silnik
startowal od razu na gazie - bo nadal byl wystarczajaco cieply na taki myk.
Teraz podajesz to "nadmiarowe" 1-3l/100 przy zalozeniu ze auto jedzie 100km bez
zatrzymania i bylo juz rozgrzene zanim nie robilismy testu tak?
Tj 1-3l/100 jest nieuniknionym nadmiarem w stosunku do instalacji 4 generacji w
silnikach o starszej konstrukcji bez tych dotryskow chlodzacych. Nie wliczamy
benzyny na rozgrzenie czy pierwsze sekundy pracy silnika od wlaczenia.
Jakies linki?
-
19. Data: 2011-01-16 21:31:15
Temat: Re: lpg i silniki start stop
Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2011-01-16 16:40, Adam Szewczak pisze:
> Czarek nie musisz mi tego mowic bo to wiem, co mam napisac ze specjalnie
> to zapodalem :P
>
> No gaz, to gaz co nie. Ale zobacz ze jezeli sie dalo CNG wsadzic do TSI
> to znaczy ze sie da, skoro robi to fabryka.
>
> A na marginesie, polo i golf Ecofuel sa juz na LPG dla odmiany.
>
> Moj kolega teraz zaimportowal T5 2.0CNG, zobaczymy jak to bedzie jezdzic
> i jakie beda oszczednosci w porownaniu do TDI.
>
> PZDr
> Adam
Mnie to tam wsio rawno, nie zamierzam się przesiadać z łomota na gazownię :)
Jeśli to T5 będzie po dopakowaniu towarem jeździć tak jak Iveco na CNG,
to nie chciałbym przynajmniej ja czegoś takiego :)
Iveco brakuje momentu obrotowego szczególnie na starcie.
I nie ujmując przy naszej rozbudowanej sieci stacji, cng raczej się nie
opłaca - ruszysz w którąś stronę gdzie stacji brak po drodze i tak
będziesz popylał na benzynie :)
Pozdrawiam !
-
20. Data: 2011-01-16 21:32:43
Temat: Re: lpg i silniki start stop
Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2011-01-16 17:05, Adam Szewczak pisze:
> Ale i koszty sa znacznie nizsze, obecnie u nas gaz kosztuje 2.25 za metr.
>
> Zużycie paliwa na 100 km (CNG|benzyna):
> - cykl miejski - 9,3 m3 | 9,6 l
> - cykl pozamiejski - 5,4 m3 | 5,7 l
> - cykl mieszany - 6,9 m3 | 7,2 l
>
> Tak ze nawet biorac pod uwage koszty u nas to 100km na CNG (w miescie)
> 21 zl vs 48 zl
>
> PZDr
> Adam
A nie 2,49 ??
Jeździłem w sobotę Kolejową - i zdawało mi się że widziałem właśnie 2,49.
Pozdrawiam !