  • 21. Data: 2011-01-16 21:33:54
    Temat: Re: lpg i silniki start stop
    Od: Jarek <j...@n...pl>

    W dniu 16.01.2011 14:21, killeen pisze:
    > bez start&stop-a ? czy dobrze rozumuje ? czy mozna instalowac lpg
    > w systemach ze start&stopem ?

    Start/Stop to ściema. Dodatkowo nieekologiczna.
    Po pierwsze działa prawidłowo tylko gdy temperatura otoczenia jest na
    poziomie 18stC. Jak jest cieplej i chodzi klima, to już nie działa, bo
    klima z aku nie pójdzie. Jak jest zimno i działa ogrzewanie to to samo.
    Jak stoisz w korku - i co chwila ruszasz na chwilę, to aku szybko się
    kończy i znów automatyka start/stop wyłączy.
    Dodatkowo jeśli to diesel z filtrem to jazda w korku szybko załatwi
    filtr bo niedogrzany nie pracuje (no ale tego na LPG łatwo się nie
    przerobi...).
    Jak benzyna to trochę lepiej, z tym że niedogrzany katalizator też nie
    pracuje i albo truje środowisko albo się zapcha - tyle że tu łatwiej o
    naprawę.
    W praktyce można po prostu wyłączyć układ start/stop i traktować
    samochód jak każdy inny. Zyski z LPG będą na pewno większe niż z układu
    Start/Stop. I to zarówno dla środowiska jak i dla kieszeni.

    J.

  • 22. Data: 2011-01-16 22:36:10
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@n...com> napisał w
    wiadomości news:igvkl9$2lv$2@news.onet.pl...

    > A nie 2,49 ??
    > Jeździłem w sobotę Kolejową - i zdawało mi się że widziałem właśnie 2,49.
    >
    > Pozdrawiam !

    Wiesz co musze podjechac zobaczyc, ale ostatnio ustawowo bylo
    podniesione na 2.25.

    PZDr
    Adam

  • 23. Data: 2011-01-16 23:01:36
    Od: ALGI <a...@N...o2.pl>

    Dnia Sun, 16 Jan 2011 15:18:49 +0100, J.F. napisał(a):

    > Bo maja wtrysk benzyny bezposrednio do cylindra.
    > A tego gazownicy nie opanowali.
    >
    > Ale moze kiedys opanuja.

    FSI już gazują. Jest kilka instalacji na gazeo.pl i nawet made in PL...

    A GDI to rzeczywiście jest problematyczne...

  • 24. Data: 2011-01-16 23:20:57
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 16 Jan 2011 23:01:36 +0100, ALGI wrote:

    >FSI już gazują. Jest kilka instalacji na gazeo.pl i nawet made in PL...

    Wiem, ale czy porzadny/rozsadny sposob gazuja.

    Bo tu faktycznie az by sie prosilo doprowadzic ciekly LPG do
    wtryskiwacza.

    J.

  • 25. Data: 2011-01-17 00:51:24
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > Czyli jak to dziala - co iles tam obrotow wryskujemy benzyne a nie gaz
    > ?

    Tak. Przy czym szczegolow nie znam i nie wiem, czy jest to pojedynczy wtrysk
    benzyny czy kilka wtryskow oraz czy chwilowo dzialaja wszystkie wtryskiwacze
    benzynowe naraz czy wybiorczo po kolei. Generalnie kazde rozwiazanie jest
    mozliwe. To tylko kwestia oprogramowania sterownika LPG.
    Z tego co wiem to na razie tylko nieliczne zaklady sie za takie silniki
    biora i to raczej na razie bardziej ekperymentalnie jak masowo. W miare jak
    bedzie tych silnikow przybywac to i montaz instalacji do nich sie
    upowszechni.

    Pozdrowienia

    Darek

  • 26. Data: 2011-01-17 08:43:15
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "DJ" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wtryskiwacze benzynowe naraz czy wybiorczo po kolei. Generalnie kazde
    > rozwiazanie jest mozliwe. To tylko kwestia oprogramowania sterownika LPG.

    Raz benzynowe a raz lpg to napewno nie. Silnik raczej nie chodził by przy
    tym równo. Prawie napewno jest to jednoczesny wtrysk gazu i benzyny. No i
    teraz po co to robić skoro ma spalać tez benzynę, do tego na zimnym pewnie
    tylko benzynę a dochodzi koszt instalacji i serwisowania, nie mówiąc o
    problemach z regulacją.

  • 27. Data: 2011-01-18 01:40:18
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 16 Jan 2011 20:21:26 +0100, Papkin wrote:
    >Przydalby sie uczciwy artykul z informacjami o tych zuzyciach. Kazde auto na
    >LPG 4 generacji bedzie spalac iles tam benzyny na rozruch i rozgrzenie silnika,
    >pozniej co start (nawet cieplego) tez kilka sekund dziala na benzynie (mozna to
    >wylaczyc). Ale rozgrzenie tylko na benzynie i jest to oczywiste.
    >
    >Widzialem instalacje z opcja w programie ECU gazu "pojazd typu kurier" czyli
    >jak jedziemy 100m i silnik wylaczamy, znow wlaczamy i 200m itd. I wtedy silnik
    >startowal od razu na gazie - bo nadal byl wystarczajaco cieply na taki myk.

    No wiesz, ja swoja sierre na gazniku zapalalem zawsze na gazie, i
    tylko ponizej ok -15C byly klopoty.

    Nie wiem jak tam wtryskiwacze - potrzebuja troche ruchu czy nie ..

    J.

  • 28. Data: 2011-02-01 03:52:35
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > A czemu nie ? Skoro mozna wylaczyc silnik i wlaczyc ponownie, to czemu
    > nie na pare sekund ?
    > Tylko warto sprawdzic czy w komputerze gazowym jest opcja "zapalaj na
    > gazie powyzej -5 stopni C".
    >
    > Za to bym sie przyjrzal czy te silniki nie sa FSI/GDI ..

    Ja w Poldku mialem zepsuta benzyne i na gazie zapalalem BEZ PROBLEMU
    w ciagu KILKUNASTU sekund krecenia wylacznie na GAZIE. Nawet prz mrozach
    rzedu -10 stopni. Przy wiekszych musialem krecic kilka razy po kilka sekund.

    Feromon