  • 1. Data: 2014-06-07 20:15:27
    Temat: linksys/cisco hackniete routery [cross]
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    są dwa routery E2000 i E3000 w rożnych miejscach. na obu zostały
    zmienione IP DNSow i są co jakiś czas podmieniane. "moon malware" się
    chyba toto nazywa. niby to nie nowość CISCO. wie o tym. wydało oficjalne
    oświadczenie, że problem jest, że oni wiedzą, ale dalej dupa. upgradów
    firmwaru jak nie było, tak nie ma. co z tym fantem zrobić? bo sprawdzać
    kiedy mi podmienią IP nie za bardzo mi się chce, zresztą to nie jest
    eleganckie rozwiązanie. upgradu zrobić nie ma do czego. tomato chyba
    zaniechane. warto próbować inne mody? jeśli tak, to jakie do tych modeli
    i czy są bezpieczne? na jednym z tych routerów mogę eksperymentować, ale
    drugi jest trochę poustawiany i nie chciałbym stracić tych ustawień, ani
    wpisywać ich od nowa i testować.

    z góry dzięki za wskazówki dotyczące problemu. <rs>

  • 2. Data: 2014-06-07 20:50:37
    Temat: Re: linksys/cisco hackniete routery [cross]
    Od: K <...@...c>

    W dniu 07-06-2014 20:15, rs pisze:
> [...]
    > wpisywać ich od nowa i testować.
    >
    > z góry dzięki za wskazówki dotyczące problemu. <rs>

    jak zaniechane, tydzien temu wyszlo nowe tomato by shibby.
    http://tomato.groov.pl
    http://tomato.groov.pl/download/K26/build5x-119-EN/

  • 3. Data: 2014-06-07 22:02:16
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 6/7/2014 2:50 PM, K wrote:

    > jak zaniechane, tydzien temu wyszlo nowe tomato by shibby.
    > http://tomato.groov.pl
    > http://tomato.groov.pl/download/K26/build5x-119-EN/

    o! to musiał mnie ktoś oszukać. wielce panu dziękuję. <rs>

  • 4. Data: 2014-06-08 00:59:26
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    Zaczalbym od tego ze linksyf to nie cisco. Cisco jest tylko wlascicielem
    tego burdelu.

  • 5. Data: 2014-06-08 02:07:08
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 6/7/2014 6:59 PM, LeonKame wrote:
    > Zaczalbym od tego ze linksyf to nie cisco. Cisco jest tylko wlascicielem
    > tego burdelu.

    możesz zaczynać, ale w tym wypadku nie ma to najmniejszego znaczenia. <rs>

  • 6. Data: 2014-06-08 11:29:57
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-06-07 20:15, rs pisze:
> [...]
    > wpisywać ich od nowa i testować.
    >
    > z góry dzięki za wskazówki dotyczące problemu. <rs>
    Nie wiem na ilę pomogę, ale zmagam się z tym od pewnego czasu na innych
    routerach... i mam wrażenie że ataki idą nie tylko od wewnątrz, ale i
    wewnątrz sieci. Podejrzewam że istnieją trojany albo jakieś
    malware-skrypty (pewnie na fejsbuku zagnieżdżone), które ataków dokonują
    przy użyciu komputerów ofiary, by dostać się do routera od zaufanej
    strony LAN zamiast przekopywać się od WAN.
    Co prawda większość używanych routerów adsl jest "śmieciowa" - no ale
    bez jaj, czego więcej (powinno być) potrzeba domowemu klientowi, co ma
    jednego laptopa i jedną komórkę z wifi, i może jeszcze jakiś
    smart-telewizor?
    W każdym razie - tam gdzie się dało (a niestety - na wielu routerach
    tplinka nie ma takich opcji!) to wyłączyłem zarządzanie od strony sieci
    (na tplinku 8901g nie da się - nawet przekierowując zewnętrzny :80 na
    cokolwiek nieistniejącego wewnętrznego - zerwnętrzne zarządzanie
    przenosi się na port :8080, a boty hackujące ten manewr znają),
    oczywiście wyłączenie wszelkich wynalazków typu upnp, tfpt, plus
    zepsucie permanentne routera na zasadzie "policy: access:denny-all" - co
    dziwne (w tplinkach) wtedy dhcp działa, routing-nat działa, a tylko z
    samym routerem (jego IP) nie da się połączyć (i nie działa
    port-forwarding). Al po tym jakakolwiek zmiana ustawień to konieczność
    fizycznego dostępu i resetu hardwarowego do ustawień domyślnych.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 7. Data: 2014-06-08 15:54:38
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik BartekK napisał:
> [...]
    > przy użyciu komputerów ofiary, by dostać się do routera od zaufanej
    > strony LAN zamiast przekopywać się od WAN.

    I byc moze masz dużo racji, po co od WAN jak można od LAN i to nie
    wchodzac jako haker do LAN.

    User sam wywola co trzeba:

    http://niebezpiecznik.pl/post/kolejna-powazna-dziura
    -w-routerach-upc-technicolor-tc7200-i-thomson-twg870
    /

    błąd jest podoby do hackowania Xboksa spacją, wystarczy wejście na ten
    link postaci:

    http://192.168.0.1 /X X X
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
[...]

    (spacje dodalem celowo, miedzy X X X - bo zaraz pol dzieci UPC by sobie
    powylaczalo neta ;)
    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 8. Data: 2014-06-08 18:57:49
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 6/8/2014 5:29 AM, BartekK wrote:

> [...]
    > przy użyciu komputerów ofiary, by dostać się do routera od zaufanej
    > strony LAN zamiast przekopywać się od WAN.

    jest tak jak mówisz, ale chyba najpierw jest przekierowanie DNSow w
    routerze, potem user wchodzi na strony, na które kierują go przeglądarki
    w celu pobrania jakiegoś malware'u, albo same pobierają z reklamami.
    potem to już się sieje w obie strony.

> [...]
    > port-forwarding). Al po tym jakakolwiek zmiana ustawień to konieczność
    > fizycznego dostępu i resetu hardwarowego do ustawień domyślnych.

    zainstalowałem tomato by shibby na E2000. przez ostatnie 24 godziny jest
    ok. instalacja była zupełnie bezbolesna i zachowane zostały wszystkie
    ustawienia. jutro zrobię to samo z E3000, który jest mocno
    pokombinowany. zobaczymy jak to pójdzie z tą bezbolesnością. tak się
    zastanawiam, czy wyjściem z sytuacji nie byłoby porządne wyczyszczenie
    wszystkich kompów w sieci i przydzielenie adresów DNS na stale każdemu
    kompowi. nie wiem na ile to by było skuteczne i na jak długo. <rs>

  • 9. Data: 2014-06-10 09:44:26
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    rs wrote:

    > zainstalowałem tomato by shibby na E2000. przez ostatnie 24 godziny jest
    > ok. instalacja była zupełnie bezbolesna i zachowane zostały wszystkie
    > ustawienia.

    Po instalacji Tomato zostały zachowane ustawienia z fabrycznego firmware?

  • 10. Data: 2014-06-10 12:00:45
    Od: ein <e...@n...spam>

    Poldek wrote:
    > Po instalacji Tomato zostały zachowane ustawienia z fabrycznego firmware?

    Po zmianie firmware _zalecany_ jest reset do ust. fabrycznych.