    Date: Sun, 08 Jun 2014 12:57:49 -0400
    From: rs <n...@n...spam.info>
    Newsgroups: pl.comp.pecet,pl.comp.sieci
    Subject: Re: linksys/cisco hackniete routery [cross]

    On 6/8/2014 5:29 AM, BartekK wrote:

    > Nie wiem na ilę pomogę, ale zmagam się z tym od pewnego czasu na innych
    > routerach... i mam wrażenie że ataki idą nie tylko od wewnątrz, ale i
    > wewnątrz sieci. Podejrzewam że istnieją trojany albo jakieś
    > malware-skrypty (pewnie na fejsbuku zagnieżdżone), które ataków dokonują
    > przy użyciu komputerów ofiary, by dostać się do routera od zaufanej
    > strony LAN zamiast przekopywać się od WAN.

    jest tak jak mówisz, ale chyba najpierw jest przekierowanie DNSow w
    routerze, potem user wchodzi na strony, na które kierują go przeglądarki
    w celu pobrania jakiegoś malware'u, albo same pobierają z reklamami.
    potem to już się sieje w obie strony.

> [...]
    > cokolwiek nieistniejącego wewnętrznego - zerwnętrzne zarządzanie
    > przenosi się na port :8080, a boty hackujące ten manewr znają),
    > oczywiście wyłączenie wszelkich wynalazków typu upnp, tfpt, plus
    > zepsucie permanentne routera na zasadzie "policy: access:denny-all" - co
    > dziwne (w tplinkach) wtedy dhcp działa, routing-nat działa, a tylko z
    > samym routerem (jego IP) nie da się połączyć (i nie działa
    > port-forwarding). Al po tym jakakolwiek zmiana ustawień to konieczność
    > fizycznego dostępu i resetu hardwarowego do ustawień domyślnych.

    zainstalowałem tomato by shibby na E2000. przez ostatnie 24 godziny jest
    ok. instalacja była zupełnie bezbolesna i zachowane zostały wszystkie
    ustawienia. jutro zrobię to samo z E3000, który jest mocno
    pokombinowany. zobaczymy jak to pójdzie z tą bezbolesnością. tak się
    zastanawiam, czy wyjściem z sytuacji nie byłoby porządne wyczyszczenie
    wszystkich kompów w sieci i przydzielenie adresów DNS na stale każdemu
    kompowi. nie wiem na ile to by było skuteczne i na jak długo. <rs>