  • 51. Data: 2013-01-29 13:47:13
    Temat: Re: legendy o uruchamianiu auta na pych / zaciąg:-)
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2013-01-28 18:28, yabba pisze:

    > Chyba właśnie tym, że niektórzy stosuja strzał ze sprzęgła na 1 biegu i
    > wychodzą różne dziwne rzeczy.
    > Albo ciągną uszkodzony samochód setki metrów i jak w końcu zaskoczy, to
    > zapala się paliwo wpompowane do kolektora wylotowego.
    Też legenda...
    Miałem 2.0 HDi (16V z katalizatorem) z uwalonym sterowaniem świecami
    zapłonowymi i w zimie udało wielokrotnie dziada odpalić przy temp -17.
    Wymagało to kręcenia rozrusznikiem prawie do całkowitego rozładowania
    aku, ale w końcu auto łaskawie zapalało. Oczywiście w okolicy "mgła
    smoleńska" z niespalonego paliwa, ale żadnych efektów ubocznych.
    temperatura w okolicach katalizatora wzrasta tak powoli, że nie ON zdąży
    zostać wydmuchany - szczególnie, jak na początku nie łapią wszystkie
    cylindry.

    > Znajomy, który zna się na samochodach, miał pecha i zerwał łańcuch
    > rozrządu w Mercedesie beczce przy odpalaniu na zaciąg. :(

    Wielokrotnie odpalałem VW i Ople na sznurku - a to były z paskiem.

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 52. Data: 2013-01-29 14:10:27
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 29.01.2013 13:15, J.F wrote:

    > Doswiadczenie pokazuje raczej, ze mozna wbic zly bieg i silnik sie
    > zazwyczaj nie uszkadza, mimo ze obroty skacza dosc szybko na wysokie ...
    > i opony przy tym nie piszcza.

    Dowody anegdotyczne są takie sobie, ale z 3 przypadkach uszkodzenia
    paska rozrządu o których słyszałem w 2 przypadkach było to podczas
    gwałtownej redukcji.

    Imo samochód, który trzeba odpalać na pych skoro ma zaniedbany
    akumulator to możliwe, że pasek też ma w takim sobie stanie. Wtedy i
    "zwykłą" gwałtowną redukcją możesz mu zrobić krzywdę. Poza tym -
    "możesz" - jeżeli wystąpi to w 0.5% przypadków to jest to z jednej
    strony wielokrotnie więcej niż przy normalnym odpalaniu a z 2 strony na
    tyle rzadko, że możesz nigdy nie usłyszeć o tym od znajomych.

    Michoo

  • 53. Data: 2013-01-29 14:45:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello yabba,

    Tuesday, January 29, 2013, 11:46:25 AM, you wrote:

    > Normalnie to rozrusznik rozpędza wał korbowy do 500 rpm w ciągu 0,5 sek.
    > W przeciwieństwie to niefortunnego strzału ze sprzęgła na źle dobranym
    > biegu, który rozpędzi wał w ciągu 0,5 sek do 3000 rpm.

    Kolejny zawodnik ze sprzęgłem kłowym...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 54. Data: 2013-01-29 14:46:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello yabba,

    > Doświadczenie pokazuje jednak, że silnik może się uszkodzić.

    Bo znajomy znajomego szwagra Ziutka tak miał?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 55. Data: 2013-01-29 18:11:49
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    wiadomości news:1795789141$20130129144630@squadack.com...

    > Bo znajomy znajomego szwagra Ziutka tak miał?

    Nie. Mój bezpośredni znajomy. Bez pośrednictwa szwagra Ziutka.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 56. Data: 2013-01-30 03:25:05
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    "DoQ" <d...@g...com> wrote in message

    > Przyczyną ew. zerwania może być jeszcze uwalona UPG. Po napełnieniu cyl.
    > płynem chłodzącym 1-1,5kW rozrusznik nie da rady obrócić wałem i nic się
    > nie stanie. Natomiast obawiam się, że obrócenie nim na siłę poprzez próbę
    > uruchomienia na holu może zakończyć się fatalnie dla ustawienia

    Jest na to ledwie 25% szans

  • 57. Data: 2013-01-30 03:29:27
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message

    > Mówił też, że podejrzewa napinacz hydrauliczny, który nie miał kiedy
    > dostać odpowiedniego ciśnienia oleju.

    Hydrauliczny napinacz paska rozrządu napędzany cisnieniem oleju...

    Chłopie - nie powielaj takich pierdów, bo się osmieszasz.

  • 58. Data: 2013-01-30 06:27:39
    Od: DoQ <d...@g...com>

    W dniu 2013-01-30 03:25, Hants pisze:
    > Jest na to ledwie 25% szans

    A nie czasem 29%??

    Pozdr.

  • 59. Data: 2013-01-30 09:48:10
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    "DoQ" <d...@g...com> wrote in message

    > A nie czasem 29%??

    Dobrze - masz jedną szansę na cztery.

  • 60. Data: 2013-01-30 10:05:21
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl> napisał w wiadomości
    > "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message

    > Hydrauliczny napinacz paska rozrządu napędzany cisnieniem oleju...
    >
    > Chłopie - nie powielaj takich pierdów, bo się osmieszasz.

    A to nie jest tak, że napinacz hydrauliczny naciąga pasek w odpowiedni
    sposób dopiero jak jest normalne ciśnienie oleju w silniku?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba