  • 31. Data: 2014-01-31 15:50:37
    Temat: Re: kwota max mandatu zmieniona z 500 do 720 pln
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2014-01-31 15:28, k...@g...com pisze:

    > Nie jest problemem synchronizacja zwłaszcza że te kamery pracują w sieci. Zawsze
    można synchronizować zegarem chyba z Frankfurtu. W sklepie budzik tak synchronizowany
    widziałem za 30 złotych. GPS jest wręcz stworzony do synchronizowania bo opiera swoją
    pracę na pomiarze czasu do któregoś miejsca po przecinku. Ile kosztuje odbiornik GPS
    każdy może sprawdzić na Allegro.

    GPS odczytuje czas z satelity, synchronizacja czasu między satelitami
    GPS to dość skomplikowany temat. Ale to fakt - kamera może w tym celu
    skorzystać z GPS.
    Ale mogą być różne rozwiązania i ciekawi mnie jak oni to zrobili. Na
    pomiarze odcinkowym dużo łatwiej oszukać, a trudniej się wybronić.

    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2014-01-31 15:50:59
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 31 stycznia 2014 15:34:39 UTC+1 użytkownik masti napisał:

    > ROTFL. Wiesz jaki jest cykl i czas synchronizacji?
    >

    > Co do GPS to profesjonalny moduł zegara potrzebny do wyłapywania
    >
    > mikrosekundowych róznic kosztuje kilka tysięcy zł. Mam pod ręką ich parę.
    >

    > --
    >
    > Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    >
    > mst <at> gazeta <.> pl
    >
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    >
    > -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

    Wiem, ten z Frankfurtu raz na minutę wysyła informacje o aktualnym czasie. Przy
    takich pomiarach na odcinku 50 metrów nie potrzebne jest mikrosekundowe
    synchronizowanie. Co sekundę będzie za dokładnie.

  • 33. Data: 2014-01-31 15:54:35
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 31 stycznia 2014 15:50:37 UTC+1 użytkownik Miroo napisał:

> [...]
    >
    > Ale mogą być różne rozwiązania i ciekawi mnie jak oni to zrobili. Na
    >
    > pomiarze odcinkowym dużo łatwiej oszukać, a trudniej się wybronić.

    Dlatego istnieje państwowa instytucja Urząd Miar żeby było trudniej oszukać.
    Oszukiwać to mogą wtedy jak system będzie łapał na 1000 przejeżdżających jednego a
    nie jak na dziesięciu złapie ośmiu.

  • 34. Data: 2014-01-31 15:58:41
    Od: k...@g...com

> [...]
    >
    > Ale mogą być różne rozwiązania i ciekawi mnie jak oni to zrobili. Na
    >
    > pomiarze odcinkowym dużo łatwiej oszukać, a trudniej się wybronić.

    Nie jest skomplikowane skoro odbiornik z ekranem i mapami można kupić poniżej 200
    złotych. Synchronizacja to najmniejszy problem.

  • 35. Data: 2014-01-31 16:16:14
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 31 Jan 2014 06:50:59 -0800 osobnik zwany kogutek444
    napisał:

    > Wiem, ten z Frankfurtu raz na minutę wysyła informacje o aktualnym
    > czasie. Przy takich pomiarach na odcinku 50 metrów nie potrzebne jest
    > mikrosekundowe synchronizowanie. Co sekundę będzie za dokładnie.

    dla 50m między kamerami róznica +-1s daje prędkości w km/h w zależności
    od rzeczywistej prędkości:
    kmh 50m max min
    50 1,00 69,2 39,1
    60 0,83 90,0 45,0
    70 0,71 114,5 50,4
    80 0,63 144,0 55,4

    dalej uważasz, że wystarczy?

  • 36. Data: 2014-01-31 16:34:27
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 31 stycznia 2014 16:16:14 UTC+1 użytkownik masti napisał:

> [...]
    >
    > mst <at> gazeta <.> pl
    >
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    >
    > -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

    Masz rację że różnica jednej sekundy da duże różnice. Ale jeśli synchronizacja będzie
    co minutę nie znaczy że zegarki mogą rozjechać się o minutę . Jak taki radiowy zegar
    niedobry to GPS z dużą rezerwą zsynchronizuje zegary kamer. I to wcale nie musi być
    jakiś wypasiony GPS. Oczywiście jak tam jest synchronizacja to ze względów oczywisto
    finansowych tania nie jest. Z wielu miejsc transmisja będzie szła w sieciach
    komórkowych. Nimi też można raz na dobę czy godzinę synchronizować. Jak sieci
    komórkowe same potrafią ustawiać czas w telefonach to nie jest to bardzo
    skomplikowane. Synchronizacja w stosunku do rozpoznawania numerów, marek, modeli i
    kolorów samochodów to najmniejszy problem. Jeśli dali sobie radę z rozpoznawaniem to
    i zsynchronizują.

  • 37. Data: 2014-01-31 16:46:58
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-31, masti <g...@t...hell> wrote:

    > dla 50m między kamerami róznica +-1s daje prędkości w km/h w zależności
    > od rzeczywistej prędkości:
    > kmh 50m max min
    > 50 1,00 69,2 39,1
    > 60 0,83 90,0 45,0
    > 70 0,71 114,5 50,4
    > 80 0,63 144,0 55,4
    >
    > dalej uważasz, że wystarczy?

    Ale o czym wy dyskutujecie? Na jaka cholere odcinkowy pomiar na 50 metrach?
    Przeca caly sens montowania odcinkowanego pomiaru jest po to by nie zwalniac
    przed FR a zaraz za nim gaz w podloge.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 38. Data: 2014-01-31 16:53:13
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 31 stycznia 2014 16:46:58 UTC+1 użytkownik AZ napisał:

> [...]
    >
    > Przeca caly sens montowania odcinkowanego pomiaru jest po to by nie zwalniac

    Masz rację. Mnie chodziło o możliwość synchronizacji. On zrozumiał inaczej. Albo
    chciał zrozumieć inaczej. On jest z tych że jak by coś napisał a ja bym napisał że ma
    rację to odpisze ze nie mam racji pisząc że ma rację.

  • 39. Data: 2014-01-31 16:54:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik masti g...@t...hell ...

    > dla 50m między kamerami róznica +-1s daje prędkości w km/h w zależności
    > od rzeczywistej prędkości:
    > kmh 50m max min
    > 50 1,00 69,2 39,1
    > 60 0,83 90,0 45,0
    > 70 0,71 114,5 50,4
    > 80 0,63 144,0 55,4
    >
    > dalej uważasz, że wystarczy?

    Ale odcinkowe pomiary to chyba nie beda na 50 metrach tylko np. na 5
    kilometrach bardziej? Albo jeszcze na dłuższych odcinkach?
    Przyznaje, ze tak rozumiałem sens takiego rozwiazania.

  • 40. Data: 2014-01-31 17:08:07
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 31 stycznia 2014 16:54:11 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik masti g...@t...hell ...

    > Ale odcinkowe pomiary to chyba nie beda na 50 metrach tylko np. na 5
    >
    > kilometrach bardziej? Albo jeszcze na dłuższych odcinkach?
    >
    > Przyznaje, ze tak rozumiałem sens takiego rozwiazania.

    W zeszłym roku na grupie była informacja że w jakimś niedużym mieście strasz miejska
    wdraża to rozwiązanie na jakiejś ulicy. To jak gęsto takie coś może być rozmieszczane
    zależy od ceny urządzenia. W Londynie działa taki system ze jak jak nie zjedziesz ze
    skrzyżowania jak skończyło się zielone światło to z automatu dostajesz mandat. W
    centrum chyba na wszystkich skrzyżowaniach to jest zainstalowane. Przy okazji pilnuje
    to czy ktoś na czerwonym nie wjeżdża.