  • 21. Data: 2014-01-31 13:28:37
    Temat: Re: kwota max mandatu zmieniona z 500 do 720 pln
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik k...@g...com ...

    > Dlatego pomiary chcą robić innymi metodami. Nie detalicznie a hurtowo.

    To znaczy?

    Masz na mysli pomiar odcinkowy?

    Fotoradary tez robią pomiar hurtowo.

  • 22. Data: 2014-01-31 14:11:20
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 31 stycznia 2014 13:28:37 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik k...@g...com ...

    > To znaczy?
    >

    > Masz na mysli pomiar odcinkowy?
    >

    > Fotoradary tez robią pomiar hurtowo.

    Wszyscy wiemy dlaczego nie przysyłają zdjęcia. Mnie się to nie podoba. Są kraje gdzie
    tez nie przysyłają zdjęcia tylko link do strony ze zdjęciem. Inna sprawa że w
    przypadku pomiaru odcinkowego mają bardzo przyzwoitą technologię. Ona praktycznie
    wyklucza możliwość pomyłki. System rozpoznaje nie tylko numery ale markę, model i typ
    samochodu. Kolor też rozpoznaje. Podejrzewam że do wysłania mandatu z takiego systemu
    muszą być spełnione wszystkie warunki co do rozpoznania samochodu. Teoretycznie można
    by zmienić kolor. Praktycznie może nic to nie dać bo jak system mądry to jeśli z 10
    razy rozpozna samochód ze zmienionym kolorem to albo sam zmieni wpis w bazie danych
    że kolor inny albo człowiek dostanie do zweryfikowania. Mówili niedawno w tv że
    podstawą mają być systemy oparte na kamerach.

  • 23. Data: 2014-01-31 14:34:50
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    > Inna sprawa że w przypadku pomiaru odcinkowego mają bardzo przyzwoitą technologię.
    Ona praktycznie wyklucza możliwość pomyłki.

    A jak ustalają czas pomiaru?

    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2014-01-31 14:43:39
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 31 stycznia 2014 14:34:50 UTC+1 użytkownik Miroo napisał:
    technologię. Ona praktycznie wyklucza możliwość pomyłki.

    > A jak ustalają czas pomiaru?
    >

    > Pozdrawiam

    A skąd ja mam to wiedzieć? Na bank rejestrują wszystkie samochody co się pokazują
    przed każdą kamerą i trzymają te informacje do usranej śmierci.

  • 25. Data: 2014-01-31 14:57:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik k...@g...com ...

    > Wszyscy wiemy dlaczego nie przysyłają zdjęcia. Mnie się to nie podoba.

    W sumie to ja nie wiem ale myslisz ze to kwestia próby naciągania a nie
    zwykłej oszczędności na tonerach?

    > Są kraje gdzie tez nie przysyłają zdjęcia tylko link do strony ze
    > zdjęciem.

    Piekne rozwiazanie!
    U nas jak zwykle ktoś nie pomyslał, ze mozna cos tak prosto rozwiazać.

> [...]
    > inny albo człowiek dostanie do zweryfikowania. Mówili niedawno w tv że
    > podstawą mają być systemy oparte na kamerach.

    Zobaczymy.
    Jak to wyglada w praktyce? Bierze się odcinki z jedna predkoscią, czy
    również z poszatkowanymi poszczególnymi ograniczeniami?
    Jakiej długości odcinki brane sa pod uwage?

  • 26. Data: 2014-01-31 15:20:01
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2014-01-31 14:43, k...@g...com pisze:
    technologię. Ona praktycznie wyklucza możliwość pomyłki.

    > A skąd ja mam to wiedzieć? Na bank rejestrują wszystkie samochody co się pokazują
    przed każdą kamerą i trzymają te informacje do usranej śmierci.

    No bo to dość ważna kwestia. Zdjęcie rejestrują kamery dość oddalone od
    siebie. Jeśli mają własne datowniki, to jak i z czym są one
    synchronizowane? Jak ta synchronizacja działa? To wszystko jest ważne,
    żeby pomiar był wiarygodny i musi być zawarte w specyfikacji. Samo
    zdjęcie jest sprawą drugorzędną, podobnie jak teraz.

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2014-01-31 15:28:41
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 31 stycznia 2014 15:20:01 UTC+1 użytkownik Miroo napisał:

> [...]
    >
    > żeby pomiar był wiarygodny i musi być zawarte w specyfikacji. Samo
    >
    > zdjęcie jest sprawą drugorzędną, podobnie jak teraz.

    Nie jest problemem synchronizacja zwłaszcza że te kamery pracują w sieci. Zawsze
    można synchronizować zegarem chyba z Frankfurtu. W sklepie budzik tak synchronizowany
    widziałem za 30 złotych. GPS jest wręcz stworzony do synchronizowania bo opiera swoją
    pracę na pomiarze czasu do któregoś miejsca po przecinku. Ile kosztuje odbiornik GPS
    każdy może sprawdzić na Allegro.

  • 28. Data: 2014-01-31 15:34:39
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 31 Jan 2014 06:28:41 -0800 osobnik zwany kogutek444
    napisał:

    > Nie jest problemem synchronizacja zwłaszcza że te kamery pracują w
    > sieci. Zawsze można synchronizować zegarem chyba z Frankfurtu. W sklepie
    > budzik tak synchronizowany widziałem za 30 złotych.

    ROTFL. Wiesz jaki jest cykl i czas synchronizacji?

    Co do GPS to profesjonalny moduł zegara potrzebny do wyłapywania
    mikrosekundowych róznic kosztuje kilka tysięcy zł. Mam pod ręką ich parę.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 29. Data: 2014-01-31 15:36:56
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2014-01-31 15:20, Miroo pisze:

> [...]
    > żeby pomiar był wiarygodny i musi być zawarte w specyfikacji. Samo
    > zdjęcie jest sprawą drugorzędną, podobnie jak teraz.

    Wydziwiasz. Najdokładniejszym na świecie zegarem jest GPS i kosztuje grosze.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 30. Data: 2014-01-31 15:41:34
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 31 stycznia 2014 14:57:13 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
> [...]
    >
    > również z poszatkowanymi poszczególnymi ograniczeniami?
    >
    > Jakiej długości odcinki brane sa pod uwage?

    Na całym odcinku musi być to samo ograniczenie. W mieście to może być od skrzyżowania
    do skrzyżowania jeśli nie ma po drodze jakiegoś ograniczenia. Tak gdzieś wyczytałem.
    Można prosto rozwiązać sprawę zdjęć. Ale to jest możliwe jak ludzie są cywilizowani.
    Nie tylko kierowcy a wszyscy. Wiadomo ze z radarów nie wszystkie pomiary będą
    prawidłowe. I tam gdzie jest cywilizacja centrum po wysłaniu iluś tam zdjęć dostaje
    informacje że 20% kierowców złapanych w konkretnym miejscu zgłasza zastrzeżenia, to
    jest to znak że trzeba coś sprawdzić, wyregulować. A wyniki pomiarów unieważnić dla
    wszystkich wtedy złapanych. Tutaj było by kombinowanie jak koń pod górę ze znajomy z
    Iranu jechał. Państwo i instytucje państwowe nie mogą być uczciwsze od ludzi jacy w
    nich pracują. A tam pracują ci sami uczciwi inaczej co jeżdżą samochodami.