  • 21. Data: 2021-04-16 19:24:18
    Temat: Re: ktoś wie jak to działa ?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 16 Apr 2021 16:55:31 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Sprawdzic by warto.

    Ale co chcesz sprawdzać? Przecież producenci tego nie ukrywają,
    wynika to z porozumienia-konsorcjum (Phoepbus), które miało określić
    już w latach 20 u.w. standaryzację produkcji m.in. to, że żarówka ma
    świecić nie więcej niż 1000h-1500h. I nikt się nie odważy zrobić
    wiecej. Tzn. odważyła się enerdowska NARVA i robiła 2500h z soft
    startem, zrobiła nawet prototyp 5kh ale zaczęto kpić, że chyba chcą
    przez to iść na wcześniejszą emeryturę. NRD rozsypało się wcześniej
    niż weszła do seryjnej produkcji a resztki po NARVie zdaje się
    przejął Osram i wybił z głowy takie "głupotki".

    --
    Marek

  • 22. Data: 2021-04-16 19:59:41
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Marek <f...@f...com> napisał(a):
> [...]
    > NRD rozsypało się wcześniej niż weszła do seryjnej produkcji a resztki po
    > NARVie zdaje się przejął Osram i wybił z głowy takie "głupotki".

    Piszesz o porozumieniu, które istniało 6 lat i zniknęło wraz z wybuchem
    IIWŚ. Tymczasem dyskusja nie dotyczy historii ale czasów współczesnych.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 23. Data: 2021-04-16 20:15:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 16 Apr 2021 19:59:41 +0200, "Grzegorz Niemirowski"
    <g...@g...net> wrote:
    > Piszesz o porozumieniu, które istniało 6 lat i zniknęło wraz z
    > wybuchem
    > IIWŚ. Tymczasem dyskusja nie dotyczy historii ale czasów
    > współczesnych.

    Ale jak widać nadal obowiązuje. Przypadek? Nie sądzę.

    --
    Marek

  • 24. Data: 2021-04-16 20:40:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Grzegorz Niemirowski napisał:

    > Piszesz o porozumieniu, które istniało 6 lat i zniknęło wraz z wybuchem
    > IIWŚ. Tymczasem dyskusja nie dotyczy historii ale czasów współczesnych.

    Dyskusja jest "ponadczasowa". To znaczy jest o wyznawcach teorii
    spiskowych, którzy w każdych czasach się zdarzają i zawsze mają
    poczucie misji uratowania świata przez Złem. Zawsze też wszystko
    dokładnie poplątają, jeśli nie z ajfonami, to chociaż z układami
    miękkich startów. Żarówkowi płaskoziemcy wierzą w to, że jeśli
    do wolframu dodać sproszkowanego ziela jasnoty paragwajskiej, to
    włókno z niego wykonane świecić będzie mocnym jasnobiałym światłem
    przez dwadzieścia tysięcy godzin. Ale uprawy jasnoty kontroluje
    wielka gildia żarówkowa i nikomu nie daje przystępu. Za to każe
    ona każdemu żarówkorobowi dosypywać do wolframu odchodów wierciocha
    norowego, które sprawiają, że żarówki świecą nie dłużej niż tysiąc
    godzin. Wszystko to ustalono w porozumieniu blisko sto lat temu,
    niedługo po tym, jak przemysł jako tako opanował masową produkcję
    elektrycznych źródeł światła.

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2021-04-16 20:47:08
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Marek <f...@f...com> napisał(a):
    > Ale jak widać nadal obowiązuje. Przypadek? Nie sądzę.

    Gdzie widać? Kogo obowiązuje? Ja na razie widzę spiskowe teorie.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 26. Data: 2021-04-16 22:08:27
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-04-15 o 13:48, viktorius pisze:

    > Elektron C-380D, rozbudowany o moduł PAL. W dobie pierwszej kablówki
    > wreszcie miał zaprogramowane stacje na wszystkich guzikach :)
    > https://i.imgur.com/BhOxyQt.jpg
    >
    > Wyjątkowo nie lubił wahań napięcia, dlatego rodzice musieli kupić
    > stabilizator, taki:
    > https://sprzedajemy.pl/stabilizator-napiecia-sm-200-
    2-unitra-zatra-suwalki-2-0010c9-nr62479992

    To coś z nim nie tak było, stawiam na zasilacz bo te lubiły padać.
    Miałem z tej serii, C-382, wersja taka fajna z tacką wysuwaną z
    sensorami na 6 kanałów a potencjometry schowane na dole pod klapką. Może
    to eksportowa bo napisy nie były cyrylicą.
    Najpierw dostał moduł PAL, potem pilota z telewizora SABA w którym padł
    kineskop - idealnie cały moduł sterowania wlazł pod klapkę a zamiast
    szufladki z sensorami wstawiłem wyświetlacz numeru kanału. Potem doszło
    wejście AV.
    Aż padł kineskop.. który po pół roku wymieniłem na Hitachi z innego
    Elektrona w którym płytki drukowane diabli brali i sypało się po kolei
    wszystko, więc kobiecina kupiła nowy a ten na części dostałem.
    No i grał sobie dalej, potem poszedł do siostry, potem do sąsiada
    siostry... potem nie wiem :)

    --
    Irokez

  • 27. Data: 2021-04-17 00:32:10
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

> [...]
    > sporo zaoszczędzić. Żarówy strzelałyby dajmy na to po 500 godzinach,
    > ale sprawnośc takiej przewoltowanej lampy bardzo stromo rośnie. Można
    > więc wkręcić niższe "nominały" (co w przykładzie opisał przedprzedprzed-).
    >
    > Dzisiaj to są oczywiste oczywistości, w literaturze można znaleźć krzywe
    > opisujące sprawność w funkcji temperatury włókna oraz czas życia w tejże
    > zależności. Technologią niewiele da się nadrobć, budowa żarówki jest
    > prosta, więc wszyscy producenci musieli się zmówć, żeby klient dostał
    > dobre światła, a nie reklamowane przez "nasze świacą najdłużej".

    Jeżeli sprawność rośnie dużo szybciej niż spada trwałość to OK, tylko
    trzeba stabilne napięcie zapewnić. Czyli zmiana 220V->230V dawała(by)
    oszczędności...
    Stosowano "niedowoltowane" czyli o przedłużonej trwałości chyba
    w sygnalizacji świetlnej.
    Przewoltowane, trwałość np. 2 godz. w studiach fotograficznych.
    Pstryk, pomiar światła na planie, wyłączenie. Potem znów na chwilę
    w czasie robienia właściwego zdjęcia.

    Zgodnie z technologią jeszcze więcej światła można dostać stosując
    żarówki większej mocy (na większy prąd). Nierównomierności drucika
    żarnika są procentowo przy grubszym druciku mniejsze - większa
    trwałość albo podobna przy wyższej nieco temperaturze.
    Halogeny też dbają o żarnik, sprawność większa o ok. 30%.

    Co do trwałości - analizował ktoś trwałości LED-ówek z chyba liniowymi
    regulatorami scalonymi typu BP5131 w zależności od napięcia?
    Powinny chyba szybciej padać regulatory (wątek z 1.03.2021
    Driver LED BP5131)
    Arek

  • 28. Data: 2021-04-17 00:55:18
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Fri, 16 Apr 2021 22:08:27 +0200, Irokez pisze:

    2-unitra-zatra-suwalki-2-0010c9-nr62479992
    > To coś z nim nie tak było, stawiam na zasilacz bo te lubiły padać.

    Zapewne. Mogę podzielić się wynikiem eksperymentu porównawczego. U nas
    do końca komuny służbę pełnił Rubin, u sąsiada zaś był już Elektron.
    Napięcie w sieci w obu przypadkach tej samej jakości, czyli marnej (oba
    odbiorniki dzieliły tę samą linię). Rubin bez ,,stabilizatora" bardzo
    często nie pozwalał na oglądanie zachodniego filmu po dzienniku, podczas
    gdy sąsiad wyposażony w Elektrona delektował się kinem bez większych
    przeszkód. Inna rzecz, że w idealnych warunkach Rubin akurat bił na
    głowę jakością kolorów tego Elektrona.

> [...]
    > to eksportowa bo napisy nie były cyrylicą.
    > Najpierw dostał moduł PAL, potem pilota z telewizora SABA

    O, pamiętam upgrade do PAL bohatera poprzedniego akapitu (tj.
    Elektrona, Rubin pozostał wierny SECAMowi). Niestety, tuning ten okazał
    się być jego gwoździem do trumny. Jakiś kolor tam był - prawda, reszty
    niestety trzeba się już było domyślać... Fakt ten zapewne przyczynił się
    do zaprzestania rozbudowy odbiornika o moduł wireless i przyspieszył
    jego utylizację (czyli wywiezienie Fiatem 125p w nieznanym kierunku).

    k.

  • 29. Data: 2021-04-17 08:52:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 16 Apr 2021 20:47:08 +0200, "Grzegorz Niemirowski"
    <g...@g...net> wrote:
    > Gdzie widać? Kogo obowiązuje? Ja na razie widzę spiskowe teorie.

    Ależ to nie jest żadna spiskowa teoria ale zwykła spiskowa praktyka,
    uzasadniona głównie biznesowo. Żadnemu producentowi nie opłaca się
    produkować trwałych produktów, bo po co?

    --
    Marek

  • 30. Data: 2021-04-17 09:09:24
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-04-16 o 20:15, Marek pisze:

    > Ale jak widać nadal obowiązuje. Przypadek? Nie sądzę.

    Co obowiązuje? Gdzie obowiązuje? Masz jakieś dokumenty na poparcie
    swoich teorii spiskowych?

    Sugerujesz, że firmy podpisały jakieś dokumenty, a Ty te dokumenty
    widziałeś?. Nie było tematu, jak się przyznasz, że jednak z samotności
    snujesz fantazje i ssiesz paluszka.