    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: ktoś wie jak to działa ?
    <a...@n...neostrada.pl>
    <6079d08b$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Fri, 16 Apr 2021 20:40:22 +0200

    Pan Grzegorz Niemirowski napisał:

    > Piszesz o porozumieniu, które istniało 6 lat i zniknęło wraz z wybuchem
    > IIWŚ. Tymczasem dyskusja nie dotyczy historii ale czasów współczesnych.

    Dyskusja jest "ponadczasowa". To znaczy jest o wyznawcach teorii
    spiskowych, którzy w każdych czasach się zdarzają i zawsze mają
    poczucie misji uratowania świata przez Złem. Zawsze też wszystko
    dokładnie poplątają, jeśli nie z ajfonami, to chociaż z układami
    miękkich startów. Żarówkowi płaskoziemcy wierzą w to, że jeśli
    do wolframu dodać sproszkowanego ziela jasnoty paragwajskiej, to
    włókno z niego wykonane świecić będzie mocnym jasnobiałym światłem
    przez dwadzieścia tysięcy godzin. Ale uprawy jasnoty kontroluje
    wielka gildia żarówkowa i nikomu nie daje przystępu. Za to każe
    ona każdemu żarówkorobowi dosypywać do wolframu odchodów wierciocha
    norowego, które sprawiają, że żarówki świecą nie dłużej niż tysiąc
    godzin. Wszystko to ustalono w porozumieniu blisko sto lat temu,
    niedługo po tym, jak przemysł jako tako opanował masową produkcję
    elektrycznych źródeł światła.

    --
    Jarek