  • 11. Data: 2009-04-11 21:49:35
    Temat: Re: ktory z canonow G, ew inne typy?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Mikolaj Tutak pisze:

    > Uzywales kiedykolwiek rawow z CHDK?

    Ja używałem. Wiem do czego zmierzasz. RawTherapee i Picasa czytają te
    rawy. Nie wiem jak z ACR, bo już dawno nie robiłem rawów Canonem, a jak
    robiłem to jako ciekawostkę i już nie mam ich na dysku.

    P.S.
    Kto ma, to może warto zamieścić rawy dostępne dzięki CHDK na jakiejś
    stronie, coby można było sprawdzić, czy jego oprogramowanie je widzi?
    Jak będę miał aparat w ręku i nie zapomnę, to zrobię parę rawów.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Ona mówi, ze chce tu uczynić Magiczne Królestwo, krainę pokoju i
    szczęśliwości, a kiedy kto chce tego dokonać, trzeba uważać na szpiegów

    pawelek_79 poczta.onet.pl

  • 12. Data: 2009-04-12 19:41:24
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    "Paweł W." wrote:

    > Ja używałem. Wiem do czego zmierzasz. RawTherapee i Picasa czytają te
    > rawy. Nie wiem jak z ACR, bo już dawno nie robiłem rawów Canonem, a
    > jak robiłem to jako ciekawostkę i już nie mam ich na dysku.

    A nie zgadłeś, zreszta nie Ciebie pytałem ;-) Zreszta nie do tego zmierzam.
    Pare razy udalo mi się uzyskać rawa (A720+CHDK) sporo gorszego od JPG.
    Problem nasila sie na wysokich ISO. CHDK nie uwzglednia czegoś co mocno
    psuje RAWy - prawdopodobnie jest to problem "punktu zera". Na wysokich ISO
    kolory sa niekorygowalne.

> [...]
    > stronie, coby można było sprawdzić, czy jego oprogramowanie je widzi?
    > Jak będę miał aparat w ręku i nie zapomnę, to zrobię parę rawów.

    Najnowsze CHDK generuje zykłe DNG (bez kompresji) w przypadku starszych
    wersji uzywa sie stosownego konwertera do DNG.

    Podsumowujac - RAWom z CHDK sporo brakuje do zwykłych "firmowych" rawów.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 13. Data: 2009-04-13 23:34:38
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 11 Apr 2009 13:04:32 +0200, K.M.C. napisał(a):
    > generalnie az tyle nie chce wydawac, tym bardziej, ze przede mna zakup
    > drugiego body. Myslalem o jakims G5; G6 czy G7 :-)

    No to kupić G5 i liczyć na to że wybuchnie - wymienią na G10 :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944