  • 1. Data: 2009-04-11 10:15:11
    Temat: ktory z canonow G, ew inne typy?
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    Witam,
    tez juz dojrzalem do posiadania przy sobie aparatu wszedzie, bo nie
    zawsze chce mnie sie dzwigac lustro i szkla. Zastanawiam sie nad uzywka.
    Wymagam jasnego szkla, mocnej obudowy i RAW. Pomyslalem o canonie G, bo
    na codzien uzywam lustra canona, wiec i soft jest i znany juz. Ktory z
    nich, mam G2 ale tym sie dziecko bawi, co polecacie? Kompleksu zooma i
    ilosci pikseli nie mam.

    pozdrawiam
    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.
    www.uarebeautiful.com

  • 2. Data: 2009-04-11 10:45:14
    Temat: Re: ktory z canonow G, ew inne typy?
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    K.M.C. napisal:
> [...]
    > na codzien uzywam lustra canona, wiec i soft jest i znany juz. Ktory z
    > nich, mam G2 ale tym sie dziecko bawi, co polecacie? Kompleksu zooma i

    G10. Mnie udalo sie zlapac go 31 grudnia w MM po 1499 zl. Teraz
    niestety jest nieco wyzej wyceniany. Z zalet: RAW, niezle jotpegi,
    pancerna obudowa, dobry ekran, szyba chroniaca ekran, wizjer optyczny,
    szybki start i stosunkowo szybki autofocus, o ile nie ustawi sie fix-focus :)
    Z wad: warto miec jakis futeral, bo listki chroniace obiektyw
    sa dosc delikatne, brak obracanego ekranu, stosunkowo ciezki, slaba lampka
    (stad w sasiednim watku pytalem sie o taniego sunpaka), niska uzyteczna czulosc.

    Wybralem go jako drugi obok lustrzanki z dokladnie tych samych powodow,
    ktore toba kieruja. Czesto lepiej miec JAKIES zdjecie z kompaktu, niz
    z najlepszej lustrzanki NIE MIEC. Poza tym kompakt jest dyskretniejszy.
    Lustrzanka z duza lufa wzbudza w ludziach czujnosc i nieufnosc. Robia
    sie nienaturalni, a niekiedy agresywni :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2009-04-11 11:04:32
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    Jacek_P pisze:

    > G10. Mnie udalo sie zlapac go 31 grudnia w MM po 1499 zl.

    generalnie az tyle nie chce wydawac, tym bardziej, ze przede mna zakup
    drugiego body. Myslalem o jakims G5; G6 czy G7 :-)

    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.
    www.uarebeautiful.com

  • 4. Data: 2009-04-11 12:09:18
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-04-11 13:04:32 +0200, "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl> said:

    > generalnie az tyle nie chce wydawac, tym bardziej, ze przede mna zakup
    > drugiego body. Myslalem o jakims G5; G6 czy G7 :-)

    W G7 nie ma RAWów i (tak samo jak w G9) wąsko na szerokim. IMHO
    zdecydowanie za wąsko. Seria G wcale też nie jest aż tak kompaktowa,
    aby nosić taki aparat przy sobie cały czas. No dobra, przynajmniej ja
    nie jestem aż tak tfardy.
    Bardziej bym chyba na Twoim miejscu celował w Panasy LX 2 lub 3
    de Fresz

  • 5. Data: 2009-04-11 12:23:28
    Od: majster <p...@o...pl>

    > W G7 nie ma RAWów i (tak samo jak w G9) wąsko na szerokim. IMHO
    > zdecydowanie za wąsko.
    > de Fresz
    W g9 są rawy a w g7 możesz je (i wiele innych zabawek)
    mieć, jeśli zainstalujesz CHDK.

    Pozdrawiam świątecznie
    majster

  • 6. Data: 2009-04-11 12:30:23
    Od: majster <p...@o...pl>

> [...]
    > (stad w sasiednim watku pytalem sie o taniego sunpaka), niska uzyteczna czulosc.

    Do g9 i pewnie też g10 możesz użyć niezłej, taniej lamy
    METZa 36 AF-4C

    majster

  • 7. Data: 2009-04-11 13:36:36
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > ew inne typy?
    > Kompleksu zooma i ilosci pikseli nie mam.

    Taką hybrydą starych (1-2-3) "gie" jest Panas LX-3, w sumie brakuje mu tylko
    pancernej obudowy.
    Jasnych szkieł (twoje BOSKIE G2) już się nie robi - tera jest stabilizacja i
    f/5.6...

    Przyjrzyj się:

    1. LX3
    2. Panas G1
    3. (ze starych) Pro1

    pozdrawiam,
    gietrzy

    ps. Kup dziecku coś za 500 zł. i odbierz G2

  • 8. Data: 2009-04-11 13:51:33
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    gietrzy wrote:
    > Przyjrzyj się:
    >
    > 1. LX3

    Ewentualnie FX-150. Mimo wszystko bardziej uzyteczny zakres ogniskowych,
    metalowa (choc moze nie pancerna) obudowa, RAW, manual, swiatlo 2.8.
    Znakomita konstrukcja.

    > ps. Kup dziecku coś za 500 zł. i odbierz G2

    A to na pewno. G2 jest bliski doskonalosci.

    k,

  • 9. Data: 2009-04-11 15:40:37
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Jacek_P pisze:
    > Lustrzanka z duza lufa wzbudza w ludziach czujnosc i nieufnosc. Robia
    > sie nienaturalni, a niekiedy agresywni :)

    Albo wręcz przeciwnie...
    "To jest pan fotoreporter, przepuść go tam!" (na bramkach ochroniarze)
    "Panie! niech pan to sfotografuje! to musi być w gazecie" (przechodzień)

    ;)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 10. Data: 2009-04-11 20:49:31
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    majster wrote:

    > W g9 są rawy a w g7 możesz je (i wiele innych zabawek)
    > mieć, jeśli zainstalujesz CHDK.

    Uzywales kiedykolwiek rawow z CHDK?

    --
    pozdrawiam