    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: kto ma rację?
    Date: Mon, 10 May 2010 17:47:22 +0200

    W dniu 2010-05-10 17:17, 'Tom N' pisze:
> [...]
    wania.html

    > To jest niezłe:
    > "ponieważ ja panie Robercie opieram się w swojej argumentacji na literaturze
    > fachowej w tym przypadku na " Prawnych problemach ruchu drogowego"-
    > Wydawnictwa Instytutu Ekspertyz Sądowych, im dr. Jana Sehna w Krakowie, a
    > nie na doświadczeniach pana Drężka. Pozwolę sobie zacytować fragment z tejże
    > publikacji: "Zmiana pasa ruchu polega na zmianie położenia pojazdu w
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^
    > stosunku do krawędzi lub osi jezdni przy utrzymaniu ruchu na tej samej
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> [...]
    > ^^^^^^^
    > jednego rzędu pojazdów wielośladowych"- Pr. Prob. R. D. W Kotowski komentarz
    > C.H.Beck str193 zd.28.
    > Zadna reguła prawej strony nie ma w powyższych sytuacjach zastosowania odkąd
    > został wprowadzony w roku 1999 przepis art. 22 ust 4. Musimy bazować panie
    > Robercie na zmianie toru jazdy pojazdów."
    >
    > No to wygląda, że ten z prawej zmienia pas ruchu w stosunku do osi jezdni,
    > ten z lewej w stosunku do krawężnika, obaj wjeżdżają na _wspólny_ pas ruchu,
    > ergo ten z lewej powinien ustąpić pierwszeńśtwa zgodnie z art. 22 ust 4.

    Art. 22. 1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany
    pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.
    4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany
    ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który
    zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.

    Z geometrii jasno widać, że lewy pas ma kontynuację, prawy zaś zanika.
    Stąd też pierwszeństwo ma ten z lewego, ponieważ nadal się porusza
    swoim pasem - ten z prawej chce na niego wjechać.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.