  • 11. Data: 2011-05-09 21:10:42
    Temat: Re: kościóły
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-05-06 10:15:10 +0200, Czarek <4...@g...de> said:

    > Kościoły katolickie - Andrzej Mroczek.
    > Cerkwie i kościoły ewangelickie - Cezary Dybowski

    A tak, z fotograficznego punktu widzenia, czym one, te świątynie się różnią?
    Serio pytam.

    Inaczej się fotografuje cerkiew, a inaczej kościół katolicki? Wiem że
    inaczej kościół romański, a inaczej gotycki, ale podział wg wyznania,
    pierwsze słyszę.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2011-05-09 22:36:48
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

> [...]
    >
    > Inaczej się fotografuje cerkiew, a inaczej kościół katolicki? Wiem że
    > inaczej kościół romański, a inaczej gotycki, ale podział wg wyznania,

    Tu chodzi o brzmienie sformułowań, o podkreślenie wagi sprawy.
    Klasyczne mlaskanie.

    marek

  • 13. Data: 2011-05-09 22:55:03
    Od: "Piotr Sz." <p...@s...com>

    > Tu chodzi o brzmienie sformułowań, o podkreślenie wagi sprawy.
    > Klasyczne mlaskanie.

    Raczej o "wiecej miejsc na podium". ;-)

    Pozdrawiam
    Piotr Sz.
    www.szkut.com

  • 14. Data: 2011-05-10 06:42:33
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    > Raczej o "wiecej miejsc na podium". ;-)

    Myślisz że zaprosiłby kogoś na pierwszy stopień pudła?;)
    Po prostu chciał powiedzieć, że jest dobry (i to się akurat chwali)
    ale dla podkreślenia wagi słów (typowe jeśli nie jesteś pewny siebie)
    użył konstrukcji retorycznej z podziałem na kościoły.

    marek

  • 15. Data: 2011-05-10 07:20:56
    Od: Czarek <4...@g...de>

    On 9 Maj, 23:10, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

    > A tak, z fotograficznego punktu widzenia, czym one, te świątynie się różnią?

    A z niefotograficznego różnią się? :-) Jeśli tak, to i fotograficznie
    będą się różnić. Np. kościoły ewangelickie są przeważnie jasne, mają
    wiele okien nie zabudowanych witrażami; cerkwie - wprost przeciwnie:
    najczęściej brakuje w nich światła dziennego.

    > Inaczej się fotografuje cerkiew, a inaczej kościół katolicki? Wiem że
    > inaczej kościół romański, a inaczej gotycki, ale podział wg wyznania,
    > pierwsze słyszę.

    Fotografuje się nie tyle w zależności od stylu architektonicznego, ale
    od tego, co się chce pokazać. Oczywiście, wiąże się to ze stylem
    budowli.

    Ja nie przepadam za wystrojem wnętrz KK ani za zarozumialstwem kleru
    tudzież innymi jego przypadłościami. Wystarczy powiedzieć, że do
    uzyskania pozwolenia na fotografowanie w trakcie nabożeństwa w
    Monastyrze św. Onufrego w Jabłecznej, wystarczył jeden telefon do
    księdza archimandryty. A mentalność ewangelików, to w ogóle osobna
    historia ;)

    Czarek

  • 16. Data: 2011-05-10 08:08:50
    Od: "Piotr Sz." <p...@W...com>

    > Po prostu chciał powiedzieć, że jest dobry (i to się akurat chwali)

    Zalezy jak Cie wychowano. Dla mnie samochwalstwo jest raczej czyms dziwnym,
    niz zachowaniem godnym pochwaly. Taka ocene wole jednak zostawic innym. :-)

    Piotr Sz.
    www.szkut.com

  • 17. Data: 2011-05-10 09:08:33
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    > Zalezy jak Cie wychowano.

    Myślę, że jest to bardziej skomplikowane bo wcale nie musi chodzić o
    chwalenie się a jedynie o stwierdzenie czegoś. I nie koniecznie
    wypowiadający słowa musi je wypowiadać w celu wykazania się przed
    ludźmi. Może mówić bo sam poszukuje i pyta. Temat na książkę..
    Czarka nie podejrzewam o najmniejszą tego typu refleksję ale są to
    wyłącznie moje podejrzenia i gadanie. Samo stwierdzenie "jestem dobry"
    w sensie absolutnym jest pozytywne
    Tak na marginesie. Spróbuj głośno powiedzieć coś dobrego na swój temat
    i zobaczysz co dzieje się w głowie. Stawiam, że w pewnym momencie po
    wypowiedzeniu słów poczujesz się niedobrze. To nie jest przyjemne.

  • 18. Data: 2011-05-10 09:13:34
    Od: "Piotr Sz." <p...@W...com>

    > Tak na marginesie. Spróbuj głośno powiedzieć coś dobrego na swój temat
    > i zobaczysz co dzieje się w głowie. Stawiam, że w pewnym momencie po
    > wypowiedzeniu słów poczujesz się niedobrze. To nie jest przyjemne.

    Toz ja wlasnie o tym caly czas deliberuje w tym watku. Wlasnie tego
    dotyczyla moja "zazdrosc". :-)

    Piotr Sz.
    www.szkut.com

  • 19. Data: 2011-05-10 19:18:12
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Ja nie przepadam za wystrojem wnętrz KK ani za zarozumialstwem kleru

    historia KK to 2000 lat czyli przekrój przez wszystkie style, które w tym
    czasie sie pojawiły. Każdy znajdzie coś dla siebie. Podobnie jest z
    "zarozumialstwem kleru" też przekrój przez całe społeczeństwo :-)

  • 20. Data: 2011-05-10 20:20:28
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    > Toz ja wlasnie o tym caly czas deliberuje w tym watku. Wlasnie tego
    > dotyczyla moja "zazdrosc". :-)

    Tak ale robisz to koślawo drążąc cechę charakterologiczną lub wynikłą
    z wychowania. A ta jest atrapą rzeczywistej wartości,
    samoświadomości. Gdyby obiekt "zazdrości" miał krew i kości, a nie
    tylko kaprys, szukałbyś najpewniej pretekstu aby wyprzeć się go;)
    Bezlitosna odpowiedź budzi tylko "podziw". Bezlitosne pytanie wyraża
    się nadzieją, ostatnią możliwą instancją.

    marek