  • 21. Data: 2012-09-10 23:44:43
    Temat: Re: korozja
    Od: jan kowalski <d...@g...com>

    > A czy to nie jest tak, ze w armaturze lazienkowej powlok niklu zawsze
    > pokrywa sie jeszcze chromem?

    Stal czy co tam jest,na to miedz, dalej nikiel, na koncu chrom.
    Problem jest taki ze przebitka na chinska armature siega 400%. Jest
    robione szybko, lekko i do dupy.
    Daje sie naklejki z polskim importerem, a co bardziej bezczelni -
    producentem.
    Mialem to samo, strumien byl tak cienki ze bylo slychac ale nie bylo
    widac, po kilku dniach sasiedzi z dolu dali znac:)
    Chinszczyzna tak ma, przewod 16A a w nim doslownie 4 cienkie zylki
    moze 0,1-0,2mm.

  • 22. Data: 2012-09-15 21:46:35
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2012-08-04 23:47:01 +0200,
    =?ISO-8859-2?Q?=22Dariusz_K=2E_=A3adziak=22?=
    <d...@n...pl> said:

    > Niekoniecznie. Jak klient sobie życzy - to biały jak mleko albo czarn y
    > jak sadza...

    Apropos czarnego chromowania - czy taka powłoka jest szczelna? Chodzi
    mi o korozyjność tak pokrytego podłoża.
    Dajmy na to pokrywamy podłoże Cu chromem na czarno - czy będzie to
    odporne na zwyczajne warunki atmosferyczne, w naszym klimacie?

    --
    DJ

  • 23. Data: 2012-09-16 03:21:46
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik DJ napisał:
> [...]
    > Dajmy na to pokrywamy podłoże Cu chromem na czarno - czy będzie to
    > odporne na zwyczajne warunki atmosferyczne, w naszym klimacie?

    Względnie szczelna. Zwykle chrom czarny kładzie się na chromie
    technicznym twardym (mlecznym). Podwarstw miedzi i niklu wówczas się nie
    stosuje.

    --
    Darek