  • 11. Data: 2012-08-03 00:21:59
    Temat: Re: korozja
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2012-08-02 07:44, Sir_Robak pisze:

    > To pwenie Gorzów Wlkp. ;)
    > Tu jest tak twarda woda ża po myciu włosów trzeba przy suszeniu młotkiem
    > dodatkowo kamień obijać :D
    > Robak
    Piotrków Trybunalski :)

  • 12. Data: 2012-08-03 17:21:34
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2012-07-31 12:05:05 +0200, "J.F" <j...@p...onet.pl> said:

    > Tylko co mnie dziwi - precyzja tej korozji (elektrochemicznej ?).

    Sony-timer? ;)

    > Tysiace dni spokoju i nagle, tzn w kilka dni, 4 dziury w roznych miejscach.

    Mikropęknięcia podczas skurczu w odlewach ciśnieniowych?

    --
    DJ

  • 13. Data: 2012-08-03 20:46:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 2012-07-31 12:05:05 +0200, "J.F" <j...@p...onet.pl>
    said:
    >Sony-timer? ;)

    Ale odlany w metalu ?

    >Mikropęknięcia podczas skurczu w odlewach ciśnieniowych?

    Ten sam problem - ujawnily sie po 2990 +/- 3 dniach ?

    Nie sprawdzalem, ale faktycznie jest jeszcze jedna mozliwosc -
    przezarlo wczesniej, wodociagi sypnely piachem, piac sie zatrzymal na
    sitku, i nagle skoczylo cisnienie w rurze, a tu tylko cienka warstwa
    niklu, czy moze chromu.

    J.

  • 14. Data: 2012-08-03 21:52:40
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2012-08-03 20:46:09 +0200, "J.F" <j...@p...onet.pl> said:

    > Ale odlany w metalu ?

    Czemu nie... skoro da się na krzemie ;)

    --
    DJ

  • 15. Data: 2012-08-04 16:52:58
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2012-08-02 22:02, Irek N. pisze:

    > A po kolorze nie idzie?
    > Dla mnie jak srebrny ciepły, to chrom, jak
    > zimny, to nikiel.
    > Sprawdza się... w dekoracyjnych detalach...
    > chyba tylko... niestety ;)
    > W każdym razie w armaturze powinno.

    Raczej na odwrót.
    Nikiel ma zawsze taki lekko żółtawy odcień.
    Chrom jest srebrzysty jak powierzchnia rtęci.

    JK

  • 16. Data: 2012-08-04 22:09:07
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Raczej na odwrót.
    > Nikiel ma zawsze taki lekko żółtawy odcień. Chrom jest srebrzysty jak
    > powierzchnia rtęci.

    A wiesz ze masz rację!
    THX.

    Irek.N.

  • 17. Data: 2012-08-04 23:47:01
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik JK napisał:

    > Raczej na odwrót.
    > Nikiel ma zawsze taki lekko żółtawy odcień. Chrom jest srebrzysty jak
    > powierzchnia rtęci.

    Niekoniecznie. Jak klient sobie życzy - to biały jak mleko albo czarny
    jak sadza...

    --
    Darek

  • 18. Data: 2012-08-08 11:35:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 02 Aug 2012 22:02:19 +0200, Irek N. napisał(a):
    > A po kolorze nie idzie?
    > Dla mnie jak srebrny ciepły, to chrom, jak zimny, to nikiel.
    > Sprawdza się... w dekoracyjnych detalach... chyba tylko... niestety ;)
    > W każdym razie w armaturze powinno.

    Jakbym kiedys mial galwanizerie pod reka, to moze bym i potrafil rozroznic.
    ale nie mialem, to nigdy nie wiedzialem co naprawde jest nalozone :-)

    J.

  • 19. Data: 2012-08-08 13:40:45
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2012-08-08 11:35, J.F. pisze:

    > Jakbym kiedys mial galwanizerie pod reka, to moze bym i potrafil rozroznic.
    > ale nie mialem, to nigdy nie wiedzialem co naprawde jest nalozone :-)

    Ale rower widziałeś ? Tam jest albo aluminiowe, albo chromowane :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 20. Data: 2012-08-16 20:10:09
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2012-08-08 11:35, J.F. pisze:

    > Jakbym kiedys mial galwanizerie pod reka, to moze bym i potrafil rozroznic.
    > ale nie mialem, to nigdy nie wiedzialem co naprawde jest nalozone :-)

    A czy to nie jest tak, że w armaturze łazienkowej powłokę niklu zawsze
    pokrywa się jeszcze chromem?

    T.