  • 1. Data: 2012-10-27 22:56:31
    Temat: konkurs na tani pecet
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    No właśnie, kompletnie już nie siedzę w sprzęcie pecetowym i mam problem.
    Muszę sklecić jakiegoś peceta. Tanio.
    Do tej pory używał syn o ile pamiętam Pentium 4. Szału nie było, ale
    wystarczało. Grafika HD4650. Ram 4GB.

    Chciałbym coś współczesnego i wydajniejszego, ale jednocześnie możliwie
    najtańszego.
    Potrzeba płyty, ram, cpu i jeśli grafika na płycie/procku będzie słabsza
    od tej już istniejącej to wtedy grafika, jeśli wydajność zbliżona to na
    razie wystarczy ta wbudowana.
    Przeglądam sklepy, ale głowa mnie już boli :)

  • 2. Data: 2012-10-28 00:19:12
    Temat: Re: konkurs na tani pecet
    Od: Corran <c...@g...com>

    Jakaś tania płyta + Pentium. Ma dwa rdzenie i jest minimalnie mniej wydajny od i3
    (który tez ma 2 takie same rdzenie ale z HT). Ma to zintegrowaną grafikę więc będzie
    tanio. Zachcesz szybszej grafiki - masz wolny PCIe, zawsze możesz dołożyć. Cicho i
    chłodno i na dobrych elementach.

    Szukaj Pentium G2120

    Przykład:
    http://www.ceneo.pl/Komputery;szukaj-Pentium+G2120
    Pentium G2120 (Ivy Bridge, 3,1 Ghz, 2 rdzenie) ~350 zł

    http://www.ceneo.pl/Plyty_glowne;szukaj-Gigabyte+GA-
    B75
    Płyta jakaś na B75 (np. Gigabyte GA-B75) ~ 250 zł

    http://www.ceneo.pl/13125549
    Kingston DDR3 HyperX Blu 4GB ~70 zł

    ok 700 zł

    Będzie dużo szybciej i tanio.

    Względnie kupić jakiegoś netbooka taniego - można podłączyć pod duży monitor i też
    nie będzie gorsze od staruszka (a zawsze można odłączyć i zabrać gdzieś).

  • 3. Data: 2012-10-28 00:34:57
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Jawi" <t...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > razie wystarczy ta wbudowana.
    > Przeglądam sklepy, ale głowa mnie już boli :)

    Procesor G530 / G550 (150 zł), płyta na H61 (150 zł), RAM dowolny (starczy
    najtańszy GOODRAM 1333). Grafa, jesli integra okaże się za słaba, to 5570
    (200 zł) lub 6670 (250 zł).

  • 4. Data: 2012-10-28 00:51:35
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2012-10-28 00:34, maX pisze:
    > Procesor G530 / G550 (150 zł), płyta na H61 (150 zł), RAM dowolny
    > (starczy najtańszy GOODRAM 1333). Grafa, jesli integra okaże się za
    > słaba, to 5570 (200 zł) lub 6670 (250 zł).
    no właśnie przyglądałem się tym cpu i zastanawialem się jak z wydajnością

    dziękuję za rady :)

  • 5. Data: 2012-10-28 01:48:29
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Jawi napisał:
> [...]
    > razie wystarczy ta wbudowana.
    > Przeglądam sklepy, ale głowa mnie już boli :)

    Może nowinka od AMD czyli procek A10?

  • 6. Data: 2012-10-28 23:22:03
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 27 Oct 2012 22:56:31 +0200, Jawi napisał(a):

> [...]
    > razie wystarczy ta wbudowana.
    > Przeglądam sklepy, ale głowa mnie już boli :)

    Odezwij się do mnie na priva - może mam coś, co by Cię zainteresowało. :)

    [ Cameron: I took an oath to "do no harm." House: Yeah, but it's not like ]
    [ they make you sign it or anything. ]
    [ ("House M.D. 2x01 Acceptance") ]

  • 7. Data: 2012-10-30 10:31:07
    Od: sphinxozo <s...@g...com>

    On 27 Paź, 23:52, Jawi <t...@p...pl> wrote:
    > W dniu 2012-10-28 00:34, maX pisze:> Procesor G530 / G550 (150 zł), płyta na H61
    (150 zł), RAM dowolny

    > no właśnie przyglądałem się tym cpu i zastanawialem się jak z wydajnością
    >
    > dziękuję za rady :)
    >
    > --

    Wiesz co składałem coś takiego dla mamy, najtańsza G540 za 150pln,
    płyta H61 za 210 i ramy. Indeks wydajności w Win7 procek chyba 6.3 a
    grafika 4.1 , 3d nawet więcej. Na prawdę przyjemnie się używało jak za
    takie śmieszne pieniądze.
    Działa to sprawnie, procesor wprawdzie nie daje się podkręcić ale daje
    wydajnośc mniej więcej na poziome E8200.
    Na pewno jest szybszy niż E5200 który używałem wcześniej , żeby
    uzyskać to samo musiałbyś go podkręcić do 3.6 - 4.0 Ghz.
    W grach też daje radę, wbudowana grafika do youtube fullhd starczy,
    gierki raczej tylko starsze.
    Moge polecić tani zestaw da się upolowac za jakieś 360 z pamięciami.
    No i jak mocy będzie mało to zmienisz proca za jakiś czas na i5 jak
    stanieją.

    Marcin