  • 11. Data: 2010-05-22 21:04:17
    Temat: Re: konkurs fotograficzny - regulamin
    Od: Les <s...@p...fm>

    > Ty to nazywasz wątpliwości?
    > To jest dymanie na żywca.
    > --
    > Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    > Pozdrawiam
    > JAwww.skanowanie-35mm.pl

    Witam,
    niestety to w Polsce norma. Zbieranie zdjęć za friko do kalendarzy,
    katalogów, ulotek i stron www jest na porządku dziennym.
    Jeżeli dotyczyłby ten zapis tylko wygranych prac, a prace nagradzane
    są nagrodami powyżej 1000 PLN to się chyba opłaci.
    Ale nie bądźmy naiwni!

    Pozdrawiam
    Les

  • 12. Data: 2010-05-22 22:08:00
    Od: T...@s...in.the.world

    In article
    <a...@f...go
    oglegroups.com>,
    Les <s...@p...fm> wrote:

> [...]
    > Jeżeli dotyczyłby ten zapis tylko wygranych prac, a prace nagradzane
    > są nagrodami powyżej 1000 PLN to się chyba opłaci.

    No wlasnie nie rozumiem.
    Kilka punktow regulaminu jest niejasnych.
    W jednym miejscu mowa jest tylko o wygranych, a w innym, ze, cytuje:
    "Uczestnicy konkursu biorac w nim udzial przenosza prawa majatkowe na
    organizatora konkursu i wyrazaja jednoczesnie zgode na ich nieodplatne
    wykorzystanie."

    TA

  • 13. Data: 2010-05-22 22:13:31
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości
    pl...

> [...]
    > "Uczestnicy konkursu biorac w nim udzial przenosza prawa majatkowe na
    > organizatora konkursu i wyrazaja jednoczesnie zgode na ich nieodplatne

    No ale w czym problem? Zbiorą 100 dobrych zdjęć, nagrodzą trzech autorów
    groszowymi nagrodami, wydadzą kalendarz a może i album, zarobią na nich i na
    promowanych nimi usługach/produktach i wszystko będzie zgodnie z prawem.
    Dodam, że najprawdopodobniej konkurs wygrają syn prezesa, kuzynka głównej
    księgowej, a wyróżnienia dostanie dziadek pani Jadzi z warzywniaka, który
    jest po drugiej stornie ulicy i siostra kierownika działu.

    --
    Yogi(n)

  • 14. Data: 2010-05-23 07:32:51
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Les" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
> [...]
    > Jeżeli dotyczyłby ten zapis tylko wygranych prac, a prace nagradzane
    > są nagrodami powyżej 1000 PLN to się chyba opłaci.

    Wiara w mozliwosc nazbierania dobrych zdjec ta droga jest zdumiewajaca.

    To co widuje w konkursach to zazwyczaj sa koszmarne zdjecia, koszmarnej
    jakosci, nadajace sie co najwyzej na reklame lokalnego okulisty ;)

  • 15. Data: 2010-05-23 10:38:41
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 22 May 2010 10:41:45 +0000 (UTC), Jacek_P wrote:

    >D300 ma podpisywania cyfrowe zdjęć w celu dowodzenia braku ingerencji
    >w treść RAW-a. Niestety, nie da się wykazać czasu pewnego dla zdjęcia.

    Algorytm podpisujacy jest w aparacie. Czyli prawdopodobnie dostepny
    dla hackerow.
    Kiedys ktos odczyta i przestanie byc zabezpieczeniem.

    J.

  • 16. Data: 2010-05-23 10:41:00
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 22 May 2010 11:53:49 +0200, marek augustynski wrote:

    >Po pierwsze zapomnij o konkursach organizowanych polsce.
    >Sa super konkursy na swiecie w których branie udzial to czysta frajda.
    >Klarowne zasady, super nagrody, ogromna konkurencja... wyzwanie.

    A polskie konkursy to zle ?
    Organizator wybierze zdjecia, ktoje jemu sie najbardziej podobaja :-)

    J.

  • 17. Data: 2010-05-23 17:56:47
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <b...@4...com>,
    J.F nabazgrał:

    > Algorytm podpisujacy jest w aparacie. Czyli prawdopodobnie dostepny
    > dla hackerow.
    > Kiedys ktos odczyta i przestanie byc zabezpieczeniem.

    Może Cię to zdziwić, ale algorytmy* podpisów cyfrowych są znane
    wszystkim hackerom, jak i reszcie zainteresowanych. Aby możliwa
    była weryfikacja podpisu, potrzebny jest podpisany skrót, klucz
    publiczny i algorytm obsługi tego wszystkiego, więc nie trzeba
    nawet dotykać aparatu, żeby popatrzeć na algorytm. To co siedzi
    w aparacie to klucz prywatny i zapewne aparat nie odda go
    dobrowolnie (inaczej byłoby to zupełnie bez sensu). Są już
    opisane ataki na takiego typu sprzęt, wymagają one jednak
    poza wanienką z gorącym kwasem i oscyloskopem również całkiem
    sporo umiejętności (w tym manualnych), więc zabezpieczenie
    nadal się do czegoś nadaje.

    * - zakładam, że tak poważna firma jak Nikon nie próbowała
    odkryć koła na nowo

  • 18. Data: 2010-05-23 18:07:33
    Od: "~BitPump" <bitpump_malpka@bitpump_kropka.pl>

    > A polskie konkursy to zle ?
    > Organizator wybierze zdjecia, ktoje jemu sie najbardziej podobaja :-)

    Lepiej byłoby, gdyby wybrał te, które mu się najmniej podobają, nie? ;-)

    ~BitPump

  • 19. Data: 2010-05-24 07:35:51
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 23.05.2010 00:13, Yogi(n) wrote:
> [...]
    > kuzynka głównej księgowej, a wyróżnienia dostanie dziadek pani Jadzi z
    > warzywniaka, który jest po drugiej stornie ulicy i siostra kierownika

    Gdybym miał pewność, że wykorzystają moje zdjęcie to z chęcią bym
    wysłał. W sumie lepiej dostać 10 tys. za naruszenie osobistych praw
    autorskich niż 500 zł za zdjęcie. Misie patysie na 100% naruszą prawa
    osobiste i można będzie po nich jechać równo :)

    wer

  • 20. Data: 2010-05-24 07:55:31
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik <b...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > autorskich niż 500 zł za zdjęcie. Misie patysie na 100% naruszą prawa
    > osobiste i można będzie po nich jechać równo :)

    Powiem bez kozery - lepiej milion! :)