  • 1. Data: 2012-07-25 11:16:00
    Temat: koniec diesli
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    http://moto.pl/MotoPL/1,90109,11569840,Diesel_za_7_z
    l_litr__Tego_chce_UE.html

    "Europarlament będzie dziś debatował nad wnioskiem Komisji
    Europejskiej, która chce podnieść podatek od oleju napędowego we
    wszystkich krajach Wspólnoty. Podwyżkę tłumaczy się względami...
    ekologicznymi
    W Niemczech podwyżka wyniosłaby 22 eurocenty, czyli prawię złotówkę na
    litrze"

    moze to nawet nieglupie ...

    J.

  • 2. Data: 2012-07-25 12:02:31
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2012-07-25 11:16, J.F pisze:

    > moze to nawet nieglupie ...
    >
    > J.

    Wszystko, co kopiłeś i jeszcze kupisz, zostało przywiezione.
    Takimi dużymi samochodami z silnikami Diesla.
    Nadal uważasz, że to "niegłupie"?

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 3. Data: 2012-07-25 12:03:35
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    > Wspólnoty. Podwyżkę tłumaczy się względami... ekologicznymi
    > W Niemczech podwyżka wyniosłaby 22 eurocenty, czyli prawię złotówkę na

    Tak to jest, jak wychodzeniem z kryzysu zajmują się te same osoby, które
    do kryzysu doprowadziły. Umieją tylko wydawać więcej niż zarabiają...

    --
    MN

  • 4. Data: 2012-07-25 12:19:48
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Nadal uważasz, że to "niegłupie"?

    Pewnie, ze nieglupie. Tak ten caly eurokolchoz trwalby nie wiadomo ile,
    a tak rozpieprzy sie szybciutko, czego sobie i Panstwu zycze.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2012-07-25 13:31:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WW" napisał w wiadomości grup
    >Wszystko, co kopiłeś i jeszcze kupisz, zostało przywiezione.
    >Takimi dużymi samochodami z silnikami Diesla.
    >Nadal uważasz, że to "niegłupie"?

    Podatki przeciez jakies musza byc, moze dzieki temu zaplaca wszyscy po
    rowno, a nie "sprawiedliwie " :-)

    Poza tym koszt transportu mozna zmniejszac, np minimalizujac odleglosc
    ... i pusciej sie od tego zrobi na drogach :-)

    Za to trzeba przyznac ze wiara w oszczednosc diesla jest przesadzona,
    a i smrodzi jednak bardziej.
    I ON drozeje ... moze to jednak dobry pomysl zeby duze samochody
    jezdzily na ON, a male na benzyne :-)

    J.

  • 6. Data: 2012-07-25 13:40:07
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-07-25 12:03, Marcin N pisze:

    > Tak to jest, jak wychodzeniem z kryzysu zajmują się te same osoby, które do kryzysu
    doprowadziły. Umieją tylko wydawać więcej niż zarabiają...

    Zgodnie z przysłowiem, że zegarek może nareperować tylko ten kto go zepsuł :)
    A przysłowia, wiadomo, mądrością narodów :)

  • 7. Data: 2012-07-25 13:55:47
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Wszystko, co kopiłeś i jeszcze kupisz, zostało przywiezione.
    > Takimi dużymi samochodami z silnikami Diesla.
    > Nadal uważasz, że to "niegłupie"?

    Ja uważam, że to niegłupie. Mimo iż jeżdżę dieslem.
    Trzeba motywować przenoszenie transportu na tory. Drogi nie będą się
    niszczyć.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 8. Data: 2012-07-25 14:04:21
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2012-07-25 13:31, J.F pisze:

    > Podatki przeciez jakies musza byc, moze dzieki temu zaplaca wszyscy po
    > rowno, a nie "sprawiedliwie " :-)

    Po równo, np. po menażce.

    > Poza tym koszt transportu mozna zmniejszac, np minimalizujac odleglosc
    > ... i pusciej sie od tego zrobi na drogach :-)

    Masz patent na ściśniecie Ziemi?

    > Za to trzeba przyznac ze wiara w oszczednosc diesla jest przesadzona,

    Nie jest.
    Mały diesel pali ok 4 l/100 a ekologiczna hybryda 6/100 i jeszcze
    niszczy drogi i środowisko.

    > i smrodzi jednak bardziej.

    Nowsze, zadbane, nie smrodzą.

    > I ON drozeje ... moze to jednak dobry pomysl zeby duze samochody
    > jezdzily na ON, a male na benzyne :-)

    Kolejny cudowny pomysł urzędników.
    To ci sami, co nas w kryzys wciągnęli a teraz będą z niego wyciągać -
    nieprawdaż?

  • 9. Data: 2012-07-25 14:14:19
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2012-07-25 13:55, =Marcos= pisze:

    > Ja uważam, że to niegłupie. Mimo iż jeżdżę dieslem.
    > Trzeba motywować przenoszenie transportu na tory. Drogi nie będą się
    > niszczyć.

    Już dziś znacząca cześć budżetu "drogowego" idzie na kolejowy.
    Kolej jest droższa i dużo mnie elastyczna a funkcjonuje tylko dlatego,
    że nie płaci za grunty które zajmuje. Poza tym dotuje je państwo czyli my.
    Gdyby ten zabytek XIX wieku zlikwidować a tory zalać asfaltem, powstał
    by bardzo szybki i prosty system dróg, dalece efektywniejszy od ciuchci,
    które je teraz zajmują.

  • 10. Data: 2012-07-25 14:39:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Już dziś znacząca cześć budżetu "drogowego" idzie na kolejowy.
    >Kolej jest droższa i dużo mnie elastyczna a funkcjonuje tylko
    >dlatego, że nie płaci za grunty które zajmuje.

    No, akurat drogi tez nie placa. Czesto nie placa.

    >Poza tym dotuje je państwo czyli my.
    >Gdyby ten zabytek XIX wieku zlikwidować a tory zalać asfaltem,
    >powstał by bardzo szybki i prosty system dróg, dalece efektywniejszy
    >od ciuchci, które je teraz zajmują.

    Nie bardzo. Jak popatrzysz to czesto sa dwa tory - autostrada to to
    nie jest. Bezkolizyjnosc - w znikomym stopniu.
    Jak spojrzysz na mape sieci wschodniej rubiezy - to jest w ogole
    dramat.

    A wegiel trzeba po kraju rozwozic i tu jeden pociag jest jednak lepszy
    niz setka tirow .. i paliwo z rafinerii trzeba rozwozic :-)

    Ale jak sobie pomysle ze mialbym towar dowiezc na najblizszy dworzec,
    tam przeladowac na wagon, potem by sobie postal czekajac na lepsze
    czasy, potem by pilnie wzywali do odbioru straszac karami. Potem
    trzeba dowiezc do klienta .... a niech sp*, za 5h kierowca bedzie u
    celu.

    Moze kiedys, jak powstanie jakis prawdziwy przewoznik, zadzwonie,
    przyjedzie podstawic drugi kontener, odbierze pierwszy, jutro kontener
    bedzie dowieziony do klienta ... tylko ze prawdziwemu przewoznikowi
    tez sie nie bedzie oplacalo odwozic tego na bocznice, skoro moze
    zawiezc bezposrednio :-)

    J.