eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodykoniec diesli
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 48

  • 41. Data: 2012-07-26 13:00:50
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-07-26 12:52, Robert_J pisze:
    >> Tak, robiąc i benzynę i olej napędowy, ale gdyby nie produkować benzyn
    >> to oleju napędowego da się wyprodukować więcej, Rozumiesz różnicę?
    >
    > Czyli wg Ciebie nagle magicznie zmieni się zawartość procentowa
    > poszczególnych frakcji? ;-)))

    Podałem wyżej link do Sondy (posłuchaj), tego samego uczono mnie w
    szkole (dziwnym przypadkiem).

    --
    anacron


  • 42. Data: 2012-07-26 13:14:58
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-07-26 09:59, Robert_J pisze:
    >> ...z 1 tony ropy naftowej wytworzymy więcej oleju napędowego niż benzyny
    >
    > To akurat jest nieprawda. Średnio ok. 2 razy więcej benzyny niż ON ;-)

    A to nie jest tak, że tyle wytwarzamy, bo tyle chcemy?
    Czy piszesz o naturalnej, najtańszej rafinacji frakcji, bez żadnych crackingów?

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 43. Data: 2012-07-26 13:16:44
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-07-26 12:52, Robert_J pisze:

    > Czyli wg Ciebie nagle magicznie zmieni się zawartość procentowa poszczególnych
    frakcji? ;-)))

    Nie, magia to nie jest... tylko nie wiem ile i w którą stronę opłaca się. Łamać
    łańcuchy łatwiej niż sklejać...

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 44. Data: 2012-07-26 17:35:06
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>


    Użytkownik "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    >> Wszystko, co kopiłeś i jeszcze kupisz, zostało przywiezione.
    >> Takimi dużymi samochodami z silnikami Diesla.
    >> Nadal uważasz, że to "niegłupie"?
    >
    > Ja uważam, że to niegłupie. Mimo iż jeżdżę dieslem.
    > Trzeba motywować przenoszenie transportu na tory. Drogi nie będą się
    > niszczyć.

    ... i rozwiniemy technikę kolejową tak, że nawet na księżyc koleją
    dojedziemy.


  • 45. Data: 2012-07-26 19:24:02
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "anacron" napisał w wiadomości
    W dniu 2012-07-26 12:52, Robert_J pisze:
    >>> Tak, robiąc i benzynę i olej napędowy, ale gdyby nie produkować
    >>> benzyn
    >>> to oleju napędowego da się wyprodukować więcej, Rozumiesz różnicę?
    >
    >> Czyli wg Ciebie nagle magicznie zmieni się zawartość procentowa
    >> poszczególnych frakcji? ;-)))

    >Podałem wyżej link do Sondy (posłuchaj), tego samego uczono mnie w
    >szkole (dziwnym przypadkiem).

    A szczegolow nie uczono ? W Sondzie tez nie wyjasnili ?
    Bo Robert ma racje ... w jaki sposob chcesz zmienic zawartosc frakcji
    ?

    Owszem, mozna podjac decyzje polityczna i stwierdzic ze CPN moze
    sprzedawac mieszanke asfaltu z benzyna jako olej napedowy. Ale to
    tylko w PRL.
    Troche pewnie mozna nagiac sklady obu paliw i przestawic obie
    wydajnosci - ale to raczej niewiele da.
    Mozna podjac decyzje polityczna i kupic inna rope - ale to nie w PRL.

    No i w koncu mozna zastosowac cracking i/lub reforming. Wrecz teraz
    jest chyba powszechnie stosowany. I stad byc moze rozne dane - ze np z
    uzyciem crackingu z ropy powstaje znacznie wiecej benzyny niz ON. Ale
    w USA, gdzie jest zbyt na wiecej benzyny :-) Ale destylacja tego nie
    nazwe.

    Ale czy w czasach Sondy cracking byl rownie powszechnie stosowany ?
    Szczegolnie w PRL ?

    J.


  • 46. Data: 2012-07-27 10:54:06
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    J.F pisze:
    >
    > Ale czy w czasach Sondy cracking byl rownie powszechnie stosowany ?
    > Szczegolnie w PRL ?

    Był - technologia 'stara jak swiat'... ;)
    Pozdrawiam
    Michał


  • 47. Data: 2012-07-31 13:25:37
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    WW wrote:
    > W dniu 2012-07-25 21:25, PK pisze:
    >
    >> Nie wiem jak to miasto egzystowałoby bez kolei, ale masz rację
    >> - niewątpliwie terenu by było więcej. A jakby się wszyscy stąd wynieśli,
    >> to dopiero byłby luz :D.
    >
    > U nas, w Łodzi, właśnie zburzyli dworzec w centrum miasta i za
    > niesamowita kasę chcą nowy wkopać pod ziemie. Na wierzchu ma być "kultura".
    > Ma to związek z kolejami dużych prędkości, które to zostały właśnie
    > odłożone ad Kalendas Graecas.
    > Znacznie taniej i rozsądniej było by wyprowadzić dworzec na obrzeża, a
    > ogromny teren w samym centrum rozsądnie zagospodarować.
    > Powodzenie kolei w dużym stopniu warunkuje fatalna jakość i sieć dróg w
    > Polsce.

    Czy powodzenie kolei niemieckich w dużym stopniu warunkuje fatalna jakość
    tamtejszych dróg? :)

    > Uważam, że podobnie, jak w przypadku autostrad, istnieje tajne
    > porozumienie, aby nie konserwować dróg alternatywnych.
    > Koszty przewozu koleją też są obarczone błędem, bo podaje się tylko sam
    > koszt przewozu a nie dodaje gigantycznych kosztów utrzymania
    > infrastruktury niezbędnej do jej funkcjonowania.

    Jak się nie podaje? PKP masz podzielone na spółki -- można sprawdzić która ma
    dochody a która przynosi straty.

    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)


  • 48. Data: 2012-08-01 11:18:24
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2012-07-31 13:25, Sebastian Kaliszewski pisze:

    > Jak się nie podaje? PKP masz podzielone na spółki -- można sprawdzić
    > która ma dochody a która przynosi straty.

    Raport NIK z 2008 r.
    Przerwano kontrolę całościową, bo z uwagi na brak dokumentów
    rejestracyjnych i bałagan w dokumentach, inspektorzy nie byli w stanie
    zidentyfikować wszystkich podmiotów gospodarczych związanych z
    transportem kolejowym.

    A co do Niemiec, to ile trzeba by było włożyć w PKP, aby im dorównała?
    Dziś często czas przejazdu koleją, tam nie u nas, jest krótszy od czasu
    przelotu, licząc z dojazdami i kretyńską odprawą.


    Pozdrawiam
    WW
    ,,Tylko pod tym krzyżem, tylko pod tym znakiem
    Polska będzie wiochą a Polak burakiem".




strony : 1 ... 4 . [ 5 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: