  • 41. Data: 2012-07-26 13:00:50
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-07-26 12:52, Robert_J pisze:

    > Czyli wg Ciebie nagle magicznie zmieni się zawartość procentowa
    > poszczególnych frakcji? ;-)))

    Podałem wyżej link do Sondy (posłuchaj), tego samego uczono mnie w
    szkole (dziwnym przypadkiem).

    --
    anacron

  • 42. Data: 2012-07-26 13:14:58
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-07-26 09:59, Robert_J pisze:

    > To akurat jest nieprawda. Średnio ok. 2 razy więcej benzyny niż ON ;-)

    A to nie jest tak, że tyle wytwarzamy, bo tyle chcemy?
    Czy piszesz o naturalnej, najtańszej rafinacji frakcji, bez żadnych crackingów?

  • 43. Data: 2012-07-26 13:16:44
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-07-26 12:52, Robert_J pisze:

    > Czyli wg Ciebie nagle magicznie zmieni się zawartość procentowa poszczególnych
    frakcji? ;-)))

    Nie, magia to nie jest... tylko nie wiem ile i w którą stronę opłaca się. Łamać
    łańcuchy łatwiej niż sklejać...

  • 44. Data: 2012-07-26 17:35:06
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Ja uważam, że to niegłupie. Mimo iż jeżdżę dieslem.
    > Trzeba motywować przenoszenie transportu na tory. Drogi nie będą się
    > niszczyć.

    ... i rozwiniemy technikę kolejową tak, że nawet na księżyc koleją
    dojedziemy.

  • 45. Data: 2012-07-26 19:24:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "anacron" napisał w wiadomości

    >Podałem wyżej link do Sondy (posłuchaj), tego samego uczono mnie w
    >szkole (dziwnym przypadkiem).

    A szczegolow nie uczono ? W Sondzie tez nie wyjasnili ?
    Bo Robert ma racje ... w jaki sposob chcesz zmienic zawartosc frakcji
    ?

    Owszem, mozna podjac decyzje polityczna i stwierdzic ze CPN moze
    sprzedawac mieszanke asfaltu z benzyna jako olej napedowy. Ale to
    tylko w PRL.
    Troche pewnie mozna nagiac sklady obu paliw i przestawic obie
    wydajnosci - ale to raczej niewiele da.
    Mozna podjac decyzje polityczna i kupic inna rope - ale to nie w PRL.

    No i w koncu mozna zastosowac cracking i/lub reforming. Wrecz teraz
    jest chyba powszechnie stosowany. I stad byc moze rozne dane - ze np z
    uzyciem crackingu z ropy powstaje znacznie wiecej benzyny niz ON. Ale
    w USA, gdzie jest zbyt na wiecej benzyny :-) Ale destylacja tego nie
    nazwe.

    Ale czy w czasach Sondy cracking byl rownie powszechnie stosowany ?
    Szczegolnie w PRL ?

    J.

  • 46. Data: 2012-07-27 10:54:06
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    J.F pisze:

    > Ale czy w czasach Sondy cracking byl rownie powszechnie stosowany ?
    > Szczegolnie w PRL ?

    Był - technologia 'stara jak swiat'... ;)
    Pozdrawiam
    Michał

  • 47. Data: 2012-07-31 13:25:37
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    WW wrote:

    > U nas, w Łodzi, właśnie zburzyli dworzec w centrum miasta i za
    > niesamowita kasę chcą nowy wkopać pod ziemie. Na wierzchu ma być "kultura".
    > Ma to związek z kolejami dużych prędkości, które to zostały właśnie
    > odłożone ad Kalendas Graecas.
    > Znacznie taniej i rozsądniej było by wyprowadzić dworzec na obrzeża, a
    > ogromny teren w samym centrum rozsądnie zagospodarować.
    > Powodzenie kolei w dużym stopniu warunkuje fatalna jakość i sieć dróg w
    > Polsce.

    Czy powodzenie kolei niemieckich w dużym stopniu warunkuje fatalna jakość
    tamtejszych dróg? :)

    > Uważam, że podobnie, jak w przypadku autostrad, istnieje tajne
    > porozumienie, aby nie konserwować dróg alternatywnych.
    > Koszty przewozu koleją też są obarczone błędem, bo podaje się tylko sam
    > koszt przewozu a nie dodaje gigantycznych kosztów utrzymania
    > infrastruktury niezbędnej do jej funkcjonowania.

    Jak się nie podaje? PKP masz podzielone na spółki -- można sprawdzić która ma
    dochody a która przynosi straty.

    \SK

  • 48. Data: 2012-08-01 11:18:24
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2012-07-31 13:25, Sebastian Kaliszewski pisze:

    > Jak się nie podaje? PKP masz podzielone na spółki -- można sprawdzić
    > która ma dochody a która przynosi straty.

    Raport NIK z 2008 r.
    Przerwano kontrolę całościową, bo z uwagi na brak dokumentów
    rejestracyjnych i bałagan w dokumentach, inspektorzy nie byli w stanie
    zidentyfikować wszystkich podmiotów gospodarczych związanych z
    transportem kolejowym.

    A co do Niemiec, to ile trzeba by było włożyć w PKP, aby im dorównała?
    Dziś często czas przejazdu koleją, tam nie u nas, jest krótszy od czasu
    przelotu, licząc z dojazdami i kretyńską odprawą.

    Pozdrawiam
    WW
    ,,Tylko pod tym krzyżem, tylko pod tym znakiem
    Polska będzie wiochą a Polak burakiem".