-
41. Data: 2012-07-26 13:00:50
Temat: Re: koniec diesli
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 2012-07-26 12:52, Robert_J pisze:
>> Tak, robiąc i benzynę i olej napędowy, ale gdyby nie produkować benzyn
>> to oleju napędowego da się wyprodukować więcej, Rozumiesz różnicę?
>
> Czyli wg Ciebie nagle magicznie zmieni się zawartość procentowa
> poszczególnych frakcji? ;-)))
Podałem wyżej link do Sondy (posłuchaj), tego samego uczono mnie w
szkole (dziwnym przypadkiem).
--
anacron
-
42. Data: 2012-07-26 13:14:58
Temat: Re: koniec diesli
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-07-26 09:59, Robert_J pisze:
>> ...z 1 tony ropy naftowej wytworzymy więcej oleju napędowego niż benzyny
>
> To akurat jest nieprawda. Średnio ok. 2 razy więcej benzyny niż ON ;-)
A to nie jest tak, że tyle wytwarzamy, bo tyle chcemy?
Czy piszesz o naturalnej, najtańszej rafinacji frakcji, bez żadnych crackingów?
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
43. Data: 2012-07-26 13:16:44
Temat: Re: koniec diesli
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-07-26 12:52, Robert_J pisze:
> Czyli wg Ciebie nagle magicznie zmieni się zawartość procentowa poszczególnych
frakcji? ;-)))
Nie, magia to nie jest... tylko nie wiem ile i w którą stronę opłaca się. Łamać
łańcuchy łatwiej niż sklejać...
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
44. Data: 2012-07-26 17:35:06
Temat: Re: koniec diesli
Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>
Użytkownik "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>
>> Wszystko, co kopiłeś i jeszcze kupisz, zostało przywiezione.
>> Takimi dużymi samochodami z silnikami Diesla.
>> Nadal uważasz, że to "niegłupie"?
>
> Ja uważam, że to niegłupie. Mimo iż jeżdżę dieslem.
> Trzeba motywować przenoszenie transportu na tory. Drogi nie będą się
> niszczyć.
... i rozwiniemy technikę kolejową tak, że nawet na księżyc koleją
dojedziemy.
-
45. Data: 2012-07-26 19:24:02
Temat: Re: koniec diesli
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "anacron" napisał w wiadomości
W dniu 2012-07-26 12:52, Robert_J pisze:
>>> Tak, robiąc i benzynę i olej napędowy, ale gdyby nie produkować
>>> benzyn
>>> to oleju napędowego da się wyprodukować więcej, Rozumiesz różnicę?
>
>> Czyli wg Ciebie nagle magicznie zmieni się zawartość procentowa
>> poszczególnych frakcji? ;-)))
>Podałem wyżej link do Sondy (posłuchaj), tego samego uczono mnie w
>szkole (dziwnym przypadkiem).
A szczegolow nie uczono ? W Sondzie tez nie wyjasnili ?
Bo Robert ma racje ... w jaki sposob chcesz zmienic zawartosc frakcji
?
Owszem, mozna podjac decyzje polityczna i stwierdzic ze CPN moze
sprzedawac mieszanke asfaltu z benzyna jako olej napedowy. Ale to
tylko w PRL.
Troche pewnie mozna nagiac sklady obu paliw i przestawic obie
wydajnosci - ale to raczej niewiele da.
Mozna podjac decyzje polityczna i kupic inna rope - ale to nie w PRL.
No i w koncu mozna zastosowac cracking i/lub reforming. Wrecz teraz
jest chyba powszechnie stosowany. I stad byc moze rozne dane - ze np z
uzyciem crackingu z ropy powstaje znacznie wiecej benzyny niz ON. Ale
w USA, gdzie jest zbyt na wiecej benzyny :-) Ale destylacja tego nie
nazwe.
Ale czy w czasach Sondy cracking byl rownie powszechnie stosowany ?
Szczegolnie w PRL ?
J.
-
46. Data: 2012-07-27 10:54:06
Temat: Re: koniec diesli
Od: MichałG <g...@w...pl>
J.F pisze:
>
> Ale czy w czasach Sondy cracking byl rownie powszechnie stosowany ?
> Szczegolnie w PRL ?
Był - technologia 'stara jak swiat'... ;)
Pozdrawiam
Michał
-
47. Data: 2012-07-31 13:25:37
Temat: Re: koniec diesli
Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
WW wrote:
> W dniu 2012-07-25 21:25, PK pisze:
>
>> Nie wiem jak to miasto egzystowałoby bez kolei, ale masz rację
>> - niewątpliwie terenu by było więcej. A jakby się wszyscy stąd wynieśli,
>> to dopiero byłby luz :D.
>
> U nas, w Łodzi, właśnie zburzyli dworzec w centrum miasta i za
> niesamowita kasę chcą nowy wkopać pod ziemie. Na wierzchu ma być "kultura".
> Ma to związek z kolejami dużych prędkości, które to zostały właśnie
> odłożone ad Kalendas Graecas.
> Znacznie taniej i rozsądniej było by wyprowadzić dworzec na obrzeża, a
> ogromny teren w samym centrum rozsądnie zagospodarować.
> Powodzenie kolei w dużym stopniu warunkuje fatalna jakość i sieć dróg w
> Polsce.
Czy powodzenie kolei niemieckich w dużym stopniu warunkuje fatalna jakość
tamtejszych dróg? :)
> Uważam, że podobnie, jak w przypadku autostrad, istnieje tajne
> porozumienie, aby nie konserwować dróg alternatywnych.
> Koszty przewozu koleją też są obarczone błędem, bo podaje się tylko sam
> koszt przewozu a nie dodaje gigantycznych kosztów utrzymania
> infrastruktury niezbędnej do jej funkcjonowania.
Jak się nie podaje? PKP masz podzielone na spółki -- można sprawdzić która ma
dochody a która przynosi straty.
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
-
48. Data: 2012-08-01 11:18:24
Temat: Re: koniec diesli
Od: WW <w...@v...pl>
W dniu 2012-07-31 13:25, Sebastian Kaliszewski pisze:
> Jak się nie podaje? PKP masz podzielone na spółki -- można sprawdzić
> która ma dochody a która przynosi straty.
Raport NIK z 2008 r.
Przerwano kontrolę całościową, bo z uwagi na brak dokumentów
rejestracyjnych i bałagan w dokumentach, inspektorzy nie byli w stanie
zidentyfikować wszystkich podmiotów gospodarczych związanych z
transportem kolejowym.
A co do Niemiec, to ile trzeba by było włożyć w PKP, aby im dorównała?
Dziś często czas przejazdu koleją, tam nie u nas, jest krótszy od czasu
przelotu, licząc z dojazdami i kretyńską odprawą.
Pozdrawiam
WW
,,Tylko pod tym krzyżem, tylko pod tym znakiem
Polska będzie wiochą a Polak burakiem".