    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: koniec diesli
    Date: Wed, 25 Jul 2012 14:39:08 +0200

    Użytkownik "WW" napisał w wiadomości
    W dniu 2012-07-25 13:55, =Marcos= pisze:

    >Już dziś znacząca cześć budżetu "drogowego" idzie na kolejowy.
    >Kolej jest droższa i dużo mnie elastyczna a funkcjonuje tylko
    >dlatego, że nie płaci za grunty które zajmuje.

    No, akurat drogi tez nie placa. Czesto nie placa.

    >Poza tym dotuje je państwo czyli my.
    >Gdyby ten zabytek XIX wieku zlikwidować a tory zalać asfaltem,
    >powstał by bardzo szybki i prosty system dróg, dalece efektywniejszy
    >od ciuchci, które je teraz zajmują.

    Nie bardzo. Jak popatrzysz to czesto sa dwa tory - autostrada to to
    nie jest. Bezkolizyjnosc - w znikomym stopniu.
    Jak spojrzysz na mape sieci wschodniej rubiezy - to jest w ogole
    dramat.

    A wegiel trzeba po kraju rozwozic i tu jeden pociag jest jednak lepszy
    niz setka tirow .. i paliwo z rafinerii trzeba rozwozic :-)

    Ale jak sobie pomysle ze mialbym towar dowiezc na najblizszy dworzec,
    tam przeladowac na wagon, potem by sobie postal czekajac na lepsze
    czasy, potem by pilnie wzywali do odbioru straszac karami. Potem
    trzeba dowiezc do klienta .... a niech sp*, za 5h kierowca bedzie u
    celu.

    Moze kiedys, jak powstanie jakis prawdziwy przewoznik, zadzwonie,
    przyjedzie podstawic drugi kontener, odbierze pierwszy, jutro kontener
    bedzie dowieziony do klienta ... tylko ze prawdziwemu przewoznikowi
    tez sie nie bedzie oplacalo odwozic tego na bocznice, skoro moze
    zawiezc bezposrednio :-)

    J.