  • 1. Data: 2012-07-25 10:20:14
    Temat: ktore opony: Barum czy Uniroyal
    Od: ad <a...@w...pl>

    Witam,
    które z tych dwóch wybrać:
    Barum Brillantis 2 165/70R14 81 T w cenie 133 zł za sztukę
    czy
    Uniroyal Rain Expert 165/70R14 81 T w cenie 158 zł za sztuke

    Jeżdżę spokojnie, do 100 Km/h. 50% trasa, 50% miasto. Raczej delikatnie
    niż sportowo.

    Skłaniam się ku oponom Barum, ze względu na 100 zł niższą cenę za
    komplet. Na Oponeo.pl Barum ma oponię 4,8/6 a Uniroyal 5,1/6
    Pytanie czy warto dołożyć do Uniroyal?

  • 2. Data: 2012-07-25 10:28:57
    Temat: Re: ktore opony: Barum czy Uniroyal
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ad" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Uniroyal Rain Expert 165/70R14 81 T w cenie 158 zł za sztuke

    >Skłaniam się ku oponom Barum, ze względu na 100 zł niższą cenę za

    Ja tam pare lat temu powiedzialem sobie ze Barum jeszcze dlugo, dlugo
    nie, ale moze sie zdazyl zmienic.
    A potem sobie chwalilem Daytony - moze nadal maja przyzwoita jakosc ?

    J.

  • 3. Data: 2012-07-25 10:45:42
    Od: sunwick <s...@W...op.pl>

    Warto! Brać uniroyal.
    Tez mialem podobne dylematy, auto jezdzi na nich rewelacyjnie na
    deszczu po zmianie na rainexperty. Wiec polecam...
    ja bralem 205/55.

    Wojtek

  • 4. Data: 2012-07-25 11:18:00
    Od: ad <a...@w...pl>

    W dniu 2012-07-25 10:45, sunwick pisze:
> [...]
    > Tez mialem podobne dylematy, auto jezdzi na nich rewelacyjnie na
    > deszczu po zmianie na rainexperty. Wiec polecam...

    Gość w serwisie mówił jedynie, ze Uniroyal jako, że jest oponą
    kierunkową to jest ciut głośniejszy od Baruma, ktory jest dwukierunkowy.
    Jeszcze mnie zastanawia jak sie zachowuje uniroyal na suchym? bo jednak
    70% czasu sie jezdzi po suchym asfalcie :)

  • 5. Data: 2012-07-25 11:35:04
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "ad" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Skłaniam się ku oponom Barum, ze względu na 100 zł niższą cenę za komplet.
    > Na Oponeo.pl Barum ma oponię 4,8/6 a Uniroyal 5,1/6

    O Barumach nie wiem nic, ale Rain Expert miałem w 2 samochodach. To są opony
    budżetowe, choć spełniają swoją rolę. Mimo głębokiego i zdecydowanego
    bieżnika np zimą są bardzo słabe, na śniegu mega śliskie.

    Przyczepność na suchym jest do zwyklej jazdy wystarczająca, choć wcześnie
    wpadają w poslizg przy jezdzie ekstremalnej. Ale skoro jeździsz spokojnie to
    nie ma znaczenia.

    Rain Expert to opony których przyczepność jest odpowiedni do ceny. Na pewno
    nie są to opony świetne (jak np kiedys mialem kilka par Good Year). NIe
    zużywają się tez jakoś specjalnie szybko. Mogę polecić te opony.

    To są opony budżetowe, więc ocena 5,1/6 wynika wyłącznie z nisko stawianych
    wymagań wobec tych opon. Nie ma co porównywać do oceny 4,5 opon 2x
    droższych. I tak będą gorsze.

  • 6. Data: 2012-07-25 11:50:12
    Od: b...@g...com

    W dniu środa, 25 lipca 2012 11:35:04 UTC+2 użytkownik Arbiter napisał:

    > O Barumach nie wiem nic, ale Rain Expert miałem w 2 samochodach. To są opony
    > budżetowe, choć spełniają swoją rolę. Mimo głębokiego i zdecydowanego
    > bieżnika np zimą są bardzo słabe, na śniegu mega śliskie.
    Ale wiesz, ze to sa opony letnie a nie zimowe?
    Bo jesli tak to twoj argument jest zdecydowanie z tylka, lagodnie mowiac.

    > Przyczepność na suchym jest do zwyklej jazdy wystarczająca, choć wcześnie
    > wpadają w poslizg przy jezdzie ekstremalnej. Ale skoro jeździsz spokojnie to
    > nie ma znaczenia.
    To moze powiedz co to jest jazda ekstremalna, zebysmy wiedzieli.

    > Rain Expert to opony których przyczepność jest odpowiedni do ceny. Na pewno
    > nie są to opony świetne (jak np kiedys mialem kilka par Good Year). NIe
    > zużywają się tez jakoś specjalnie szybko. Mogę polecić te opony.
    No co ty?! Przeciez sa do dupy na sniegu!! Sam tak napisales. ;)

    > To są opony budżetowe, więc ocena 5,1/6 wynika wyłącznie z nisko stawianych
    > wymagań wobec tych opon. Nie ma co porównywać do oceny 4,5 opon 2x
    > droższych. I tak będą gorsze.
    No ale jak je porownasz do weza ogrodowego to beda super.

    pozdr
    Bartek

  • 7. Data: 2012-07-25 11:55:18
    Od: b...@g...com

    W dniu środa, 25 lipca 2012 10:20:14 UTC+2 użytkownik ad napisał:
> [...]
    > Uniroyal Rain Expert 165/70R14 81 T w cenie 158 zł za sztuke
    >
    > Jeżdżę spokojnie, do 100 Km/h. 50% trasa, 50% miasto. Raczej delikatnie
    Odpusc sobie Barumy, wez Uniroyale. Sa zdecydowanie najcichsze z uzywanych przeze
    mnie. Mialem Dunlopy SP Sport, Continentale PremiumContact, jakies Debice i jeszcze
    pare innych. Po przesiadce z Dunlopow na Uniroyale wreszcie uslyszalem silnik w swoim
    wozidle. Opona bardzo dobrze trzyma i na suchym i o wiele lepiej na mokrym. Nie ma
    efektu plywania w koleinach bardzo dobrze odprowadza wode spod kol.

    IMO zdecydowanie warto.

    pozdrawiam
    Bartek Kacprzak

  • 8. Data: 2012-07-25 11:59:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arbiter" napisał w wiadomości
    >O Barumach nie wiem nic, ale Rain Expert miałem w 2 samochodach. To
    >s? opony budżetowe, choć spełniaj? swoj? rolę. Mimo głębokiego i
    >zdecydowanego bieżnika np zim? s? bardzo słabe, na ?niegu mega
    >?liskie.

    Opona jest letnia i ma prawo byc sliska na sniegu.
    To sporego procenta letnich dotyczy ... i w sumie im drosza letnia,
    tym bardziej optymalizowana na lato powinna by, i tym gorsza na sniegu
    moze byc.

    Aczkolwiek jak ktos chce oszczedzac, to moze wlasnie caloroczne ?

    J.

  • 9. Data: 2012-07-25 12:33:01
    Od: kkk <m...@g...com>

> [...]

    > budżetowe, choć spełniają swoją rolę. Mimo głębokiego i zdecydowanego
    > bieżnika np zimą są bardzo słabe, na śniegu mega śliskie.

    Bez urazy ale o Uniroyal również nic nie wiesz bo w grupie Continental'a budżetowe to
    są właśnie Barumy, a Uniroyal to tzw klasa średnia, a jeśli dziwi Cię to że letnie
    opony ślizgają się na śniegu - to nie mam więcej pytań.

  • 10. Data: 2012-07-25 14:35:09
    Od: ad <a...@w...pl>

    W dniu 2012-07-25 10:20, ad pisze:
    > Witam,